کد خبر: ۶۶۴۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ 06 October 2018

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار سریع اداره کل هواشناسی گیلان گفت: طی 24 ساعت گذشته (در بازه زمانی ساعت 9:30 جمعه تا 9:30 شنبه) ، 301 میلیمتر باران در رودسر باریده است.

 

مازیار غلامی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا به میزان بارندگی در برخی شهرهای دیگر استان نیز اشاره و اضافه کرد: میزان بارندگی در ایستگاههای هواشناسی طی 24 ساعت گذشته در رودسر 301 میلیمتر، لاهیجان 145 میلیمتر، تالش 91 میلیمتر، آستارا 88 میلیمتر ، انزلی64 میلیمتر و رشت 71 میلیمتر به ثبت رسیده است.


وی با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشاندهنده استقرار سامانه سرد و بارشی در این منطقه است، افزود: بر این اساس شرایط برای ابرناکی ، مه آلود بودن هوا، بارندگی و وزش باد ( در بعضی نقاط شدید) ، کاهش دما و احتمال رعد و برق مهیاست.


وی اضافه کرد: این سامانه طی روز یکشنبه بتدریج ضعیف شده و از اواخر وقت فردا از منطقه خارج می شود.
وی براساس نقشه های هواشناسی پیش بینی کرد: آسمان استان برای امروز ( شنبه) ابری و مه آلود ، بارندگی و وزش باد ( در بعضی نقاط شدید) و برای یکشنبه ( فردا) شاهد آسمانی ابری و مه آلود در بعضی ساعات بارندگی و اوخر وقت با کاهش ابر خواهیم بود.
به گفته غلامی؛ وضعیت جوی استان نیز بر اساس همین نقشه ها صاف تا نیمه ابری ، افزایش نسبی دما و گاهی افزایش ابر را خواهیم داشت.
وی یادآورشد: برای امروز عصر( شنبه) شدت بارش ها مربوط به مرکز نواحی و شرقی که در بعضی ساعت ها( بارندگی شدید) و برای غروب و امشب شدت بارش ها (بارندگی شدید) در نواحی مرکزی و غربی استان در برخی ساعت ها ست.
وی ادامه داد: بارش ها برای فردا ( یکشنبه) از صبح تا ظهر از شدت کمتر و فقط در برخی ساعت ها اتفاق می افتد.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار سریع اداره کل هواشناسی گیلان همچنین به بیان کرد: بیشترین دما در رودسر با 28 درجه سلسیوس و جیرنده با کمترین دما با هشت درجه سلسیوس گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار