مسئول کمیته فنی هیات وشوو:
مسئول کمیته فنی هیات وشوو با بیان اینکه در زمینه قهرمان پروری در رشته ورزشی وشووی استان کم کار شده است گفت: بی توجهی به قهرمان پروری در رده های سنی پاسه موجب شده تا امروز وشوو قم در رده سنی بزرگسالان رشته تالو با ضعف جدی مواجه باشد.
کد خبر: ۶۵۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰ 25 September 2018

به گزارش تابناک قم، سید مهدی موسوی با بیان اینکه در سال های اخیر برخی مشکلات موجب به هدر رفتن انرژی ها دررشته وشوو شده است اظهار داشت: قرار گرفتن قم در رتبه 26 رشته وشوو در کشور نشان از وضع نامساعد این رشته ورزشی در استان است.

وی بی توجهی به قهرمان پروری و استعدادیابی در رده های سنی پایه در سال های گذشته را دلیل وضعیت فعلی وشوو قم دانست و ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده درماه های گذشته برخی از این اشکالات برطرف شده و توجه به استعدادیابی در رده های سنی پایه مورد توجه دوباره قرار گرفته است.

مسئول کمیته فنی هیات وشوو افزود: جایگزین نشدن ورزشکاران جوان به جای ورزشکاران بزرگسال موجب شده تا امروز وشوو قم در «تالو» و «ساندو» وضعیت مناسبی نداشته باشد.

وی برخی مشکلات زیرساختی از جمله وضعیت نامناسب تشک سالن وشوو را مورد انتقاد قرار داد و ادامه داد: سالن ورزشی که در اختیار هیات وشوو قرار دارد از سالن بسیاری از استان ها بهتر است ولی وضعیت نامناسب تشک این سالن موجب شده تا احتمال آسیب دیدگی به ورزشکاران بسیار زیاد باشد.

موسوی با تاکید بر اینکه وشووی قم در مسیر تحول قرار گرفته است اظهار داشت: آموزش، استعدادیابی، فعال کردن لیگ های استانی و برگزاری اردوهای کوتاه مدت پیش از مسابقات از جمله اقدام هایی است که در ماه های گذشته آغاز و امیدواریم در 2 سال آینده این استان بخش زیادی از نیازهای فنی و قهرمان پروری خود را ارتقا دهد.

وی استعدادیابی را مهمترین رکن تمام ورزش ها دانست و گفت: در سال های نه چندان دور استان قم دارای قهرمانان خوبی در تالو بود ولی بی توجهی به استعدادیابی موجب شد تا امروز دستمان در این رشته خالی باشد.

وی ، توجه به وشوو بانوان را از جمله اولویت های این هیات ورزشی دانست و گفت: هفته اول نخستین لیگ وشوو بانوان قم در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان 22 و 23 شهریور(چهارشنبه و پنجشنبه) برگزارشد و امیدواریم برگزاری این لیگ علاوه بر ارتقای سطح آمادگی بانوان ورزشکار موجب شناسایی افراد مستعد در این زمینه شود.

موسوی فاصله سطح وشوو بانوان قم با تیم های مطرح کشور را زیاد دانست و ادامه داد: به منظور ارتقای جایگاه وشوو بانوان استان در کشور و افزایش سطح کیفی ورزشکاران، برای نخستین بار بانوان وشووکار قم به مسابقات لیگ برتر وشوو کشور اعزام می شوند.

لیگ وشوو بانوان قم که برای نخستین بار در این استان برگزار می شود با حضور 12 تیم و بیش از 100 ورزشکار در رده های مختلف سنی به مدت حدود 2 ماه انجام خواهد شد.

900 ورزشکار، بیش از 40 مربی حرفه ای و بیش از 20 باشگاه ووشو در قم فعالیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار