تابناک / تمرکز سیل (مرکز گیلان به شکل شدیدتر شرق گیلان و غرب و مرکز مازندران) مسئولین و مردم عزیز هشدار های هواشناسی رو جدی بگیرید!! گفتنش با ما بود اطلاع رسانیش با شماست!
کد خبر: ۶۶۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 02 October 2018

تابناک / تمرکز سیل (مرکز گیلان به شکل شدیدتر شرق گیلان و غرب و مرکز مازندران) مسئولین و مردم عزیز هشدار های هواشناسی رو جدی بگیرید!! گفتنش با ما بود اطلاع رسانیش با شماست!

 با نفوذ توده هوای سرد و پرفشار بر روی سطح زمین و همراهی اون با جریانات ناپایدار تراز میانی جو از جمعه ۱۳ مهر بتدریج شرایط برای کاهش دما وزش باد (گاهی خیلی شدید) بارش باران (شدید تا فوق شدید) و رعدوبرق تا اواخر وقت روز شنبه ۱۴ مهر در سواحل جنوبی دریای کاسپین فراهم می شه!

شدت بارش ها و جاری شدن سیلاب!!

بارش ها در سواحل بین صبح تا بعدظهر جمعه ۱۳ مهر بتدریج (به صورت متناوب، رگباری و یا به شکل منطقه ای و گاها شدید) شروع می شه اما اصل ماجرا (یعنی بارش فوق شدید باران، آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب) از جمعه (بعدظهر و شبش) در غرب و به شکل قویتر در مرکز و شرق گیلان شروع می شه، برای جمعه شبش تا بامداد شنبه علاوه بر مرکز و شرق گیلان به شکل فوق شدیدتری این داستان رو در غرب مازندران خواهیم داشت، یعنی برای جمعه شبش تا بامداد شنبه اوج آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب رو برای مرکز و شرق گیلان و غرب مازندران پیش بینی می کنیم!

این شرایط طی بامداد و صبح شنبه علاوه بر این که در مرکز و شرق گیلان و غرب مازندران ادامه داره کم کم مرکز و شرق مازندران رو هم تحت تاثیر قرار میده (اتفاقات خیلی سریع میفته) یعنی بارش شدید و آبگرفتگی شدید معابر عمومی و جاری شدن سیلاب، اوجش (بعدظهر جمعه از گیلان شروع میشه و تا بعدظهر شنبه از سمت شرق مازندران به پایان میرسه) در یک زمان کوتاه بارش شدیدی میباره که همین باعث جاری شدن سیلاب در منطقه می شه!! بارش ها در مناطق مرکزی گیلان بالای ۱۰۰ در مناطق شرقی گیلان بالای ۱۵۰ و در مناطقی از غرب مازندران تا نزدیکای ۲۰۰ میلی متر یا بیشتر هم میرسه!!!! باقی مناطق جلگه ای و ساحلی (اکثرا) بالای ۵۰ میل بارش دارند! اوجه کنید این مقدار بارش در کمتر از ۱۸ ساعت میخواد در این مناطق رخ بده که خیلی خیلی خطرناکه!!

طی این مدت کاهش محسوس ۶ تا ۱۲ درجه ای دما رو خواهیم داشت همین باعث میشه بارش در ارتفاعات بالادست به شکل برف پیش بینی می شه! در بعضی از مناطق مستعد هم بارش تگرگ رو دور از انتظار نمیبینیم!

هشدار خیلی مهم

بدون شک آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب رو بخصوص برای مرکز و شرق گیلان و کل مازندران خواهیم داشت در این بین شدت سیلاب برای غرب مازندران و شرق گیلان پیش بینی میشه که بدون شک خسارت به بار میاره!

وزش باد گاهی خیلی خیلی شدید میشه (به صورت لحظه ای) سرعتش گاها به ۲۵ تا نزدیک ۳۰ متر بر ثانیه هم میرسه که این باد هم بدون شک در بعضی از مناطق خسارت هایی رو به جا میزاره!

دریا طوفانیه و ارتفاع موج دریا بین ۴/۵ حتی تا ۵/۵ متر هم میتونه در فراساحل برسه!!!

تاکید میکنم سیل رو حتما داریم (بخصوص در شرق گیلان و غرب مازندران) که باید بیشتر توجه کنن بیشتر اطلاع رسانی کنن!!!

خواهش میکنم » مردم عزیز از بعدظهر جمعه تا بعدظهر شنبه بترتیب در مرکز و شرق گیلان و کل استان مازندران از تردد غیر ضروری نیمه ضروری کمی ضروری جدا خودداری کنید! مسافرها کلا نیان شمال… طی این ساعات که هوای سواحل طوفانیه چه مسافرین چه مجاورین از منزلشون بیرون نرن!

در آخر من باز هم خواهش میکنم مسئولین به فکر باشن و مردم هم اطلاع رسانی کنن یکی از شدیدترین سیل های سال های اخیر رو میخوایم تجربه کنیم بخصوص در شرق گیلان و غرب مازندران !!!

اطلاع رسانی کنید تا خدای نکرده برای کسی مشکلی پیش نیاد هرچند شنبه ۱۴ مهر روز تلخی خواهد بود ولی باید دست به دست هم بدیم که جلوی خسارت های احتمالی رو بگیرم و یا اگر کسی خسارت دید بهش کمک کنیم بدون شک ارگان های دولتی هم در آمادباش کامل هستند!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار