کد خبر: ۶۶۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 09 October 2018

سرپرست شهرداری کرج گفت: سال گذشته 400 هزار نفر از غرب و جنوب غربی کشور به تهران و کرج مهاجرت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدرضا احمدی‌نژاد امروز دوشنبه 16 مهرماه در مراسم رونمایی از طرح جامع و برنامه راهبردی - عملیاتی توسعه مدیریت پسماند کلان‌شهر کرج، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته شاهد مهاجرت بی رویه جمعیت به البرز به ویژه کرج بوده‌ایم.

وی ادامه داد: طی ماه‌های اخیر با توجه نوسانات اقتصادی و افزایش هزینه اسکان در پایتخت، شاهد تسریع روند مهاجرتی به کرج بوده‌ایم.باید قبول کنیم هزینه‌های زندگی در کرج کم است و همین باعث سیل عظیم مهاجرتی به این کلانشهر شده است.

شهردار کرج بیان کرد: سال گذشته 400 هزار نفر از غرب و جنوب غرب کشور به دو استان البرز و تهران مهاجرت کرده‌اند که بخش عمده این مهاجران در کرج ساکن شده‌اند.

این مسئول توضیح داد: بدون شک عدم کنترل مهاجرت به کرج در کوتاه مدت می‌تواند این کلانشهر را با معضلات جدی در بخش ترافیک، آب وهوا، خدمات، حمل و نقل و ... مواجه کند. باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا در طول زمان هزینه‌های زندگی در کرج متعادل شود تا روند مهاجرتی به این کلانشهر متعادل شود. باید با برنامه‌ریزی بار اسکان و ساماندهی مهاجران البرز  بین سایر شهرستان‌های استان از جمله ساوجبلاغ، طالقان و اشتهارد تقسیم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار