کد خبر: ۶۶۴۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۶ 08 October 2018

تابناک / نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: ما توقع نداریم تا ویزا برای زوار اربعین رایگان شود اما توقع داریم سازمان‌های جمهوری اسلامی نگاه تجاری به مسئله اربعین نداشته باشند.

آیت‌الله رسول فلاحتی در همایش مشارکت در برگزاری مراسم اربعین در رشت اظهار داشت: خدام اربعین باید از انجام امور تجاری در کربلای معلی پرهیز کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه نگاه خدام موکب‌های اربعین باید نگاه معنوی باشد ابراز داشت: اگر خدمت در اربعین با مسائل مالی گره بخورد هیچ دستاوردی ندارد.

آیت‌الله فلاحتی برپایی موکب در کشور عراق را یک پروژه بین‌المللی دانست و خاطرنشان کرد: برکاتی خداوند متعال از طریق سفر اربعین می‌دهد به جمهوری اسلامی می‌دهد بسیار بیشتر از سفر حج است.

امام جمعه رشت با اشاره به حضور پیروان تمام ادیان در مراسم پیاده‌روی اربعین تصریح کرد: مسئولان استان گیلان تلاش کنند تا تصمیم‌گیری‌ها پیرامون مسائل اربعین به صورت واحد و مشترک گرفته شود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه مسئولان موکب‌ها باید به جای شعار به فکر افزایش شعور معنوی زوار اربعین باشند اظهار داشت: باید شرایطی را مهیا کرد که زوار اربعین دستاورد فرهنگی مناسبی را از این مراسم سفر کسب کنند.

وی با انتقاد از ورود خرافات و کارهای نادرست در فرهنگ عزاداری امام حسین(ع) گفت: ما توقع نداریم تا ویزا برای زوار اربعین رایگان شود اما توقع داریم سازمان‌های جمهوری اسلامی نگاه تجاری به مسئله اربعین نداشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با انتقاد از نگاه تجاری برخی سازمان‌ها به مراسم پیاده‌روی اربعین اعلام کرد: مسئولان با زواری که از خارج کشور وارد ایران می‌شوند با بهترین اخلاق رفتار کنند.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم اقدام سریع فرماندار رشت در راستای برپایی هرچه سریعتر موکب‌های شهرستان رشت در کربلای معلی عنوان داشت: رسیدگی به این امر را نباید عقب انداخت.

آیت‌الله فلاحتی عقب ماندن شهرستان رشت از سایر شهرستان‌های گیلان را برازنده این شهرستان ندانست و اظهار داشت: تصمیمات گرفته شده در راستای خدمت به زوار اربعین باید به مرحله عمل برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار