دو دستگاه اتوبوس از سوی شهرداری شیراز به دانشگاه علوم پزشکی شیراز به منظور برپایی بیمارستان سیار در حوادت غیرمترقبه واگذار شد.
کد خبر: ۶۵۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 24 September 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: نواب قائدی رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اعضای کمیسیون با توجه به نیاز به ارائه خدمات اورژانسی در صورت بروز حوادث غیرمترقبه و ضرورت تجهیزات آزمایشگاه و رادیولوژی سیار در برپایی بیمارستان سیار و تسهیل و تسریع ارائه خدمات پزشکی فوری در این مواقع، بنا به تقاضای مرکز مدیریت اورژانس سازمان علوم پزشکی، با واگذاری بلاعوض دو دستگاه اتوبوس به دانشگاه علوم پزشکی شیراز موافقت کردند.

وی بر نوسازی ناوگان براساس قدمت اتوبوس‌ها تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه تعداد ۱۸۵ دستگاه اتوبوس خریداری شده طی سال‌های گذشته با توافقی که شهرداری با کارخانه مربوطه انجام داده است در حال تحویل به شهرداری و اضافه شدن به ناوگان اتوبوسرانی است، اما برخی از اتوبوس‌های فعال در سازمان، در پایان عمر مفید خود هستند که بایستی از ناوگان خارج و اتوبوس‌های نو جایگزین آن‌ها شود.

قائدی افزود: از سوی دیگر با توجه به تعداد زیاد و تنوع اتوبوس‌های فعال (از مدل‌های مختلف و انواع مختلف دیزلی و گازسوز)، امکان نوسازی تمامی اتوبوس‌ها میسر نیست و بایستی اتوبوس‌های موجود بر اساس مدل، قدمت و میزان بازدهی بررسی شوند و اولویت بندی در اتوبوس‌های دارای قابلیت نوسازی صورت پذیرد.

وی اظهار کرد: به منظور دسترسی سریع و آسان شهروندان به سیستم‌های حمل و نقل همگانی و مدیریت سفر‌های درون شهری، کمک به ارتقای کیفیت خدمات حمل و نقلی و افزایش جذابیت در استفاده از حمل و نقل عمومی، استفاده از تمامی زیرساخت‌ها و فناوری‌ها در این راستا امری ضروری است.

وی از هوشمندسازی سیستم اتوبوسرانی به عنوان یکی از برنامه‌های کمیسیون یاد کرد و گفت: سعی می‌شود این مهم، در چندین فاز اجرایی گردد.

سخنگوی شورا گفت: به منظور اطلاع شهروندان، برچسب اطلاعات خطوط و مسیر اتوبوس در ایستگاه‌ها و داخل اتوبوس‌ها نصب خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار