مشخص شدن داوران جام حذفی، پیروزی پرسپولیس در آسیا و نهمین برد یوونتوس از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.
کد خبر: ۶۶۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ 03 October 2018

به گزارش تابناک : در روز 10 مهر‌ ماه علاوه بر این‌که مشخص شد اصفهان میزبان المپیاد ورزشی استعداد‌های برتر است، داوران دیدار سپاهان و نساجی در جام حذفی فوتبال مشخص شدند.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

✅ نخستین المپیاد استعداد‌های برتر ورزشی پسران و دختران ایران در رشته‌های اسکواش، تنیس روی میز و هندبال در اصفهان برگزار می‌شود؛ المپیاد با هدف جذب، کشف و پرورش استعداد‌های ورزشی، بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های استان‌ها و تقویت تیم‌های ملی برای حضوری قدرتمند در المپیک 2022 جوانان همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان نیز برگزار می‌شود.

نخستین المپیاد استعداد‌های برتر ورزشی کشور با شعار «ورزش، دوستی و آینده ای بهتر» در سطح استان‌ها در قالب 29 رشته دختران و 39 رشته پسران در رده‌های سنی 12 تا 15 سال از 30 آبان تا نهم آذر در سراسر کشور برگزار می‌شود.

✅ علی‌رضا فغانی به عنوان داور و با کمک محمد‌رضا مدیر‌روستا، مهرداد نجفی و حسین زمانی دیدار سپاهان و نساجی مازندران در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال را قضاوت می کنند؛ سعید بطحایی هم ناظر این مسابقه است.

✅ تیم فوتبال بانوان سپاهان به منظور حضور پر‌قدرت در لیگ فصل پیش رو اقدام به جذب بازیکنان جدید برای این تیم کرده است، مهناز شاهمرادی که در پست دفاع وسط بازی می‌کند با عقد قراردادی به مدت یک فصل به جمع طلایی‌پوشان سپاهان اضافه شد؛ شاهمرادی پیش از این بازیکن تیم همیاری ارومیه بوده است.

✅ در هفته سوم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول امیدهای کشور، تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان مهمان تیم سپاهان درود بود که با نتیجه 5 بر صفر میزبان خود را شکست داد؛ شاگردان سعید اورنگی در پایان هفته سوم با 9 امتیاز و 14گل زده و بدون گل خورده در صدر جدول رده‌بندی قرار دارند.

✅ در روز‌های گذشته اخباری مبنی بر جدایی مهدی جاوید، ستاره تیم فوتسال گیتی‌پسند اصفهان در برخی از رسانه‌ها منعکس شده است؛ در این اخبار عنوان شده که جاوید قصد گرفتن رضایت‌نامه از باشگاه خود و انتقال به یکی از تیم‌های چینی را دارد؛ اما با اعلام این بازیکن، تمامی این اخبار کذب است و چنین چیزی واقعیت خارجی ندارد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

✅ در چارچوب رقابت‌های دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا، دیشب تیم‌های السد قطر و پرسپولیس در ورزشگاه جام بن حمد دوحه به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان پرسپولیس با تک گل علی علی‌پور از روی نقطه پنالتی به برتری رسید.

✅ مسابقات بسکتبال باشگاه‌های آسیا با قهرمانی تیم پتروشیمی نماینده کشورمان در تایلند به پایان رسید، در پایان این رقابت‌ها بهنام یخچالی گارد رأس پتروشیمی در تیم منتخب این رقابت‌ها قرار گرفت و جایزه دریافت کرد.

الکس از ژاپن، میشل سینگلتاری از تایلند، دایکی تانکا از ژاپن و دوژان سامرز از تیم کره جنوبی دیگر بازیکنان تیم منتخب بودند. 

✅ در دور هشتم از چهل و سومین دوره مسابقات المپیاد جهانی شطرنج در باتومی گرجستان، تیم بانوان کشورمان به مصاف پرو رفت و با نتیجه 3.5 بر ۰.5 به برتری رسید و به پنجمین برد خود در این رویداد دست یافت؛ سارا خادم‌الشریعه، مطهره اسدی و مبینا علی‌نسب نفرات پیروز تیم ایران بودند و آناهیتا زاهدی‌فر مساوی کرد.

همچنین فدراسیون شطرنج ایران به مناسبت دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، میزبانی مسابقات قهرمانی انفرادی آسیا را بر عهده گرفته است.

✅ رقابت‌های اسنوکر زیر 16 سال قهرمانی جهان در روز نخست انجام شد و طی آن بازیکنان ایران موفق به کسب دو پیروزی در مقابل حریفانی از روسیه و لتونی و دو شکست در مقابل نمایندگان ایرلند و لتونی شدند؛ تیم ایران با ترکیب محراب سلطانی، آتیلا سلطانی‌حسینی، شاهین سبزی و محمد بن‌رشید در این رقابت‌ها شرکت می‌کند. 

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

✅ دیلی میل انگلیس خبر داد که پل پوگبا، ستاره فرانسوی منچستریونایتد تصمیم نهایی خود را درباره آینده‌اش گرفته است، او تصمیم گرفته تا زمستان تئاتر رویاها را ترک کند.

بنا به گزارش‌ها حتی در صورت اخراج مورینیو، سرمربی منچستر نیز پوگبا تصمیم خود را تغییر نمی‌دهد و مقصد احتمالی مروارید سیاه باشگاه بارسلونا خواهد بود.

✅ عملکرد ناامیدکننده ژوزه مورینیو در منچستریونایتد و در مقابل آن بازی‌های درخشان منچسترسیتی و رسیدن این تیم به صدر جدول سوژه رسانه‌ها شده است؛ مقایسه عملکرد ژوزه مورینیو و پپ گواردیولا سوژه کاریکاتور شده است.

✅ یوونتوس در هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا موفق شد با 3 گل یانگ بویز سوئیس را شکست دهد، در این بازی پائولو دیبالا عملکرد درخشانی داشت و در غیاب رونالدو موفق به هت‌تریک شد؛ این برد نهمین پیروزی متوالی بانوی پیر بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار