بسته ویژه خبری تابناک ایلام
تابناک ایلام آمده است تا به خبرهایی که درسایتهای خبری به آن پرداخته نشده ویا بدلایل ملاحظات یاوابستگی سیاسی مورد توجه قرارنگرفته اند را درقالب "بسته خبری وِیژه تابناک ایلام "به مخاطبین خود تقدیم نمایددراین بسته می خوانید :
کد خبر: ۶۵۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ 26 September 2018

رسانه های خبری هرکدام به فراخور توان خبری یاوابستگی سیاسی اشان خبرهای متعددی از گوشه وکناراستان رابرای استفاده مخاطبین خود منتشر می کنند ،بعضی خبرهایی را برجسته می کنند وبه سرعت در سایتها وخبرگزاریهای استان نقل قول می شوند،اما هستند خبرهایی که شاید سایتها وررسانه های خبری براحتی از کنار آن می گذرند واین خبرهابا وجود اهمیت شان درمیان چرخهای گذر زمان وفراوانی اخبار گم می شوند ،تابناک ایلام آمده است تا به خبرهایی که درسایتهای خبری به آن پرداخته نشده ویا بدلایل ملاحظات یاوابستگی سیاسی مورد توجه قرارنگرفته اند را درقالب "بسته خبری وِیژه تابناک ایلام "به مخاطبین خود تقدیم نماید:

ایستگاه سوم تغییرات در ایوان

ایلام بیدار: در بهمن ماه سال 1396بود که فرماندار ایوان تغییر کرد و امید علی سبزی به عنوان فرماندار ایوان معرفی شد  تا سکان فرمانداری ایوان را در دست بگیرد.

اما نکته ای که در این میان می توان به  آن پرداخت این است که در طول این مدت شاهد تغییرات مدیریتی  در سطح شهرستان بودیم. 

رضا محمدی مدیر جمعیت هلال احمر ایوان جای خود را به فاضلی چالانچی داد تا وی در سمت دیگر در مرکز استان خدمت  نماید.

ولی ملکیان رییس آبفای شهری جای خود را به بهروزی از کارکنان این نهاد در سطح شهرستان داد.

امید علی عزتی رییس صنعت ،معدن و تجارت جای خود را به آقا بابایی داد تا وی هم در مرکز استان خدمت نماید.

اما این قطار تغییرات در سطح مدیران شهرستان که به راه افتاده است زمزمه هایی را نیز در مورد تغییر یکی از بخشداران شهرستان به راه انداخته است که این پایگاه خبری نه تایید می نماید نه تکذیب .

استانی که دو هزار و 463 بار بمباران شد!

 اختصاصی، ایلام بیدار: مردم استان با اعزام حدود 35 هزار رزمنده به جبهه های نبرد، تعداد سه هزار شهید، 12 هزار جانباز و 320 آزاده نقش بسیار ارزنده ای را در دفاع از انقلاب اسلامی ایفا کرده اند.

تعداد حملات شیمایی در استان ایلام توسط رژیم بعث 16 مورد، تعداد بمباران های شهری دو هزار و 463 مورد و تعداد حملات و تجاوزات هوایی عراق به شهرها و نقاط مختلف استان ایلام 147 مورد می باشد.

هم اینک بعد از دفاع مقدس همه ساله حدود 200 هزار نفر از مشتاقان سراسر کشور ازیادمان ها و زیارتگاه های استان به ترتیب از شرهانی، نقطه ایثار در قلاویزان، قرارگاه امیرالمؤمنین (ع)، یادمان میمک و سه راهی جندا... بازدید می کنند.

ترافیک ایلام و روایت کلاف سردر گم بی‌تدبیری

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، خیابان‌های قفل شده و معابر تصرف شده توسط دست‌فروشان، نبود امکانات حمل و نقل عمومی مانند "اتوبوس" و نبود مدیریت ترافیک، عدم پذیرش مدیریت ترافیک توسط مدیریت شهری ایلام و بازی با کلمات و بیان افق‌های دور و دراز برای رفع مشکل، شهروندان ایلامی را درموقعیتی قرار داده است که"نه راه پس دارند و نه راه پیش" و مسئولان استان ایلام علیرغم همه تلاش‌ها نتوانسته‌اند نتیجهای جز "هیچ" را در برطرف کردن ترافیک در تصویب مصوبات برای ترافیک ایلام به‌دست آورند.

بافت فرسوده ایلام، وجود مطب پزشکان در مرکز شهر ایلام،انتقال نمایشگاه‌های اتومبیل به خارج از شهرایلام، عدم وجود سیستم هوشمند ترافیک، استفاده شهروندان از خودروهای تک سرنشین، نیازمندی به احداث پارکینگ طبقاتی سخنانی است که با بررسی مصوبات شورای ترافیک و حضور استانداران وقت و فعلی استان ایلام  در جلسات "شورای ترافیک"دیده شده است و استانداران دولت قبل و فعلی دقیقاً  این سخنان را برای مردم ایلام در سخنرانی و جلسات "ترافیک" ایلام بیان کرده‌اند که علی آزاد، غروی، مروارید، سلیمانی دشتکی از جمله استاندارانی هستندکه به مسئله ترافیک با بیان موارد معونه اقدام و بعد از بیان مشکل نتیجه‌ای از سخنان خود برای مردم ایلام بیان نکرده‌اند و درد را تشخیص اما برای درمان حداقل یک مورد از گفته‌های خود عمل نکرده‌اند و مردم ایلام نتیجه گفتار آنان را ندیده‌اند.

در ارتباط با کلاف سر در گم ترافیک ایلام شهروندان ایلامی مطالبات خود را با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در ایلام مطرح و در این راستا علی محمدی اظهار داشت: بیان مشکلات ترافیک ایلام از زبان مسئولان را بارها شنیده‌ایم ولی نتیجه‌ای از گفتار آنان حاصل نکرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: اینکه هر سه نفر ایلامی یک ماشین دارد، اکثر سرنشینان خودروها تک سرنشین هستند، برخی از صنوف باید به خارج از شهر منتقل شوند، مطب پزشکان در بافت مرکزی شهر است، درست اما ای کاش مسئولان استان ایلام که در جلسات ترافیک صحبت می‌کنند از اینکه در ایلام سیستم اتوبوسرانی وجود ندارد و ده‌ها مورد دیگر را هم ذکر کنند.

محبتی شهروند دیگر ایلامی اظهار داشت: بیش از 16 سال است این موارد تکراری را شنیده در اخبار و نشریات بازتاب داده شده است اما نتیجه این سخنان تاکنون نه تنها بر برطرف کردن مشکل ترافیک ایلام تاثیری نداشته است و روز به روز بر مشکل ترافیک ایلام افزوده شده است.

وی در ادامه گفت: ترافیک ایلام نیازمند مدیریت و مرد عمل می‌خواهد و مشکل لاینحل نیست اما ناتوانی مسئولان استان ایلام آن را به کلاف سردرگمی تبدیل کرده است.

شاهپور فولادی، معاون عمرانی وقت استانداری ایلام  در تاریخ 2تیرماه 94 در گفت و‌گو با رسانه‌ها اظهار داشت:  امروز ترافیک بخش مهمی از زمان شهروندان ایلامی را در طول روز با خود درگیر کرده است و به عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های شهری در استان ایلام مطرح است.

وی ادامه می دهد: علل و عوامل مختلفی از جمله وجود تمامی مراکز خدماتی، درمانی، خوار و بار فروشی در مرکز اصلی شهر ایلام باعث ترافیک شده که رفع آن نیازمند طرح های کوتاه مدت و بلند مدت است.

معاون عمرانی استانداری ایلام می افزاید: باید خدمات صنوف مختلف در همه جای نقاط شهر قرار گیرد و عبور و مرور به مرکز اصلی شهر کم شودباید واحدهای خدماتی و صنوف مختلف در همه جای شهر قرار گیرد و عبور و مرور به مرکز اصلی شهر کم شود.

وی ادامه می دهد: یکی از مهمترین مشکلات سطح شهر ایلام نبود پارکینگ است که در سال جاری جلسات مختلفی در این زمینه تشکل شده که امیدواریم با همکاری بخش خصوصی این مهم در شهر محقق شود.

از آن تاریخ تا کنون نه تنها اقدامی نشده است بلکه تکرار مکررات از سخنان مسئولان را شاهدیم که نمونه آن گفت و‌گوی یزدان قبادیان به تاریخ  2 شهریورماه 96 با رسانه‌‌ها‌ست که اظهار داشته است: شهر ایلام ازسال 1387 تاکنون دچار تغییر طرح‌های ترافیکی نشده است و امسال قصد داریم با همکاری مردم طرح‌های ترافیکی شهر را در چند منطقه تغییر دهیم.

وی نصب چراغ هوشمند و انتقال صنوف و مطب پزشکان را عامل ترافیک دانست و خاطر نشان کرد: بودجه این موارد تامین و به زودی به مرحله اجرا در می‌آید.

بعداز قبادیان شهردارانی چون منصور پور، محمدی نیز چنین مطالبی را عنوان و نوبت به طالب صادقیان رسید که در گفت و‌گو با رسانه‌ها نوید اجرای طرح ترافیک و کاهش بار ترافیک را داد که این نویدها به محاق رفت.

در نهایت کلاف سر در گم ترافیک ایلام و انعکاس مطالبات مردمی سلیمانی دشتکی را در شورای ترافیک به واکنش وا داشت و شخصاً ریاست شورای ترافیک در در جلسه پذیرا اما سخنان استاندار ایلام نیز تکراری بر مکررات بود  سلیمانی دشتکی در شورای ترافیک ایلام اظهار داشت:  انتقال نمایشگاه‌های اتومبیل، صنایع مزاحم، سازمان انتقال خون، مطب پزشکان و مراکز درمانی و مدارس برای کاهش ترافیک مرکز شهر ضروری است.

استاندار ایلام گفت: برای رفع مشکل ترافیکی شهر ایلام که مرکز استان است باید موانع و مشکلات برداشته شود و اگر افراد، مسئولان و مدیرانی مانع تراشی کنند ابتدا خود آنان به عنوان مانع اصلی برداشته می‌شوند و بعد نسبت به رفع مشکلات اقدام خواهیم کرد.

تسنیم: پیام این گزارش آن است که تکرار مکررات و بیان دردهایی که برای تریبون‌داران جلسات پرکننده وقت سخنرانی آنان است راه حل ترافیک ایلام نیست چراکه افزایش سرانه خودرو، زیرساخت شهری، وجود مراکز درمانی در بافت مرکزی شهری،استفاده از خودروهای تک سرنشین در همه شهرهای ایران و کلان‌شهرها وجود دارد اما ترافیک آنان با ترافیک  ایلام قابل قیاس نیست و ترافیک ایلام نیازمند مدیریت و واقع بینی و پرهیز از نظریه پردازی بدون اجرا است.

سرباز انقلابی ایلامی که با دستور امام از پادگان گریخت

محمد رحیمی پور" مبارز انقلابی در گفتگو با ایلام پویا، گفت: ایام الله دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در واقع طلوع عدالت خواهی و سعادت این ملت بزرگ و دیگر ملت هاست که در آن اسلام جایگاه ارزشمند و والای خود را به دست آورد و اکنون انقلاب اسلامی ایران به خاستگاه ارزش های اسلامی تبدیل شده است.
 
"محمد رحیمی پور" مبارز انقلابی از خاطرات روزهای انقلاب و ترک پادگان در روزهای به اوج رسیدن انقلاب گفت: محل خدمت من چند ماه پیش از انقلاب لشکر 81 زرهی کرمانشاه بود که به فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر ترک پادگان ها از سوی سربازان پادگان کرمانشاه را ترک کردم؛ "سعید سلیمان نژاد" دیگر سرباز ایلامی بود که مرا همراهی می کرد.
 
وی افزود: به دلیل کم شدن قدرت رژیم وقت امکان دستگیری ما برای مامورین کم بود؛ پس از ورود به ایلام همراه با دیگر همشهریان در تظاهرات شرکت می کردیم و مهمترین انقلاب قرن بیستم که در جهان انقلابی مانندش وجود ندارد را رقم زدیم.
 
رحیمی پور تاکید کرد: آنچه موجب پیروزی انقلاب اسلامی در برابر استعمارگران و زورگویان شد، حس آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی مردم  و همچنین رهبری بی نظیر امام (ره) بود.

نقد عمیق تاوان دارد نه درآمد!

ایلام پویا: به مناسبت بازپخش سریال "هوز کشمات" با "کمال زحمتکش" کارگردان بیست و نه ساله ایلامی که آثار دیگری چون علی صالح، ایلامی ها، مثل نرگس، دهنبی را برای تلویزیون ساخته و به گفته بسیاری از همکارانش در با استعداد بودنش هیچ شکی نیست و خیلی ها به آینده اش امیدوار هستند گفتگویی ترتیب دادیم که به خوانندگان ایلام پویا تقدیم می شود.

*ابتدا به مناسبت روز پرستار از او در مورد پرستاران پرسیدیم و او گفت: این را خوب می دانم که مردم از وضعیت نظام پزشکی و بیمارستان ها گلایه دارن اما به عنوان کسی که به خاطر بیماری ام و زندگی تقریبی در سراسر ایران، ارتباطات زیادی داشته ام، قسم می خورم از دلسوزترین و شریفترین پرستاران کشور، پرستاران بیمارستان های استان ایلام هستند، در جامعه ما متاسفانه بعضی ها فقط با انتقاد کردن مشهور و محبوب می شوند بی آنکه یک تحلیل پشت انتقادهایشان باشد، در مناطقی مثل مناطق ما که مشکل فراوان است، انتقاد بدون تحلیل کار سختی نیست و هر کسی از پس آن برمی آید، به عنوان یک فیلمساز خجالت میکشم بدون تحلیل چیزی را نقد کنم و از مردم خواهش می کنم بعضی افراد را که بدون تحلیل نقد می کنند را قهرمان‌رسانه ای نپندارند، نقدی که با آن بتوان پول درآورد و مشهور شد قطعا نقد دلسوزانه نیست، در طول تاریخ و در سراسر دنیا انتقاد های عمیق تاوان دارند، بعضی ها دلسوزی کارکنان اورژانس ها را نمی بینند اینکه ما در بدترین شرایط روحی به اورژانس می رویم هم برای مردم باید قابل درک باشد و هم پرستاران!

*یکی از ایرادها و سوالاتی که ذهن مخاطبان سریال هوز کشمات را درگیر کرد، این بود که چرا قزوین را به جای تهران نشان دادید؟

واقعیتش این است که ما قصد داشتیم سکانس های مربوط به تهران را در خود تهران و در مناطقی خاص و شناخته شده که قصه هم بر اساس آن نوشته شده بود، ضبط کنیم اما آن ایام شرایطی پیش آمد که گرفتن مجوز تصویربرداری در تهران چند روزی زمان می خواست و من نمی توانستم گروه را معطل کنم، برای همین به قزوین رفتیم که جز پلاک ماشین هایشان آرام آرام دارد تهران می شود، اما چیزی که هیچ وقت فراموش نخواهم کرد مگر با آلزایمر، محبت و ایلام دوستی دکتر فریدون همتی استاندار وقت قزوین است، خدا می داند من هیچ وقت ایشان را ندیدم اما این بزرگوار در آنجا با وجود آن همه مشغله کاری از هر لحاظ به گروه کمک کردند، در یک مورد دوستانم گفتند با اینکه معاون وزیر مهمانش بوده استقبال از گروه ما را -که همشهری اش بودیم- را در اولویت گذاشته بود و آنقدر صمیمی برخورد کرده بود که هیچکس باورش نمیشده استاندار باشد.

*حقیقت دارد شما پول زیادی را بابت ساخت این سریال گرفتید و کلا فیلمساز پر هزینه ای هستین؟
نه علاقه دارم و نه حرفه ایست که در مورد قراردادهایم چیزی بگویم، ولی خدا بهتر می داند من با چه وضعیتی فیلم می سازم.

*در مورد بازیگران ایلام چه نظری دارید؟
مثل هر صنف دیگری با استعداد و بی استعداد دارد با این تفاوت که در این صنف بی استعدادها مدعی تر هستند، یک مشکل دیگر که وجود دارد نسبت به حفظ فیلمنامه به شدت بی اهمیتند و همین باعث می شود کاری که مبتنی برفیلمنامه است و بداهه در آن جایی ندارد خیلی آسیب ببیند، من با برخی از بازیگران تا هفتاد برداشت برای یک دیالوگ هم می رفتم این روند برای ما دیگر تبدیل به عادت شده بود که باعث می شد کلی لطمه مالی و روحی ببینم، از آن گذشته بازیگری که توانایی حفظ دیالوگ ندارد نمی توان از او انتظار خلاقیت داشت، حالا همین افراد خودشان را با "نوید محمدزاده" و "علی شادمان" مقایسه می کردند و می گفتند اگر ما هم مثل آن ها شانس و پول داشتیم فلان می کردیم و من خنده ام میگرفت و گریه می شدم!

*کلا وضعیت شبکه ایلام را چطور می بینید؟
روزی سرما خورده بودم و پیش یک پزشک رفتم، مرا شناخت و با حالت تمسخر گفت من اگر بخواهم سریال ببینم شبکه سراسری یا شبکه های ماهواره ای را نگاه می کنم و اصلا شبکه ایلام را نمی بینم!
من هم به این عزیز گفتم بنده هم اگر بیماری ام بیشتر از سرماخوردگی باشد برای مداوا به کرمانشاه یا تهران می روم!
واقعیت این است این را صرفا به دلیل حاضر جوابی به آن پزشک گفتم و قصد اهانت به پزشکان ایلامی ندارم، اما شبکه ایلام را هم باید با سایر اصناف ایلام مقایسه کرد، طبیعی است که در تهران بهتر از ایلام فیلم بسازند، همانطور که خیاط ها، مکانیک ها، اساتید دانشگاه، نجارها، پزشک ها و معمارهای ساکن تهران بعضا می توانند بهتر از ایلام باشند، و هرکس و هر چیزی باید در ظرف خودش مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد، اما اگر شبکه ایلام را نسبت به استان های همسطح خود مقایسه کنید بی شک نمره ایلام بالاتر است.

*صحبت پایانی؟
اینکه آرزو دارم با ساخت فیلمی، دوران آوارگی مردم ایلام در زمان جنگ را به تمام دنیا نشان بدهم، گاهی وقت ها به

خودم میگویم اگر قرار باشد این فیلم را نسازم پس بهتر است قید فیلمسازی را بزنم، این مقوله همواره دغدغه ام بوده و خیلی با این سوژه ارتباط برقرار کرده ام./ع

گفتگو از دکتر حمید حیدر پناه

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار