دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با راه دانا؛ در خصوص دو لایحه پولشویی و پالرمو که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده اند اظهار داشت: موضوع FATF اکنون در مجلس و مجمع دیگر مطرح نیست و در خصوص لوایحی که دولت پیشنهاد داده است میان مجلس و مجمع تشخیص مصلحت گفتگو هایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال گفتگو برای رفع ایرادات لوایحی که دولت به مجلس آورده هستیم عنوان کرد: عضویت در این سازمان بین المللی موضوعی است که باید در سطح کلان کشور تصمیم گیری شود هر مصوبه ای که از سوی مجلس تصویب شود اگر مغایر با سیاست های نظام باشد قطعاً در مجمع تشخیص رد می شود.

رضایی همچنین گفت: ۴ لایحه ای که در مجلس مورد بحث قرار گرفته است از سوی مجمع هم بررسی شده و نظر مجمع همان نظرات قبلی است که قبلاً اعلام کرده است.

لازم به ذکر است لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو به صورت ویژه در دستور صحن علنی امروز مجلس قرار گرفت.

گفتنی است که در برنامه اعلام شده برای صحن علنی بررسی این دو لایحه در دستور کار نبود اما بنا بر نظر هیئت رئیسه به صورت ویژه امروز در دستور کار قرار گرفت. و بعد از رای آوردن این دو لایحه، لاریجانی اعلام کرد که لوایح الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی و مبارزه پولشویی برای بررسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می شود.