کد خبر: ۶۶۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 04 October 2018

تابناک / با توجه به‌پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش سیل‌آسای باران در روزهای آخر هفته در مناطق مرکزی و شرقی گیلان دستگاه‌های اجرایی و خدماتی این مناطق از آمادگی برای مقابله با هرگونه خطر احتمالی سیل خبر دادند.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در روزهای آینده اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تقویت تدریجی هوای سرد و ناپایدار از روز جمعه و فعالیت آن تا روز شنبه در منطقه است.

هوای طوفانی از روز جمعه در انتظار گیلان

محمد دادرس با اشاره به کاهش 10 تا 15 درجه‌ای دمای هوا از روز جمعه در گیلان افزود: با توجه به روند تدریجی کاهش دما از روز جمعه در مناطق جلگه‌ای، آسمان گیلان از جمعه تا شنبه بارانی و همراه با وزش شدید باد و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بارندگی در بعضی از مناطق، به‌ویژه ارتفاعات و سواحل خیلی شدید پیش‌بینی می‌شود گفت: بارش باران و وزش باد از بعدازظهر جمعه تا ظهر شنبه در بعضی از مناطق و به‌ویژه در ارتفاعات خیلی شدید پیش‌بینی می‌شود، بنابراین احتمال شکستن درختان و خسارت به تأسیسات و ابنیه وجود دارد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با اشاره به اینکه دریا در این مدت مواج و طوفانی بوده و برای فعالیت‌های مرتبط مناسب نیست گفت: با توجه به ماهیت بارش‌های شدید در بازه زمانی کوتاه‌مدت، احتمال آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رانش و لغزش زمین در بعضی از مناطق استان وجود دارد.

دادرس با بیان اینکه از استقرار افراد و تجهیزات در حاشیه و حریم رودخانه‌ها پرهیز شود گفت: با توجه به پیش‌بینی وقوع بارش‌های رگباری و رعدوبرق، مردم از قرار گرفتن در فضای باز و مناطق مرتفع و پارک کردن خودروها در زیر درختان خودداری کنند.

سرپرست فرمانداری رودسر با اشاره به نقشه‌های هواشناسی مبنی بر ورود جبهه هوای سرد و بارش زا طی روزهای جمعه و شنبه جاری از تمهید مقدمات لازم برای مقابله با حوادث طبیعی خبر داد.

سرپرست فرمانداری رودسر صبح امروز در نشست ستاد بحران شهرستان رودسر با اشاره به نقشه‌های هواشناسی درباره ورود جبهه هوای سرد و بارش زا طی روزهای جمعه و شنبه اظهار کرد: تمهیدات مقدمات لازم برای مقابله با حوادث طبیعی در سطح شهرستان صورت گرفته است.

علی وارسته با اشاره به آمادگی تمامی دستگاه‌ها برای مقابله باسیل افزود: در این زمینه تمامی دستگاه‌های خدمات رسان شامل راه و شهرسازی، شهرداری‌ها، نیروهای امدادی در آمادگی کامل به سر می‌برند تا در مواجه با حوادث احتمالی وارد عمل شوند.

وی بر ضرورت پرهیز از استقرار مسافران در مسیل‌ها و رودخانه‌ها تأکید کرد و گفت: با توجه به شرایط از مسافران و گردشگران انتظار می‌رود به‌منظور جلوگیری از هرگونه حادثه در مناطق امن حضورداشته باشند.

سرپرست فرمانداری رودسر مناطق صیدر محله، شیر محله، دیودره کلکاسرا، سد پل رود و کاکرود رودسر را مناطق احتمالی برای وقوع سیل عنوان و تصریح کرد: ضروری است دستگاه‌هایی همچون شهرداری و راه و شهرسازی به استقرار نیروها و تجهیزات و امکانات در این مناطق همت بگمارند تا شاهد کمترین خسارت باشیم.

وارسته با اذعان به اینکه سیل ویرانگر روستای کاکرود اشکورات رحیم‌آباد خسارت زیادی به زیرساخت‌های این منطقه وارد کرد بیان کرد: متأسفانه به‌رغم اعلام گزارشات تاکنون اقدام مؤثر و سازنده‌ای از سوی مدیریت آب منطقه‌ای گیلان درزمینهٔ لایروبی و دیواره سازی منطقه خسارت‌دیده صورت نگرفته است.

آماده‌باش تمامی واحدهای خدمت رسان شهرداری رشت در مواجه با بحران احتمالی سیل

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای اسلامی رشت دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تشکیل ستاد بحران شهرداری رشت اظهار کرد: برای مقابله با خطرات احتمالی بارش باران سیل‌آسا در استان، ستاد بحران شهرداری رشت تشکیل شد و با شرح وظایف و تقسیم برنامه‌ها و تأکید بر آماده‌باش کامل تمامی سازمان‌ها و نیروها در تلاشیم تا در صورت بروز بحران‌های احتمالی خطری شهروندان را تهدید نکرده و هیچ مشکلی در زندگی روزمره شهروندان ایجاد نشود.

فاطمه شیرزاد با اشاره به‌احتمال آب‌گرفتگی سطح معابر در رشت گفت: احتمالاً با بارش‌های شدید پائیزی امکان بروز این اتفاق وجود دارد و بدین منظور تأکیدات لازم به واحدهایی ازجمله معاونت خدمات شهری و سازمان عمران در شهرداری رشت انجام شد.

وی با تأکید بر تعامل شهروندان برای جلوگیری از هرگونه مشکل افزود: شهروندان در صورت بروز هر مشکلی می‌توانند مراتب را از طریق تلفن‌های گویای ۱۳۷ شهرداری رشت و ۱۲۵ آتش‌نشانی اطلاع‌رسانی کرده تا نیروهای شهرداری در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای اسلامی رشت با اشاره هرس شاخ و برگ‌های اضافی توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت بیان کرد: با بارش‌های شدید و وقوع رعدوبرق احتمال ریزش شاخ و برگ‌ها و شکسته شدن درختان قوت گرفته و تمهیدات لازم توسط سازمان مربوطه در حال انجام است.

شیرزاد با بیان اینکه شهروندان رشت نگران بارندگی‌های شدید آخر هفته نباشند تصریح کرد: سازمان عمران، معاونت خدمات شهری، سازمان آتش‌نشانی، سازمان پسماند، فضای سبز و غیره در آماده‌باش کامل جهت پیشگیری و مقابله با بحران‌های احتمالی ناشی از باران‌های شدید و سیل‌آسای پائیزی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار