بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱ 26 July 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


پیش بینی افزایش دما در گیلان


سازمان هواشناسی برای گیلان پدیده افزایش دمای هوا را پیش‌بینی کرد.

به گزارش ایلنا، مطابق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، در ساعات آینده احتمال افزایش ابر و رگبار پراکنده در برخی مناطق گیلان وجود دارد.

در شبانه‌روز گذشته منجیل با 32 درجه و دیلمان با 12 درجه سلسیوس به ترتیب بعنوان گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق گیلان معرفی شدند و پیش بینی ها حکایت از افزایش دمای هوا در استان دارد.


واکنش مدیرکل ورزش و جوانان گیلان به احتمال انحلال داماش

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان به اظهارات عابدینی مبنی بر انحلال احتمالی باشگاه داماش واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، در حالیکه انبوه بدهی‌های باشگاه داماش از سوءتدبیر مدیریت آن بر شانه‌های هزاران هوادار سینه چاک فوتبال گیلان سنگینی می‌کند، عابدینی در هفته اخیر مجدداً از انحلال احتمالی باشگاه داماش خبر داد.

وی که طی سال‌های گذشته بدون انجام کار کارشناسی در میزان دخل و خرج باشگاه هزینه‌های میلیاردی را بر ورزش استان گیلان تحمیل کرده است، اخیراً در فاصله بیست روز تا مسابقات لیگ دسته اول از واگذاری امتیاز تیم داماش به هیئت فوتبال سخن گفته و اعلام کرد که باوجود حجم بالای مشکلات مالی انحلال باشگاه محتمل خواهد بود.

مدیرکل ورزش وجوانان گیلان نیز در این بین همچنان بر پنج شرط خود شامل هبه‌کردن باشگاه داماش گیلان به مسئولان شهر رشت، ارائه سند محضری آقای عابدینی که نماینده سهامداران تیم داماش ایرانیان است،ارائه سند واگذاری محضری آقای عابدینی به هیئت فوتبال گیلان که هیئت فوتبال نماینده تام الاختیار آقای عابدینی است،تغییرنام داماش ایرانیان به داماش گیلان و ارائه گزارش مالی به هیئت فوتبال گیلان و تسویه حساب کامل با همه افراد حقیقی و حقوقی مرتبط با باشگاه داماش ایرانیان، تاکید دارد.

مسعود رهنما با انتقاد از آن دسته از حامیان مالی که تاکنون  داعیه خرید باشگاه داماش را داشته‌اند، گفت: متأسفانه در 20 روز مانده به رقابت‌های لیگ، مدیرعامل داماش از نابسامانی‌ای گفت که می‌باید در طول فصل گذشته تدابیر لازمه اتخاذ می‌شد.

وی افزود: انتظار می‌رفت مدیرانی که سال‌های متمادی در عرصه سیاسی و ورزشی کشور مورد اقبال عمومی هستند، اینگونه با احساسات خیل عظیمی از مردم رشت و استان گیلان بازی نمی‌کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان تصریح کرد: انتظار می‌رود هیئت فوتبال گیلان با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های استان هر چه سریعتر تکلیف این تیم را مشخص کند.

روابط عمومی اداره کل ورزش وجوانان گیلان نیز اعلام کرد که مسعود رهنما امروز و فردا برای مذاکره با برخی حامیان مالی تیم‌های بزرگ لیگ برتری فوتبال در تهران به سر می‌برد و پیگیر مطالبات به حق هواداران با تعصب این تیم است.


آغاز طرح ولایت بسیج دانشجویی در گیلان

مراسم افتتاحیه هفتمین دوره طرح استانی ولایت بسیج دانشجویی گیلان ویژه برادران دانشجو از عصر امروز (شنبه) در دانشکده پردیس فومن برگزار شد.

رییس سازمان بسیج دانشجویی گیلان گفت: طرح ولایت بسیج دانشجویی برادران از امروز با برگزاری مراسم افتتاحیه در دانشکده پردیس فنی فومن آغاز شده و تا دوازدهم مردادماه جاری ادامه دارد.

کامیار مهدی پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 90 نفر از برادارن دانشجوی عضو سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان در دوره طرح ولایت استانی شرکت دارند.

وی اظهار داشت: در طرح ولایت موضوعات مختلف در رابطه با مبانی اندیشه اسلامی ، مباحث تشکیلاتی، مهارتی، بصیرتی ، تربیتی و اخلاقی برای دانشجویان ارایه می شود.

وی بیان داشت: اساتید برجسته کشوری به مدت 10 روز تدریس و آموزش دانشجویان در محورهای تربیتی، بصیرتی، معرفتی و مهارتی را برعهده دارند.

دوره طرح ولایت استانی ویژه خواهران نیز از 15 تا 24 مرداد ماه ، با شرکت یکصد و 10 نفر در پردیس فنی فومن برگزار خواهد شد.

بر اساس آخرین آمار، یکصد و 40 هزار دانشجو در گیلان تحصیل می کنند که 35 هزار نفر از آنان در بخش های مختلف فعال، عادی و کادر عضو بسیج دانشجویی هستند.


گیلان برترین هیات فوتبال برگزار کننده شد

هیات فوتبال استان گیلان به عنوان برترین هیات فوتبال برگزار کننده لیگ برتر انتخاب شد.

هیات‌های فوتبال سه شهر بوشهر، البرز و گیلان به عنوان نامزدهای هیات‌های برگزار کننده برتر فوتبال ایران بودند که هیات فوتبال گیلان به عنوان هیات فوتبال برتر انتخاب شد.


دانشگاه گیلان میزبان بیش از1800 دانشجو در ترم تابستانی

مدیر امور آموزشی دانشگاه گیلان از ثبت‌نام 1823 دانشجو در 49 عنوان درسی ترم تابستانی دانشگاه گیلان خبر داد.

به گزارش تابناک گیلان، دکتر آقامعالی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: ترم تابستان با هدف حمایت تحصیلی دانشجو و کمک به فراغت از تحصیل دانشجویان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: از مجموع 1823 دانشجویی که در ترم تابستانی این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند، 1392 دانشجو از دانشگاه گیلان و 430 دانشجو هم از سایر دانشگاه‌ها، دروس ارائه شده در ترم تابستانی دانشگاه گیلان را اخذ کردند.

مدیر امور آموزشی دانشگاه گیلان خاطرنشان کرد: کلاس‌ها از 13 تیرماه آغاز شده و اتمام کلاس‌ها 21 مرداد ماه است و زمان امتحانات نیز 24 لغایت 28 مرداد خواهد بود.

دکتر آقامعالی یادآور شد: در ترم تابستان امسال، دروس پایه، عمومی، تخصصی و عملی ارائه شده است.


پذیرش بدون آزمون در دانشگاه پیام نور گیلان

معاون علمی دانشگاه پیام نور گیلان از ثبت‌نام متقاضیان دوره کارشناسی بدون آزمون از مردادماه جاری در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهرداد بردبار عصر امروز در جلسه دانشگاه پیام نور گیلان با اشاره به زمان ثبت‌نام آزمون مقطع کارشناسی بدون آزمون در سال 94 اظهار کرد: از مرداد ماه جاری ثبت‌نام متقاضیان دوره‌های بدون آزمون طبق سوابق تحصیلی دانشجویان مطابق تقویم آموزشی از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌شود.

وی ادامه داد: علاقمندان به ثبت‌نام در دانشگاه پیام نور گیلان می‌توانند اطلاعات تکمیلی و زمان ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور را از طریق سایت مذکور دریافت کنند ضمن اینکه ممکن است سازمان سنجش هم‌زمان با انتخاب رشته پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری ثبت‌نام بدون آزمون را انجام دهد.

بردبار با بیان اینکه کتاب‌محوری، تربیت دانشجویان پژوهش‌محور، علمی و با دانش علمی سرمایه اصلی دانشگاه پیام نور محسوب می‌شود، تصریح کرد: با توجه به گسترش روزافزون شبکه مجازی در دانشگاه پیام نور، ضرورت حضور فیزیکی دانشجو در این دانشگاه برطرف شده و دانشجویان می‌توانند با مطالعه کتاب تنها در زمان امتحان در دانشگاه حضور پیدا کنند.

معاون علمی دانشگاه پیام نور گیلان از امکان استفاده دانشجویان از وام دانشجویی شهریه در تمام ترم‌ها خبر داد و بیان کرد: مبلغ وام برای ترم‌های کارشناسی 300 هزار تومان و کارشناسی ارشد تا یک میلیون و 200 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به امکان برخورداری دانشجویان شاغل به تحصیل از مشاوره‌های روانشناسی و تحصیلی دانشجویی در زمان تحصیل به طور رایگان، خاطرنشان کرد: امکان برخورداری دانشجویان دارای مدرک معتبر ورزشی، علمی و فرهنگی تحقیقات دانشجویی از دیگر مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور است.

بردبار به برخورداری تمام دانشجویان شاغل به تحصیل از بیمه حوادث در دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: امکان تحصیل هم‌زمان دانشجو در دو رشته تحصیلی در دانشگاه پیام نور فراهم شده است.

معاون علمی دانشگاه پیام نور گیلان به فراهم شدن تحصیل متقاضیان در رشته‌های پر طرفدار حقوق، روانشناسی، مهندسی مکانیک، مهندسی معماری و رایانه در این دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: امکان تحصیل متقاضیان در رشته‌های عمران، شهرسازی، حسابداری، ریاضیات و کاربردها، زبان و ادبیات فارسی، زمین‌شناسی، زیست‌شناسی گرایش علوم گیاهی، زیست‌شناسی گرایش عمومی و ... در دانشگاه مذکور فراهم شده است.

وی شهریه دانشگاه پیام نور نسبت به دیگر دانشگاه‌ها را یک‌سوم خواند و اظهار کرد: امکان تغییر محل امتحان دانشجو در امتحان‌های پایان ترم در نقاط مختلف کشور فراهم شده است.


پرواز قو با بال‌های قلعه‌نویی/آزمون و خطای امیر این بار در شهر اولین‌ها

سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال در حالی هدایت تیم پایین جدولی و بحران‌زده لیگ چهاردهم را برعهده گرفته است که می‌تواند برایش آزمون و خطای جدید باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، تیم فوتبال ملوان در چارچوب هفته نخست لیگ برتر روز جمعه 9 مردادماه جاری در ورزشگاه تختی انزلی میزبان ذوب‌آهن است.

تیم ملوان بندر انزلی تمرینات خود را در زمین حسن‌رود این شهرستان با نظارت امیر قلعه‌نویی از سر گرفته است تا خود را برای دیدار دوستانه با شهرداری اردبیل در روز دوشنبه هفته جاری آماده کند.

در تمرین روز گذشته ملوان حدود یک‌هزار نفر هوادار نظاره‌گر بودند و به شدت غفور جهانی مدیر فنی ملوان، ایمان عالمی و آنالیزور ملوان را تشویق کردند.

ملوان این روزها حال و روز خوبی دارد؛ چند بازیکن از جمله محمد آبشک، صادق محرمی، حسین شنایی، شهاب کرمی، علی عابدی، محمد رضی‌پور، مهیار زحمتکش و محمدرضا قویدل قرارداد خود با ملوان را منعقد کردند.

این بازیکنان جزو شاگردان امیر قلعه‌نویی در فصل پانزدهم لیگ برتر هستند؛ ضمن اینکه علی چوپانی بازیکن ملوان که بدون اجازه تمرینات تیم را ترک کرده بود دیگر در این تمرینات حاضر نشد و به نظر می‌رسد اخراج شده است.

صادقی و پاشنکو به جای سروش سعیدی و ایمان صادقی وارد تیم ملوان شدند تا این تیم مهره‌های خوبی را برای فصل آینده بچیند.

به هر حال ملوان بندر انزلی می‌تواند برای سرمربی سابق آبی‌ها آزمون و خطای جدیدی باشد؛ امیر در صورت موفقیت و کسب نتایج مناسب با تیم شهر اولین‌ها می‌تواند دوباره خود را به فوتبال ایران ثابت کند.

اوضاع ملوان خوب است

مدافع ملوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس درباره وضعیت این تیم گفت: ملوان روزهای خوبی را سپری می‌کند اما تمرینات را در حالی انجام می‌دهیم که تا آغاز بازی‌ها تنها یک هفته مانده است.

احمد آهی، بازی هفته نخست با ذوب‌آهن را در هفته نخست لیگ برتر عنوان کرد و گفت: در هفته دوم با استقلال تهران بازی داریم که امیدواریم بتوانیم رضایت سرمربی را با بازی‌های خوب جلب کنیم.

وی، بزرگ‌ترین ضعف را عدم دریافت پول عنوان کرد و یادآور شد: امیدواریم با برطرف شدن ضعف‌ها، تیمی قوی و قدرتمند وارد بازی‌های لیگ شود.

* شخصیت تیم ملوان با قلعه‌نویی بالا رفته است

مهاجم ملوان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس درباره وضعیت تیم ملوان اظهار کرد: با آمدن قلعه‌نویی رابطه خوبی بین بین سرمربی و بازیکنان ایجاد شده و شخصیت تیمی ما بالا رفته است.

سیدجلال رافخایی، قلعه‌نویی را جزو مربیان بزرگ کشور دانست و افزود: با آمدن قلعه‌نویی نگاه‌ها به ملوان متفاوت شده است.

وی به کسب نتیجه در لیگ برتر اظهار امیدواری کرد و توضیح داد: می‌توانیم با تلاش بیشتر به کسب نتیجه بهتر امیدوار شویم.

به گزارش فارس، سیدجلال رافخایی به دلیل مصدومیت نمی‌تواند است در دو هفته نخست تیم ملوان را همراهی کند.

داریوش بهشتی مالک باشگاه ملوان نیز عنوان کرد که قرار است تا روز سه‌شنبه هفته جاری 25 درصد از بدهی گذشته و 20 درصد قرارداد جدید بازیکنان را پرداخت کند.


اشتغال فارغ التحصیلان از مهمترین دغدغه‌های دولت است

استاندار گیلان با اشاره به معضل بیکاری جوانان تحصیل‌کرده، گفت: رشته‌های دانشگاهی باید متناسب با نیاز جامعه تعریف شوند.

به گزارش ایلنا از رشت ، محمدعلی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به کاهش نرخ بیکاری گیلان در بهار امسال نسبت به میانگین کشوری افزود: نرخ بیکاری گیلان در فصل بهار امسال به 10 درصد رسید که برای اولین بار ، از میانگین نرخ بیکاری کشور که طی همین مدت ، 10 و هشت دهم درصد بود ، کمتر شده است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در گیلان در سال 91، 15 و نیم درصد و در کشور 12 و دو دهم درصد بود، ادامه داد : در سال 92 ، نرخ بیکاری در گیلان به 13 و شش دهم درصد رسید که نسبت به سال قبل از آن ، حدود دو درصد کاهش داشته است.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین به روند کاهش نرخ بیکاری در استان در سال 93 با وجود افزایش میانگین کشوری اشاره و نرخ بیکاری استان در آن سال را 13 و دو دهم درصد ذکر کرد و گفت: مجموع این آمارها ، نشان می‌دهد که حرکت انجام شده بسیار مثبت بوده است.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در فصل بهار امسال در استان و با مقایسه آن با بهار سال 93 افزود: نرخ بیکاری در فصل بهار سال گذشته ، 13 و شش دهم درصد بود که امسال این آمار به 10 درصد کاهش یافته و این درحالیست که متوسط نرخ بیکاری کشور در مدت مشابه، 10 و هشت دهم درصد بوده است.

نجفی تصریح کرد: اکنون گیلان مقام هیجدهم از نظر نرخ بیکاری را در کشور دارد و اگرچه تا حدودی از نگرانی‌هایمان کاسته شده ، اما باید برای حفظ جایگاه و کسب رتبه برتر بیشتر تلاش کنیم.

وی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص کسب رتبه نخست در بهبود فضای کسب و کار اشاره و خاطرنشان کرد: کسب رتبه نخست بهبود فضای کسب و کار در کشور در هفت فصل متوالی، فعال کردن بخشهای مختلف دولتی و خصوصی و بهبود فضای کشاورزی از جمله مؤلفه‌های تأثیرگذار در روند کاهش نرخ بیکاری در استان از سال 92 تاکنون است.

استاندار گیلان همچنین ایجاد فضایی توأم با آرامش در استان، افزایش تخصیص اعتبارات ملی در بخشهای عمرانی استان و تحرک بخشی به کارگروه‌های مهم را از دیگر اقدامات تاثیرگذار در کاهش نرخ بیکاری در استان ذکر کرد.

نجفی با بیان اینکه در بخشی از صنعت کشاورزی همچون چای، با استقرار دولت تدبیر و امید تحولی ایجاد شده، گفت: با افزایش خوب و مناسب قیمت برگ سبز چای در سال گذشته و همچنین پرداخت تسهیلات بهزراعی، شرایط برای حضور کشاورزان چایکار در باغات چای فراهم شد به طوریکه براساس گزارشات، حدود سه هزار هکتار به سطح زیرکشت چای استان افزوده شده است.

وی اقدامات موثر انجام شده برای افزایش محصول زیتون، گل گاو زبان، فندق و زیر کشت بردن تمامی مزارع برنج با وجود خشکسالی در سال گذشته را از دیگر عوامل تاثیرگذار در کاهش بیکاری استان دانست.

نجفی فضای کسب و کار استان را آرام توصیف و تصریح کرد: امنیت سرمایه‌گذاری، همدلی نهادهای دولتی و بخش خصوصی که به همان فضای کسب و کار برمی‌گردد، در استان کاملاً مشهود است.

استاندار گیلان مهمترین بخش در رونق اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان را تحرک بخشی به کارگروه‌های مهم و تاثیرگذار خواند و گفت: کارگروه‌هایی نظیر کارگروه حمایت از سرمایه‌گذاری، کارگروه حمایت از سرمایه‌گذاران و شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت؛ نقش بسزایی در کاهش نرخ بیکاری در استان داشته است.

وی با بیان اینکه به دنبال گیلان برتر و بهتر در زمینه اشتغال در همه فصول سال هستیم، اظهار کرد: باید با استفاده از فضای جدیدی که در کشور ایجاد شده؛ با دیپلماسی خوب، ارتباطات خارجی و نگاه درون‌زا و اقتصاد مقاومتی گام‌هایی اساسی‌تر برای رفع مشکل بیکاری جوانان برداریم.

نجفی یادآور شد: با وجود کاهش آمار بیکاری کماکان در بخش اشتغال جوانان تحصیل‌کرده ضعف داریم و برای این موضوع نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر ضرورت بازنگری دانشگاه‌ها در جذب دانشجو در برخی رشته‌ها و راه‌اندازی رشته‌های متناسب با نیازها در مراکز آموزش عالی گفت: اکنون برای هر فارغ التحصیل دبیرستان و دانشگاه ، یک مهارت تعریف شده که این اقدام ، می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.

نجفی خاطرنشان ساخت: با وجود بهبودی که در رتبه بیکاری داشتیم، ولی بارها اعلام کردیم که حق گیلان فراتر از اینهاست و به دلیل برخورداری از پتانسیل‌ها و مواهب الهی که در بخشهای مختلف در استان وجود دارد؛ باید اهتمام فزونتری صورت گیرد.

وی با اشاره به موهبت بنادر و دریا به عنوان نمونه‌هایی از ظرفیت اشتغال و رونق اقتصادی در استان اظهار کرد: بخشی از اشتغال را امسال در بخش دریا محور تعریف کرده‌ایم و بنا داریم با تلاش بیشتر و موظف کردن مدیران بخش دولتی به حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذار ، بتوانیم جزو 10 استان برتر در بخش ایجاد اشتغال باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار