رهبر معظم انقلاب در اجتماع یکصد هزار نفری بسیجیان:
رهبر انقلاب تاکید کردند: این شعار محض و رجزخوانی و سخن توخالی نیست، بلکه عظمت ایران واقعیتی است که دشمنان ایران آرزو می کنند از آنها غفلت کنیم. هر منصفی ناچار است عظمت ایران را تصدیق کند.
کد خبر: ۶۶۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵ 04 October 2018

اقتدار جمهوری اسلامی شعار نیست/ در نیمه راه هستیم؛ بن‌بست نداریم

به گزارش تابناک قزوین،دقایقی پیش سخنرانی رهبر معظم انقلاب در همایش یکصد هزار نفری بسیجیان در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی تهران آغاز شد.

مهمترین محورهای بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای در این اجتماع، به شرح زیر است؛

- موقعیت کشور و جهان، موقعیت حساسی است.

-حساس شدن و به تکاپو افتادن نخبگان کشور دشمنان را حساس کرده تا تلاش فکری و عملی کنند.

- کشور به دلیل وجود مشکل، از خمودگی و بی عملی درآمده است و خیلی ها که تماشگر بودند، امروز عمل‌گر شده اند.

- این شعار محض و رجزخوانی و سخن توخالی نیست، بلکه عظمت ایران واقعیتی است که دشمنان ایران آرزو می کنند از آنها غفلت کنیم.

- این عقاید واضح تر از آن است که کسی بتواند آن را انکار کند و عظمت ایران یک امر تاریخی است.

- ایران توانسته در عرصه های علم، سیاست، هنر، تاریخ و پرچمداری علوم انسانی در میان ملت های مسلمان و جهان سرافراز بایستد و خود را نشان دهد.

- هر منصفی ناچار است عظمت ایران را تصدیق کند.

- در مورد اقتدار جمهوری اسلامی همین بس که جمهوری اسلامی، کشور ایران را از زیر سلطه آمریکا و انگلیس و دیگر بیگانگان بیرون کشید.

- همچنین اقتدار جمهوری اسلامی یکی از مظاهرش، نجات کشور از شر حکومت استبدادی است.

- برای اولین بار ملت ایران در جنگ تحمیلی، جبهه وسیع دشمن را به کلی ناکام کند و تمامیت ارضی کشور را حفظ کند و این معنای اقتدار است.

- اقتدار به معنای آن است که جمهوری اسلامی توانسته یک تنه جلوی جبهه استکبار بایستد.

- شکست ناپذیری ملت ایران به برکت اسلام است که دلیل آن را می توان در پیروزی ملت ایران در انقلاب بزرگ اسلامی، دفاع در جنگ تحمیلی و ایستادگی در مقابل توطئه های دشمنان مشاهده کرد.

- در صحنه نبرد سیاسی و اقتصادی، عینا مثل نبرد نظامی اگر جبهه ای که احساس پیروزی می کند به خود مغررور شود، راه پیروزی جلوی آن بسته می شود.

- نداشتن نقشه و ابتکار در مقابل دشمنان منجر به پیشروی آنان می شود؛ ما در نیمه و اول راهیم، باید با تلاش به قله ای برسیم که مدنظر ماست که تدبیر و شجاعت برای آن لازم است.

- نوک پیکان این حرکت عظیم ملی، جوانان هستند؛ پیران مجرب اگر خسته و از کارافتاده نباشند، می توانند راهنمایی کنند اما موتور پیش برنده این قطار، جوانان هستند.

- در همه جهادها اعم از جهاد با طاغوت، جهاد با تجزیه‌طلبان در آغاز پیروزی انقلاب، جهاد سازندگی، جهاد با تروریسم منافق و خائن در دهه ۶۰، جهاد برای ترمیم خرابی های بعد از جنگ، جهاد در برابر تهاجم فرهنگی سال ۷۰، جهاد علمی از آغاز دهه ۸۰ و در جهاد با تروریسم تکفیری در این سال های اخیر جوانان جلودار بودند.

- جوانان امروز در مقابل مشکلات و مسائل کشور، صاحب فکر هستند و آنان احساس تکلیف می کنند؛ جوانان امروز در ده هزار نقطه جهادی فعالند که سرمایه بزرگی برای آینده کشور هستند.

- صدها هزار کار مهم مربوط به طبقات ضعیف در نقاط دور کشور را این جهادگران انجام می دهند.

- نقش جوانان است که مژده آینده بهتر را به ما می دهد.

- در کشور مسلما جوانانی هم هستند که این خصوصیات مثبت را ندارند که ریزش های ما هستند و معتقدم که رویش های ما بر این ریزش ها غلبه دارند.

- نقش جوانان را برخی در آینده کشور و حتی حال حاضر کشور مورد توجه قرار نمی دهند و می خواهند وانمود کنند که آنان مشکل کشور هستند؛ در حالی که بنده برعکس معتقدم که جوانان راه حل مشکلات هستند.

- مهم این است که جوانان تصور نکنند که راه پیش روی ما یک اتوبان آسفالته بی مانع است؛ این راه پرپیچ و خم است و موانعی دارد و دشمن به طور کامل در مقابل ما فعال است و باید در مقابله با این موانع، این راه را طی کنیم.

- گام اول این است که وجود و حضور دشمن را حس کنیم. آن روشنفکر ریاکار و منافقی که این دشمنی را حس نمی کند و نسخه کوتاه آمدن جلوی آمریکا را برای دولت و کشور می نویسد، مرد عمل این میدان نیست؛ تا انسان نداندن که دشمن در مقابل اوست، سلاح لازم را در دست نمی گیرد.

- گام دوم، اعتماد به نفس و عزم برای حرکت در این میدان است. برخی مایوس و تنبلند و دیگران را هم مایوس و وادار به تنبلی می کنند. این افراد در میدان جهاد هم، مجاهدان را به فساد می کشانند و نه تنها کمک نمی کنند، مانع راه می شوند.

- گام سوم، شناخت حوزه و عرصه تهاجم است؛ باید بدانیم که عرصه تهاجم دشمن کجاست. همه نظام و کشور و مردم باید درک درستی از عرصه نبرد دشمنان داشته باشند.

آمریکا از اسلام و انقلاب اسلامی سیلی خورده است و از انقلاب اسلامی کینه در دل دارد؛ زمانی سرمایه های کشور با میل آنان جابجا می شد، سیاست های کشور با میل آنان برنامه‌ریزی می شد که انقلاب اسلامی دست آنان را از کشور کوتاه کرد. آمریکا از اصل انقلاب ایران کینه به دل دارد.

- از قدرت اسلامی و انقلابی می ترسند و با عناصر این انقلاب چون استقلال، پیشرفت رو به توسعه علمی، تعمیق تفکر انقلابی و قدرت دفاعی و موشکی ما مخالفند.

- میدان جنگ، عبارت است از هر آنچه که موجب اقتدار ایران اسلامی است.

- اخیرا شنیدم که رئیس جمهور آمریکا به برخی سران اروپایی گفته شما دو سه ماه صبر کنید، کلک جمهوری اسلامی کنده می شود؛ به یاد حرفهایی افتادیم که چهل سال قبل نوکران آمریکا در داخل و خود آنها می گفتند و به هم مژده می دادند که شش ماه صبر کنید، یک سال صبر کنید کلک جمهوری اسلامی کنده می شود، اما ۴۰ سال گذشته و آن نهال باریک به درختی تناور تبدیل شده است.

- دشمن شما جوانان و ملت ایران، انقلاب و روحیه انقلابی و ایمانی را نشناخته است؛ این تحلیل غلط درتمام اسن سال ها موجب گمراهی او شده است و هنوز هم موجب گمراهی اوست.

- ما مشکل اقتصادی داریم، اقتصاد نفتی داریم، فرهنگ صرفه‌جویی نداریم و اینها عیب است، ولی عیب واقعی اینها نیست؛ عیب واقعی بن‌بست است که بحمدالله نداریم؛ ما بن‌بست نداریم.

- عیب واقعی این است که جوان کشور باور کند که راه حلی وجود ندارد جز پناه آوردن به دشمن؛ برخی سعی می کنند این را به جوانان ما القاء کنند، دشمن می خواهد ملت ایران را به این نتیجه برساند که راه حلی نیست، جز زانو زدن و تسلیم شدن در برابر آمریکا.

- کسانی که در داخل کشور این فکر را که مطلوب و محبوب دشمنان است ترویج می کنند، اینها خیانت می کنند؛ این خیانت به کشور است که ترویج کنیم راهی جز پناه بردن به دشمن نداریم، این بزرگترین خیانت در حق ملت است.

- من به حول و قوه الهی و با همراهی شما، تا جان در بدن دارم، اجازه نخواهم داد این اتفاق در کشور بیفتد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار