افزایش قیمت‌ها که طی ماه‌های اخیر هر روز سفره‌ای مردم را کوچکتر می‌کند این بار به «نان» رسیده و شهروندان کرمانشاهی از این موضوع گلایه‌مندند.
کد خبر: ۶۶۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵ 01 October 2018

به گزارش تابناک، قوت‌ غالب اکثر ما ایرانی‌ها نان است؛ نانی که سهم زیادی از سفره مردم را تصاحب کرده و هرگاه شاهد افزایش قیمت سایر اجناس خوراکی بوده‌ این سهم این کالا هم در سبد خرید خانوارها افزایش می‌یابد.

حالا این روزها در بحبوحه گرانی‌ها، نان هم از ماراتن افزایش قیمت‌ها جا نمانده و در گوشه و کنار شهر کرمانشاه خبر از افزایش قیمت این کالای اساسی و ضروری مردم می‌رسد؛ موضوعی که برخی آنرا غیرقانونی و برخی دیگر آنرا قانونی می‌دانند.

افزایش قیمت نان غیرقانونی است

این موضوع تا جایی حاد شده که پای آن به کارگروه تنظیم بازار استان نیز رسید و محسن رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در این کارگروه اشاره‌ای به افزایش قیمت نان توسط خبازان طی روز گذشته داشت و این افرایش قیمت را غیرقانونی دانست و اعلام کرد که در صورت مشاهده برخورد جدی و واحد خبازی پلمب خواهد شد.

به گفته رستمی، در سالجاری افزایش قیمت نان بدون تصمیم کارگروه تنظیم بازار مجاز نیست و اگر چنانچه تصمیم بر این کار گرفته شود بیش از ۱۰ درصد افزایش نخواهد بود.

افزایش قیمت نان غیرقانونی نیست /آزادپزها در قیمت‌گذاری آزادند!

اظهارات رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در مورد غیرقانونی بودن افزایش قیمت نان در حالی است که اعتضاد علیزاده رییس اتحادیه نانوایان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: این افزایش قیمت توسط تعداد اندکی از ناوایی‌های آزادپز صورت گرفته است و غیرقانونی نیست.

وی تصریح کرد: هرچند این افزایش قیمت غیرقانونی نیست اما از طرف دیگر در این شرایط منصفانه هم نیست و قرار است تعزیرات با این موارد برخورد کند.

رییس اتحادیه نانوایان استان کرمانشاه با بیان اینکه نانوایی‌های دولتی هیچ افزایش قیمتی نداشته‌اند، افزود: بر اساس دستور معاون استاندار قرار شد نانوایی‌های مکور هم قیمتشان را برگردانند تا برای این موضوع یک راهکار منطقی اتخاذ شود.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار