کد خبر: ۶۶۳۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۱ 04 October 2018

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: حضور اساتید جوان و انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی امری مبارک و خرسندکننده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در دیدار با مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کشور اظهار داشت: حضور اساتید جوان و انقلابی در حوزه‌های دانشگاهی امری مبارک و خرسندکننده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امام خمینی(ره) را بنیان‌گذار اصلی دانشگاه آزاد اسلامی دانست و عنوان داشت: تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای انقلاب افتخاری برای نظام و انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به نقش شخصیت‌های در تراز انقلاب و همچنین روحانیت در پیش‌برد اهداف دانشگاه آزاد تصریح کرد: حضور "علی اکبر ولایتی" زمینه مناسبی را برای مبارزه با رانت و فساد در این دانشگاه ایجاد کرده است.

امام جمعه رشت با انتقاد از افرادی که کلمه "اسلامی" را از دانشگاه آزاد حذف می‌کنند خاطرنشان کرد: دانشگاهی در دل مردم جا می‌گیرد که اسلام و قوانین اسلامی در آن حاکم باشد.

وی ضمن تشریح اهداف رژیم پهلوی از احداث دانشگاه گفت: هدف رژیم پهلوی از تاسیس دانشگاه مقابله و دشمنی با دین و مفاهیم دینی بود اما حضور افراد فرهیخته و علما در حوزه دانشگاهی سبب شد تا با گسترش تفکرات غربی مبارزه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان افزود: توجه به بخش پژوهش یکی از وظایف بسیج اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی است زیرا تلاش‌های علمی زمانی به نتیجه می‌رسد که بر اساس پژوهش‌ در عرصه‌های میدانی به عینه دیده شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به لزوم توجه همزمان به مسئله آموزش و پژوهش در دانشگاه‌ها تصریح کرد: بالندگی حوزه پژوهش نیازمند سرمایه‌گذاری مناسب است و برای تحقق این امر باید ساز و کار مناسبی در نظر گرفته شود‌.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری علمی و فکری بر روی دانشجویان دارای سواد و دانش مناسب اعلام کرد: حجاب و عفاف دانشجویان دانشگاه آزاد روزی مثال‌زدنی بود اما وضعیت کنونی برازنده دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی باید توجه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی شود عنوان داشت: مسئله منطق عقلانیت دین باید به شیوه‌ای زیبا و جذاب در دانشگاه‌ها ارائه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان وضعیت نامناسب حجاب را همانند رانت‌خواری و فساد اقتصادی آزاردهنده دانست و ابراز داشت: قدرت‌های سلطه‌گر و استکباری در تلاش هستند تا ارزش‌های ملی و دینی ما را از بین ببرند.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر لزوم توجه به فعالیت‌های گسترده جهادی در راستای ارتقای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: استفاده از جوانان خوش‌فکر و ارزشی باید در دستور کار دانشگاه‌ها قرار گیرد.

امام جمعه رشت تربیت نسل تراز انقلاب اسلامی را یکی از رویکردهای دانشگاه آزاد اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز دغدغه اصلی نیروهای ارزشی و انقلاب مسئله حجاب و عفاف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار