بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 25 July 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


انتقاد علم الهدی از قطعنامه هسته ای: گرفتار شدیم


امام جمعه مشهد گفت: نباید در برابر شگردهای شیطانی آمریکا و رژیم صهیونیستی در بحث قطعنامه شورای امنیت و برجام تسلیم شویم.

آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم نورانی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) افزود: بعد از دو سال مذاکره برجام(برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و گروه1+5 تهیه شد که با شیطنت آمریکا، صهیونیسم و عوامل نفوذ آنان در تصویب قطعنامه شورای امنیت بر خلاف برجام اصول و موادی بدان افزوده شد.

وی گفت: آنان می خواهند عرصه و فضا را برای جمهوری اسلامی و جهان اسلام محدود کرده و ما را در تنگنا قرار دهند، برخی از مواد و پیوستهای قطعنامه شورای امنیت ربطی به برجام و برنامه توافق شده ندارد.

خطیب جمعه مشهد ادامه داد: با این وضعیت اگر ما در اجرای توافق هسته ای عقب نشینی کرده و آن را عمل نماییم و در مقابل دشمن به تعهدات خود عمل نکند عملا دیگر این شرایط قابل برگشت نیست.

وی افزود: بر این اساس باید 98 درصد اورانیوم غنی شده به خارج از کشور منتقل شود، راکتور آب سنگین اراک تغییر کاربری یابد و سانتریفیوژهای فردو جمع شوند، وقتی این اقدامات انجام شود اگر طرف مقابل به قرارداد عمل نکند ما نمی توانیم به وضعیت اولیه خود برگردیم.

آیت الله علم الهدی گفت: در واقع نمی توان اورانیوم غنی شده را برگرداند و رآکتور را دوباره به وضعیت نخست درآورد آنگونه که سخنگوی کاخ سفید هم تاکید کرد این توافق نیاز به قطعنامه شورای امنیت ندارد و همین که عمل شود و ایران داشته های خود را از دست دهد چون این داشته ها قابل برگشت نیست خود ضمانت اجرای این توافق است.

وی افزود: ما در این عرصه با این شیطنتی که آمریکاییان کردند آن هم در برابر اخلاص و صداقتی که نمایندگان ما در این مذاکرات از خود نشان دادند، گرفتار شده ایم.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در این شرایط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید با دقت متن این توافق و موارد آن را بررسی کنند.

وی گفت: مردم ما همواره مردانه در حراست و حفاظت از نظام و انقلاب اسلامی ایستاده اند، منطقی نیست که امروز تسلیم شده و تسلیحات موشکی ما برداشته شود.

آیت الله علم الهدی افزود: تلاش آن بود که تحریمها برداشته شود، آیا عقلانی است که از تحریمها نجات پیدا کنیم و گرفتار جنگ شویم زیرا تمام قدرت بازدارندگی ما نسبت به دخالت نظامی دشمن در عین پایمردی و ایستادگی مردم بخشی وابسته به توان تسلیحات موشکی بوده و است.

وی ادامه داد: آنها می خواهند تسلیحات موشکی ما تعطیل شود، اگر این امر انجام شود حتی اگر فقط برای پنج سال چنین قدرت بازدارندگی نداشته باشیم این دشمن تا بن دندان مسلح که یک آن به ما رحم ندارد تمام هستی ما را می گیرد.

امام جمعه مشهد گفت: باید مسوولان ما در مقام بررسی، این موضوع را دقیق بررسی کنند و نمایندگان مردم هم پای آن بایستند و مردمی که هشت سال دفاع مقدس را با پایمردی به پیروزی رساندند و در مقابل همه شدائد و مسائل 37 سال پای انقلاب ایستاده، حمایت و ایستادگی می کنند حاضر به تسلیم شدن و از بین رفتن منافع ملی نخواهند شد.

وی افزود: منطقی نیست که دو سال مذاکره کنند و نمایندگان ما مقاومت نمایند و آنان با قطعنامه شورای امنیت همه چیز ما را بگیرند، نباید در برابر این شگرد شیطانی آمریکا تسلیم شد و به هر شکلی که این موضوع تمام شود بهتر از تسلیم شدن و تمام هستی و داشته هایمان را بر خلاف منافع ملی تقدیم دشمن کنیم.

آیت الله علم الهدی همچنین با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه(ع) قبرستان بقیع در 90 سال قبل توسط عوامل جاسوس انگلیسی گفت: این روز نماد عداوت دشمنان با اسلام است و حرکت براندازانه علیه اسلام را از نقطه اسلام انقلابی شروع و سعی نمودند با تخریب قبور بقیع بحث امامت و ولایت را متزلزل کنند.

وی افزود: هدف آنان هم براندازی شیعه و ماندگاری اهل سنت نبود بلکه هدف از بین بردن اسلام بود اما مشیت الهی آن بود که امروز ایران اسلامی و انقلاب مقدس آن شکل گرفته و گستره آن در جهان توسعه یابد.

خطیب جمعه مشهد گفت: اما همان جریان که قبور مقدس ائمه(ع) را تخریب کرد نیز ادامه یافته و امروز تبدیل به داعش شده و دشمنانی که اقدام به بمباران مردم مظلوم و بی گناه یمن می کند و گروههای تکفیری و سلفی که در هرگوشه ای از امت اسلامی دست به مسلمان کشی و جنایت می زنند.

وی افزود: امروز استکبار جهانی، آمریکای جهانخوار و غرب فریبکار از هر فرصتی در بروز این عداوت و عناد براندازانه علیه اسلام بهره می گیرند.


پیام اینستاگرامی وزیر بهداشت پس از قتل پزشک اردبیلی/برخی شایعات «قتل اخلاق» است

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صفحه اینستاگرام خود، با انتشار تصویری از پزشک فوت شده اردبیلی، از پیگیری های وزارت بهداشت در این باره خبر داد.

به گزارش تابناک گیلان؛ سید حسن هاشمی در زیر تصویری که مشاهده می کنید، نوشته است؛


این تصویر غم انگیز، در یکی از گروه های اجتماعی مربوط به همکاران پزشک منتشر شده بود. خبر درگذشت همکارمان، دکتر اصغر پیرزاده، به اندازه کافی تاسفبار هست. چه برسد که این اتفاق، به دست جوانی بیست و چند ساله افتاده و...

تا وقتی روابط اجتماعی نظام مند و مبتنی بر گفتگو شکل نگیرد، خشونت جای منطق می نشیند و آنگاه باید نگران بود که چنین فجایع تاثر برانگیزی، تکرار شود.

این حادثه تلخ و غیر انسانی که باید تقبیح شود، یک زنگ خطر جدی است. اما فراموش نکنیم که این حادثه، نتیجه بی توجهی به زنگ خطرهای جدی فراوانی است که چه بسا همه ما به آن کم توجه بوده ایم. اخلاق که بر زمین افتد، خشونت قد می کشد.

بعد از این حادثه تاسف بار، قضاوت شتاب زده برخی اشخاص و گروه ها؛ طرح شایعاتی که ممکن است رسیدگی را از روال قانونی و مسیر حقیقت منحرف کند، ربط دادن حادثه به فرایند حرفه ای "بیمار - پزشک" و توسعه یک درگیری شخصی (بنا به اظهارات دادستان محترم) به ناهنجاری صنفی و عمومی نیز چیزی جز "قتل اخلاق" نیست.
یقین دارم همکاران فهیم من که درد را خوب می شناسند، در تشخیص ریشه های این بلیه اجتماعی نیز به خطا نمی روند.

ضمن ابراز همدردی با خانواده محترم دکتر پیر زاده، همکاران و دوستان ایشان و همه پزشکان خدوم این مرز و بوم، به اطلاع می رسانم تیم بازرسی وزارت بهداشت برای پیگیری ماجرا هم اکنون در اردبیل حاضر است و مقرر شده در اسرع وقت، گزارش کامل را به من ارائه کنند.



پاسخ سردار جزایری به آمریکا: موشک های نسل جدید ایران آماده‌ است

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح ایران با تاکید بر اینکه موشک های بالستیک نقاط ممنوعه‌ای است که ملت ایران به احدی از بیگانگان اجازه اندیشیدن به آن را نمی دهد،گفت: موشک های نسل جدید ایران آماده‌ی مقابله و برخورد با هر متجاوزی است.

به گزارش تسنیم، سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری با اشاره به اشراف همه جانبه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بر آنچه در روند تحولات و رخدادهای منطقه ای و مواضع و رفتارهای دشمنان ملت ایران در جریان است اظهار کرد : "نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای صیانت از استقلال و تمامیت ارضی کشور و آرمان ها و ارزش های نظام و ملت از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد و بدون توجه به رجزخوانی ها و تهدید های قدرت های زورگو و مستکبر و مجامع جهانی وابسته ، توسعه ظرفیت های دفاعی خود را در دستور کار دارند .

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی هرگز دچار غفلت و خطای راهبردی نخواهد شد تصریح کرد:" آموزه های تاریخی بویژه تجارب 37 سال گذشته ملت ایران را مصمم ساخته است که لحظه ای از پیگیری راهبرد بازدارندگی دفاعی و آمادگی همه جانبه برای مقابله سخت، قاطع و ویرانگر با تهدیدات خارجی درنگ نکرده و دست بر "ماشه" با چشمان تیزبین رفتار جبهه دشمن و ماجراجویان منطقه ای و فرا منطقه ای را تحت رصد و کنترل داشته باشد ."

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر رئیس هیئت حاکمه امریکا مبنی بر بازبودن حساب های بزرگتر بین ایران و آمریکا گفت:" اوباما اتفاقا این موضوع را بدرستی مورد اعتراف قرار داده است. آنها می دانند سیاهه‌ی خیانت ها و خباثت های آمریکا علیه ملت ایران آنقدر متراکم است که نباید مذاکرات هسته ای با ایران آنها را احساسی و هیجان زده کند ، چرا که ملت ایران هرگز کارنامه سیاه ایالات متحده علیه خود را فراموش نخواهد کرد ".

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با بیان اینکه عظمت ایران اسلامی مقامات آمریکایی را به تناقض گویی و اعلام مواضع ناهماهنگ و متفاوت وادار کرده است و افزود : "رئیس جمهور ایالات متحده در کمال وقاحت همچنان از تهدید و روی میز بودن گزینه نظامی علیه ایران می گوید در حالی که وزیر خارجه آمریکا با صراحت سخن از ناتوانی در حمله نظامی و تسلیم کردن ایرانیان به زبان می راند ".

وی با تاکید بر اینکه ایرانیان واکنش خود را با لبخند و اخم کاخ سفید و سردمداران نالایق و جنگ طلب آن تنظیم نمی کنند تصریح کرد:"مقامات آمریکایی بهتر است واقعیات را بپذیرند و از هذیان گویی پیرامون دسترسی به مراکز نظامی ایران و محدود کردن توانمندی های دفاعی جمهوری اسلامی دست بردارند".

سردار جزایری با تاکید بر اینکه ظرفیت های بالنده دفاعی کشور ما ، از جمله موشک های بالستیک نقاط ممنوعه ای است که ملت ایران به احدی از بیگانگان اجازه اندیشیدن به آن را نمی دهد،گفت:"مجموعه توانمندی های دفاعی جمهوری اسلامی از جمله موشک های نسل جدید آماده ی مقابله و برخورد با هر متجاوزی است".

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پایان با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همچنان به حفظ و توسعه ظرفیت های دفاعی کشور و ارتقا آمادگی های خود می اندیشند و لحظه ای از این مهم غافل نخواهند شد تصریح کرد:" ملت ایران همواره در پی تقویت صلح و امنیت جهانی است اما در عین حال خود را مهیای کارزارهای سخت کرده است".



حاشیه دیدار تراکتورسازی و صبا؛ خنده دایی به فریادهای اولیویرا

نیمه اول دیدار دوستانه تیم‌های فوتبال تراکتورسازی تبریز و صبای قم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

تیم های فوتبال تراکتورسازی تبریز و صبای قم عصر امروز در یک دیدار تدارکاتی به مصاف هم رفته‌اند که نیمه اول بدون آنکه گلی از خط دروازه ها عبور کند، به پایان رسید.

* به نقل از تسنیم، در ابتدای بازی تونی اولیویرا سرمربی تراکتورسازی به کیفیت توپ‌های این مسابقه معترض بود و حتی یکی از توپ‌ها را در اختیار گرفت و به کنار انداخت.

* سامان نریمان‌جهان هافبک تراکتورسازی در این مسابقه به میدان نرفت و از کنار زمین بازی را تماشا کرد.

* اولیویرا در طول بازی بارها در کنار خط بر سر بازیکنانش فریاد زد و از آنها خواست که بازی تک‌ضرب انجام دهند. فریادهای پسر اولیورا نیز در کنار زمین قابل توجه بود. در یک صحنه اولیویرا که احساساتی شده بود، در فاصله بسیار کمی با علی دایی فریاد زد که در این صحنه سرمربی صبا به صورت تونی نگاه کرد و خنده‌اش گرفت.

* ستار همدانی مربی فصل گذشته تیم استقلال در ورزشگاه خیریه عمل حاضر است و این بازی را از نزدیک تماشا می‌کند.

* در اواسط نیمه اول بختیار رحمانی و رضا حقیقی یک درگیری جزئی در میانه زمین پیدا کردند و حقیقی توپ را به رحمانی کوبید.

* در نیمه اول تراکتورسازی چهره هجومی‌تری را نسبت به صبا به نمایش گذاشت، هر چند که هر دو تیم فقط یک موقعیت جدی داشتند. در لحظاتی از بازی علی دایی به بازی دفاعی تیمش معترض بود و از بازیکنان خواست که هجومی‌تر بازی کنند.

* در ورزشگاه خیریه عمل یک شایعه عجیب هم دهان به دهان پیچید. با اینکه راه‌آهن در لیگ برتر ماندگار شده اما این شایعه مطرح شد که شاید پیکان امتیاز این باشگاه را بخرد. این در حالی است که یک شرکت خصوصی برای خرید راه‌آهن مبلغی را به عنوان پیش‌پرداخت هزینه کرده است و طبق قرار قبلی قرار است امتیاز این باشگاه فردا به این شرکت خصوصی واگذار شود.

* قاسم دهنوی هافبک جدید صبا هم در نیمه اول این مسابقه به میدان نرفت.



توضیح درباره توافق بر سر «پارچین»

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه برنامه جداگانه‌ای برای پارچین وجود ندارد، اظهار داشت: بر اساس تفاهم انجام‌شده در مورد پارچین عمل خواهد شد.
خبرگزاری مهر: علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا توافق جداگانه ای در مورد پارچین صورت گرفته است، گفت: خیر، با آژانس بین المللی انرژی اتمی تفاهمی صورت گرفته که در چارچوب  این تفاهم که شورای عالی امنیت ملی نیز در جریان است، عمل می شود.

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: توافق یا تفاهم جداگانه ای برای بازدید از پارچین وجود ندارد و بازدید ها تنها در چارچوب تفاهم صورت گرفته انجام می شود.

خاطرنشان می‌شود روز بعد از اعلام توافق هسته ای و بیان برنامه جامع مشترک بین ایران و ۱+۵ در وین، یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در کوبورگ از توافق بر سر یک نقشه راه برای حل ابعاد احتمالی نظامی با علی‌اکبر صالحی خبر داد.


نخستین اظهارنظر احمدی نژاد پس از توافق هسته ای

محمود احمدی نژاد شامگاه پنج شنبه در یادواره شهدای شهر چلیچه در شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مستکرین از تاثیر گذاری ملت ایران در تغییر مناسبات جهانی کینه دارند و به دنبال انتقام جویی هستند، اظهار داشت: نقش آفرینی ملت ایران در مناسبت های جهانی موجب کینه مستکبرین شده است.

وی عنوان کرد: ملت ایران در حال تغییر مناسبت های جهانی به نفع ارزش های اسلامی است و این مناسبات بر علیه مستکبرین در حال تغییر است. رئیس دولت نهم و دهم بیان کرد:درهمه شکسته شدن هیمنه مستکبرین ریشه در فرهنگ شهادت دارد. وی افزود: ایجاد موج بیداری در ملت ها موجب نگرانی و جلوگیری از رسیدن به اهداف مستکبرین شده است. وی عنوان کرد: کسی که به دنبال شهادت است جز از خدا نمی ترسد و به دنبال خدمت به مردم است و کسی که به دنبال شهادت است یاور ستمدیده گان است.

رئیس جمهور پیشین کشور عنوان کرد: کسی که به دنبال شهادت است در برابر خلق خداوند متواضع است و شهید راه کمال را به همه نشان می دهد و شهادت طالبی راه و رمز پیروزی است و دشمن را خلع سلاح می کند. محمود احمدی نژاد ادامه داد: فرهنگ شهادت بزرگرترین لطف خداوند است و شهادت یک انتخاب از سوی انسان است. وی یادآور شد: مقام شهادت فقط برای کسانی بدست می آید که در راه خداوند ایثار می کنند و کسانی که در راه طاغوت و خودخواهی و قدرت طلبی کشته می شوند به جایی نمی رسند و هیچ مقامی در پیشگاه خداوند کسب نمی کنند.


کری: به تیم ایرانی گفتم شعار مرگ بر آمریکا احمقانه است

وزیر خارجه آمریکا با حضور در شورای روابط خارجی آمریکا به گفتگو درباره مذاکرات هسته‌ای ایران پرداخت و به سوالات «ریچارد هاس» مجری این نشست پاسخ داد.

به گزارش فارس،‌ جان کری در ادامه اقداماتش برای قبولاندن «برجام» به سیاستمداران و مردم آمریکا،‌امروز جمعه با حضور در شورای روابط خارجی آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای ایران سخنرانی کرد.

در ابتدای این نشست «ریچارد هاس» رئیس شورای روابط خارجی آمریکا از کری پرسید: «از نظر شما ما از توافق هسته‌ای با ایران چه به دست آورده‌ایم و ایران چه به دست آورده است؟».

وزیر خارجه آمریکا جواب داد: «ما در حال کسب ایمنی و امنیت برای اسرائیل و منطقه‌ هستیم که هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد».

وزیر خارجه آمریکا در این سخنرانی با اشاره به «برجام» گفت: موضوع آن نیست که پس از ۱۵ سال چه اتفاقی خواهد افتاد موضوع آن است که اگر ما این توافق را نپذیریم فردا چه اتفاقی می‌افتد».

دیپلمات ارشد آمریکایی در ادامه درباره مفاد «برجام» و جمعبندی مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد:‌«هیچ چیزی در این توافق بر اساس و مبتنی بر اعتماد نیست. هیچ چیز. ما ساده لوح نیستیم».

جان کری با تاکید بر اینکه توافق کنونی مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی خواهد شد، گفت: «اگر ما خواهان عقب راندن ایران هستیم، ما باید علیه ایرانی که سلاح اتمی ندارد این کار را انجام خواهیم داد. با توافق کنونی طی ۱۰ سال آینده زمان گریز هسته‌ای یک سال یا بیشتر خواهد بود».

وزیر خارجه دولت اوباما باز هم در ادامه ادعاهای آمریکاییها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران گفت که ما بر اساس این توافق، اطلاعات کافی از برنامه هسته‌ای این کشور و به دسترسیهای خاص دست یافتیم و برای سالها برنامه هسته‌ای آنها با محدودیتهایی همراه شده است.

کری با اشاره به مفاد «برجام» افزود: ما یک قرار و مدار و ترتیبات بی نظیری داریم که بر اساس آن یکی از کشورها(یکی از اعضای گروه ۱+۵) می‌توانند بهخ شورای امنتی سازمان ملل رجوع کرده و برای بازگرداندن تحریم‌ها رای‌گیری انجام دهند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه با برشمردن محسنات «برجام» برای متحدان ایالات متحده گفت: اکنون ما این توانایی را خواهیم داشت که منطقه خلیج فارس و اسرائیل را برای به عقب راندن و مقابله با ایران متحد کنیم.

دیپلمات ارشد آمریکایی با هشدار به کنگره این کشور گفت اگر ما توافق هسته‌ای ایران را تایید نکنیم و آن را رد کنیم، بدون داشتن هرگونه جایگزینی، به خانه اول بازمی‌گردیم.

جان کری همچنین ادعا کرد: من به شما نمی‌گویم که ایران تقلب نخواهد کرد چون من این موضوع را نمی‌دانم اما ما این توانایی را داریم که بدانیم آنها در حال انجام چه کاری هستند.

او بار دیگر این موضوع تکراری را مطرح کرد که با «برجام» و جمعبندی مذاکرات هسته‌ای ایران، منطقه، اسرائیل و جهان امن‌تر شده است.

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا با هشدار درباره «جایگزینهای موجود در قبال مذاکرات هسته‌ای ایران» گفت: اکنون انتخاب از بین ایجاد یک سیستمی است که به ما آگاهی و دانش(درباره برنامه هسته‌ای ایران) می‌دهد یا رفتن به جنگ است.

ریچارد هاس از وزیر خارجه آمریکا سوال کرد: آیا شما روی این موضوع شرط‌بندی و حساب کرده‌اید که ایران به طور قابل ملاحظه‌ای تغییر خواهد کرد؟ جان کری در پاسخ گفت که : نه اینطور نیست البته من می‌گویم که طی ۱۵ سال آینده، کشورها تغییر می‌کنند.

مجری سرشناس این نشست از میهمان دیپلمات خود پرسید آیا شما اماده کار با کنگره هستید؟ وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد که ما با کنگره تا هر آنجایی که ممکن است، همکاری خواهیم کرد.

جان کری در ادامه باز هم با تکرار تهدیدهای مقامات آمریکایی در قبال ایران گفت: رئیس‌جمهور این موضوع را مشخص و تصریح کرده که ایران به سلاح هسته‌ای نخواهد رسید و اگر ضروری باشد او از نیروی نظامی(برای این منظور) استفاده خواهد کرد.

در ادامه این نشست، مجری گفت که با توجه به مذاکرات هسته‌ای، آیا اکنون ایران را باید مشمول و شامل دیپلماسی منطقه‌ای درنظر گرفته شود. جان کری پاسخ داد: با این توافق، ایران آماده صحبت و مذاکره درباره موضوعات منطقه‌ای است.

دیپلمات ارشد آمریکایی باز هم ادعای تکراری مقامات این کشور را تکرار کرد و گفت : آنچه ایران را به میز مذاکره آورد، تحریمها بود و موضوع همیشه رفع تحریم‌ها بوده است.

وزیر خارجه آمریکا در این نشست به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در وین اشاره کرد و گفت: «به تیم ایرانی گفتم که شعار مرگ بر آمریکا نه تنها کمک‌کننده نیست، بلکه کاملا احمقانه است».

جان کری در بخش دیگری از این سخنرانی تصریح کرد که با این توافق خاورمیانه‌ای که اکنون روی شعله‌های آتش است، قابل مدیریت‌تر می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از این سخنرانی به نسبت مفصل خود گفت: جایگزین توافق، این است که ندانیم آنها چه می‌کنند و ایران دوباره قابلیت ساخت بمب پیدا کند. آنوقت است که همه میگویند باید بمبارانشان کنیم.

این سخنرانی در حالی انجام شده که وی روز گذشته با حضور در نشست کمیته روابط خارجی بیش از ۴ ساعت به سوالات سناتورهای آمریکایی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران پاسخ داده بود.


 علت قتل پزشک اردبیلی خصومت شخصی بوده است

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تیم اداره کل بازرسی وزارت بهداشت برای بررسی قتل پزشک اردبیلی به این استان اعزام شده، اما لازم است؛ اجازه دهیم مراجع ذیصلاح این موضوع را به صورت قانونی پیگیری کنند.
علت قتل پزشک اردبیلی خصومت شخصی بوده است

عباس زارع نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره قتل اصغر پیرزاد متخصص داخلی و فوق تخصص خون و سرطان در استان اردبیل با تاکید بر اینکه لازم است؛ به گفته های دادستان اردبیل در این باره توجه کنیم، گفت: براساس اعلام دادستان اردبیل علت این حادثه خصومت شخصی بوده و هیچ موضوعی مبنی بر اختلاف پزشک و بیمار، تشخیص اشتباه و یا درگیری همراه مریض با پزشک وجود نداشته است.

وی تاکید کرد: باید اجازه بدهیم؛ در این مسیر مراجع ذیصلاح پیگیری های لازم را انجام دهند و روند قانونی در بررسی این موضوع طی شود.

سخنگوی  وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: آنچه تاکنون به ما درباره این حادثه گفته شده، این بوده است که موضوع شخصی بوده و در حقیقت این قتل بر اثر یک خصومت شخصی رخ داده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: در ساعات ابتدایی اعلام این موضوع، تیم اداره کل بازرسی وزارت بهداشت به استان اردبیل سفر کرد تا بتواند این موضوع را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد، البته در موارد مشابه نیز این تیم برای بررسی اعزام می شود.

زارع نژاد گفت: فضای ایجاد شده در ساعات ابتدایی بروز این حادثه بیشتر به خاطر فضایی است که بر شبکه های اجتماعی حاکم است و لازم است استفاده درست از این فضا را یاد بگیریم.



سپاهان 2 - 1 راه آهن؛ برد زردها با گل عجیب و ناجوانمردانه خلعتبری!

تیم فوتبال سپاهان در دیداری تدارکاتی موفق شد از سد تیم فوتبال راه آهن بگذرد.

این بازی که در زمین مجموعه ورزشی فردوس فولاد مبارکه اصفهان برگزار شد در پایان با نتیجه 2 بر یک به سود طلایی پوشان اصفهان به پایان رسید.

به نقل از فارس، گل‌های این بازی را محمدرضا خلعتبری و وحید نجفی برای سپاهان و مهرداد محمدی برای راه‌آهن به ثمر رساندند.

این بازی تدارکاتی البته کم حاشیه هم نبود به طوریکه در دقیقه 10 وقتی یکی از بازیکنان سپاهان مصدوم شده بود و پزشک بالای سر این بازیکن آمده بود محمدرضا خلعتبری گل تیم سپاهان را به ثمر رساند که این گل باعث به وجود آمدن جنجال در بازی شد. این در حالی است که امیر عابدزاده دروازه‌بان تیم فوتبال راه‌آهن هم در این صحنه در درون دروازه قرار نداشت.

درگیری‌های این صحنه با وساطت طرفین به اتمام رسید هرچند که چند دقیقه بعد خلعتبری به سمت فرهاد کاظمی و مرتضی کرمانی‌مقدم رفت و سرمربی و مربی راه‌آهن را در آغوش کشید.

همچنین از این بازی تدارکاتی نزدیک به 2هزار تماشاگر دیدن کردند و در پایان هم فرهاد کاظمی را که پیش از این سابقه هدایت سپاهان را در کارنامه داشته مورد تشویق خود قرار دادند.

گفتنی است با رأی کمیته استیناف تیم فوتبال راه‌آهن در لیگ برتر ماندنی شد.



ادامه سقوط طلا در بازار جهانی

قیمت طلا طی معاملات روز جاری بازار جهانی فلزات گران بها، به سقوط خود ادامه داد و هر اونس از این فلز ارزشمند 1078.7 دلار قیمت گذاری شد.

خبرگزاری فارس: طی معاملات روز جاری بازار جهانی فلزات گران بها، قیمت طلا با بیش از 11 پله سقوط به 1078.7 دلار در هر اونس رسید.

قیمت کنونی در مقایسه با متوسط قیمت یک ماه گذشته این فلز گران بها، 96.3 دلار و در مقایسه با متوسط قیمت یک سال گذشته آن، 215.2 دلار پایین تر بوده است.

بر این اساس، دیگر فلزات عرضه شده در بازار جهانی فلزات گران بها نیز کاهش ارزش را تجربه کردند به گونه ای که قیمت نقره با کاهش قابل توجه 21 سنتی همراه بود و هر اونس از این عنصر نیز 14.45 دلار قیمت گذاری شد.

هر اونس از عناصر پلاتین و پالادیم نیز به ترتیب با کاهش 7 و 5 دلاری با قیمت های 969 و 610 دلار به فروش رسیدند.

به گزارش بیزینس اینسایدر، دیوید ویلسون، کارشناس بانک سیتی بنک، معتقد است که یکی از اصلی ترین دلایل کاهش اخیر قیمت طلا، اعلام برنامه بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ سود بانکی در این کشور بوده است.

وی تأکید می کند که تا زمان برگزاری جلسه تصمیم گیری هیئت مدیره بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر، فشار کاهنده بر قیمت طلا ادامه خواهد یافت.

این کارشناس بازار اعلام کرد، در نشست ماه سپتامبر بانک مرکزی آمریکا اصلی ترین موضوع مورد بحث افزایش نرخ بانکی دلار خواهد بود و در نتیجه پیش بینی می شود تا برگزاری این نشست قیمت طلا زیر فشار باقی بماند.

کارشناسان و تحلیلگران فنی که قیمت طلا و الگوی های نوسانات این فلز را طی سال های گذشته مورد بررسی قرار داده‌اند، کف قیمتی 1044 دلار را که در سال 2010 قیمت کف طلا بود، برای این فلز پیش بینی کرده اند.


 روایت حدادعادل از ازدواج فرزند رهبر انقلاب

آقای دکتر حداد عادل تعریف می‌کردند: سال 77، خانمی به منزل ما زنگ زده بود و گفته بود که: می‌خواهیم برای خواستگاری خدمت برسیم. خانم ما گفته بود دختر ما در حال حاضر سال چهارم دبیرستان است و می‌خواهد ادامه تحصیل دهد. ایشان دوباره پرسیده بودند که اگر امکان دارد ما بیاییم دختر خانم را ببینم تا بعد. اما خانم ما قبول نکرده بودند.
 
بعد خانم ما از ایشان پرسیده بودند که اصلاً شما خودتان را معرفی کنید. و ایشان هم گفته بودند: من خانم مقام معظم رهبری هستم. خانم ما از هول و هراس دوباره سلام علیک کرده بود و گفته بود: «ما تا حالا به همه پاسخ رد داده‌ایم. اما شما صبر کنید با آقای دکتر صحبت کنم. بعد شما را خبر می‌کنم». آن زمان خانم من مدیر دبیرستان هدایت بود.
 
بعد از صحبت با من قرار بر این شد که آنها بیایند و دخترمان را در مدرسه ببینند که هم دخترمان متوجه نشود و هم اینکه اگر آنها نپسندیدند، لطمه‌ای به دختر ما نخورد. طبق هماهنگی قبلی، خانم آقا، آمدند و در دفتر مدرسه او را دیدند و رفتند. چند روز گذشت و من برای کاری خدمت آقا رفتم. آقا فرمودند: «خانم استخاره کرده‌اند، جوابش خوب نبوده است».
 
یکسال از این قضیه گذشت. مجدداً خانواده آقا تماس گرفتند و گفتند که ما می‌خواهیم برای خواستگاری بیاییم. خانم بنده پرسیده بودند که چطور شده تصمیمتان عوض شده؟ آقا گفته بودند: «خانم ما به استخاره خیلی اعتقاد دارد و دفعه اول چون خوب نیامده بود، منصرف شدند.» و خانم آقا هم گفته بودند: «چون دخترتان، دختر محجبه، فرهیخته و خوبی است، دوباره استخاره کردم که خوب آمد و اگر اجازه بدهید، بیاییم.»
 
آن زمان دخترمان دیپلم گرفته بود و کنکور هم شرکت کرده بود. پس از مقدمات کار، یک روز پسر آقا و مادرش با یک قواره پارچه به عنوان هدیه برای عروس آمدند و صحبت کردیم و پس از رفتن آقا مجتبی، نظر دخترم را پرسیدم: ایشان موافق بودند. بعد از چند روز خدمت آقا رفتیم. آقا فرمودند: «آقای دکتر! داریم خویش و قوم می‌شویم» گفتم: چطور؟ گفتند: «خانواده آمدند و پسندیدند و در گفتگو هم به نتیجه کامل رسیده‌اند، نظر شما چیست؟» گفتم: «آقا اختیار ما دست شماست».
 
آقا فرمودند: «نه! شما، دکتر و استاد دانشگاهید و خانمتان هم همینطور. وضع زندگی شما مناسب است؛ اما زندگی من اینطور نیست. اگر بخواهم تمام زندگیم را باز کنم، غیر از کتابهایم یک وانت‌بار می‌شود. اینجا هم دو اتاق اندرون و یک اتاق بیرونی است که آقایان و مسؤولین در آنجا با من دیدار می‌کنند. من پول ندارم خانه بخرم. خانه‌ای اجاره کرده‌ایم که یک طبقه مصطفی و یک طبقه هم مجتبی زندگی می‌کند. شما با دخترت صحبت کن که خیال نکند حالا که عروس رهبر می‌شود، چیزهایی در ذهنش باشد. ما اینطور زندگی می‌کنیم.
 
اما شما زندگی نسبتاً خوبی دارید. حالا اگر ایشان بخواهد وارد این زندگی شود، کمی مشکل است. مجتبی معمم هم نیست. می‌خواهد قم برود و درس بخواند و روحانی شود. همه اینها را به او بگو، بداند.»
 
من هم به دخترم گفتم و ایشان هم قبول کرد. آقا در زمان قبل از رئیس جمهوریشان، در جنوب تهران خانه‌ای داشتند که آن را اجاره داده‌اند و خرج زندگی‌شان را از آن درمی‌آوردند (ایشان حقوق رهبری نمی‌گیرند و از وجوهات هم استفاده نمی‌کنند)
 
هنگام صحبت در مورد مراسم عقد و مهریه و... آقا فرمودند: «در مورد مهریه، اختیار با دختر شماست. ولی من که برای مردم خطبه عقد می‌خوانم، سنت من این بوده که بیشتر از 14 سکه، عقد نخوانم و تا حالا هم نخوانده‌ام، اگر بخواهید می‌توانید بیشتر از 14 سکه مهریه معین کنید، ولی شخص دیگری خطبه عقد را بخواند . از نظر من اشکالی ندارد. چون تا حالا بیش از 14 سکه برای مردم عقد نخوانده‌ام، برای عروسم هم نمی‌خوانم.» من گفتم: «آقا! این طور که نمی‌شود. من با مادرش صحبت می‌کنم. فکر نمی‌کنم مخالفتی داشته باشد.» در مورد مراسم عقد هم گفتند: «می‌توانید در تالار بگیرید ولی من نمی‌توانم شرکت کنم.» گفتم: «آقا هر طور شما صلاح می‌دانید.»
 
فرمودند: «می‌خواهید این دو تا اتاق اندرونی و یک اتاق بیرونی را با هم حساب کنید. هر چند نفر جا می‌شوند، نصف می‌کنیم؛ نصف از خانواده ما و نصف از خانواده شما را دعوت می‌کنیم.» ما حساب کردیم و دیدیم بیشتر از 150ـ200 نفر جا نمی‌شوند. ما حتی اقوام درجه اولمان را هم نمی‌توانستیم دعوت کنیم، اما قبول کردیم.
 
آقا! غیر از فامیل، آقای خاتمی، آقای هاشمی و آقای ناطق و رؤسای سه قوه و دکتر حبیبی را دعوت فرمودند. یک نوع غذا هم درست کردیم. قبل از اینها صحبت خرید بازار شد. پسر اقا گفت: «من نه انگشتر می‌خواهم و نه ساعت و نه چیز دیگری» آقا گفتند: خوب نیست.من هم گفتم: «حداقل یک حلقه بگیرند» اما آقا فرمودند: «من یک انگشتر عقیق دارم که یکی برای من هدیه آورده، اگر دخترتان قبول می‌کند. من آن را به ایشان هدیه می‌دهم و ایشان هم به عنوان حلقه، به مجتبی هدیه دهد.» قبول کردیم و انگشتر را گرفتیم و بعد به آقا مجتبی دادیم کمی بزرگ بود. به یک انگشتر سازی بردیم تا کوچکش کند و خرجش 600 تومان شد. خلاصه خرج حلقه داماد 600 تومان شد.
 
به آقا گفتیم در همه این مسایل احتیاط کردیم، دیگر لباس عروس را به دست ما بسپارید و آقا هم فرمودند: آنرا طبق متعارف حساب کنید. در همان ایام، ما خودمان برای پسرمان عروسی می‌گرفتیم. و یک لباس عروس برای عروسمان سفارش داده بودیم بدوزند.
 
خلاصه قبل از اینکه عروسمان استفاده کند، همان شب دخترمان استفاده کرد. بعد اقا گفتند: «من یک فرش ماشینی می‌دهم، شما هم یک فرش بدهید.» و به این ترتیب مراسم برگزار شد برای عروسی هم دو پیکان از اقوام ما و دو پیکان هم از اقوام آقا آمده بودند. مراسم در خانه ما تا ساعت 1 طول کشید.
 
خانواده آقا آمده بودند که عروس را ببرند. البته آقا ظاهراً کاری داشتند. نیامده بودند. اما وقتی عروس را به خانه آوردیم دیدیم اقا هنوز بیدار نشسته‌اند و منتظراند که عروس را بیاورند. فرمودند؟ «من اخلاقاً وظیفه خودم می‌دانم برای اولین بار که عروسمان قدم به خانه ما می‌گذارد، من هم بدرقه‌اش کنم و به اصطلاع خوش آمد بگویم.»
 
ما خیلی تعجب کرده بودیم و فکر نمی‌کردیم آقا تا آن ساعت شب بیدار باشند. حتی آقا آن شب هم غذا نخورده بود. چون خانواده آقا سرشان شلوغ بود. به آقا غذا نداده بودند. آقا گفتند: «دکتر! امشب شام هم نداشتیم من به یکی از پاسدارها گفتم شما چیزی خوردنی ندارید؟ آنها گفتندکه غیر از کمی نان چیز دیگری نداریم. گفتم: همان را بیاورید. می‌خوریم.»
 
بعد هم که عروس وارد شد، آقا چند دقیقه‌ای برایشان در مورد تفاهم در زندگی و شرایط و اهمیت زندگی زناشویی صحبت کردند و تا پای در خانه، عروس را بدرقه کردند و خوش آمد گفتند. رعایت آداب حتی تا چنین جایگاهی چقدر ارزش دارد. اینها از برکت انقلاب اسلامی و خون شهداست.
 
ایشان دستور دادند حتی از ریزترین وسایل دفتر استفاده نشود؛ چون مال بیت‌المال است. حتی اگر مشکل وسیله نقلیه هم پیش آمد، اجازه ندارند از وسایل دفتر استفاده کند.
 
نقل از حجت‌الاسلام پاینده
از اعضای دفتر رهبر معظم انقلاب


آخرین قیمت خودرو در بازار/ بازار خودرو به افزایش قیمت روی خوش نشان نمی دهد

با شکل گیری توافق هسته‌ای چشم انداز روشنی پیش روی صنعت خودرو قرار گرفته است و انتظار می‌رود با بهبود روند تامین قطعات و مواد اولیه از طریق گسترش همکاری با شرکای خودروساز و مطرح اروپایی خودروسازان ایرانی نیز به دوران اوج خود بازگردند.

اما جدیدترین قیمت انواع خودرو داخلی در بازار و نمایندگی های فروش در حال حاضر به شرح زیر است ؛

قیمت وانت بار دوگانه سوز 16 میلیون و 500 هزار تومان، سمند اس ای 27 میلیون و 400 هزار تومان، سمند ال ایکس 29 میلیون و 700 هزار تومان، سمند سورن ای ال ایکس 36 میلیون تومان، دنا 41 میلیون و 500 هزار تومان، پژو 405 جی ال ایکس 28 میلیون و 500 هزار تومان، پژو پارس سال 35 میلیون و 300 هزار تومان و پژو پارس اتوماتیک 2 ایربگ 43 میلیون تومان است.

همچنین پژو 206 تیپ 2 به قیمت 32 میلیون و 100 هزار تومان، پژو 206 تیپ 5 به قیمت 33 میلیون و 700 هزار تومان، پژو 206 صندوقدار وی 8 به قیمت 34 میلیون و 200 هزار تومان، رنو تندر اتوماتیک 46 میلیون و 500 هزار تومان، رنو تندر دو ایربگ 40 میلیون و 800 هزار تومان و سوزوکی ویتارا دنده ای 123 میلیون تومان در بازار معامله می شود.

بهای پراید سایپا 111 حدود 20 میلیون و 200 هزار تومان، سایپا 131 به قیمت 19 میلیون و 400 هزار تومان، سایپا 132 به قیمت 20 میلیون و 200 هزار تومان، سایپا 141 اس ای 18 میلیون و 700 هزار تومان  اسهمچنین تیبا یورو 4 به قیمت 23 میلیون و 800 هزار تومان، تیبا 2 با بهای 26 میلیون و 600 هزار تومان ، وانت زامیاد 26 میلیون و 500 هزار تومان، برلیانس وی 5 به قیمت 91 میلیون تومان، کیا سراتو 73 میلیون تومان، مزدا 3 صندوق دار 112 میلیون تومان، مزدا 3 تیپ چهار 116 میلیون تومان، لیفان ایکس 60 به قیمت 58 میلیون تومان، لیفان 620 با بهای 43 میلیون و 100 هزار تومان، جک جی 5 با بهای 48 میلیون و 400 هزار تومان، جک جی 5 اتوماتیک 58 میلیون و 100 هزار تومان و جک اس 5 به قیمت 79 میلیون و 200 هزار تومان است.


وضعیت بازیگری که دستفروشی می‌کند

تهیه کننده فیلم سینمایی «فردا» تصمیم دارد، تمام مبلغی که از فروش فیلم بر پرده سینما، به دست می‌آید را به هنرمند پیشکسوت عرضه بازیگری تقدیم کند.

طی روزهای گذشته خبری پیرامون دستفروشی احمدرضا اسعدی، هنرمند پیشکسوت سینمای ایران منتشر شد که باعث ناراحتی و آزردگی خاطر اهالی هنر شد، پیرو همین موضوع، جلسه‌ای با حضور احمدرضا اسعدی بازیگر و نویسنده و عوامل فیلم «فردا» برگزار شد و بنا بر تصمیم گروه تولید کننده فیلم و شخص تهیه کننده قرار شد تمامی مبلغی که از فروش فیلم بر پرده سینماها به تهیه کننده می‌رسد در اختیار احمدرضا اسعدی، بازیگر سینما و تلویزیون ایران قرار بگیرد. در این نشست صمیمانه احمدرضا اسعدی طی سخنانی عنوان کرد: من در تمامی طول زندگی‌ام آموختم که دستم را جلوی کسی دراز نکنم و این روزها هم که در مقابل سینما «زرشک» می‌فروشم، خداوند را شاکرم که برای امرار معاشم کسب روزی حلال می‌کنم.

در ادامه احسان دلاویز، تهیه کننده «فردا» یاد آور شد: طی صحبت‌هایی که با امیر حسین اعلم الهدی، مدیر گروه هنر و تجربه انجام شده است، تمام عواید فروش فیلم « فردا» به این هنرمند پیشکسوت تعلق خواهد گرفت. دلاویز در ادامه حرف‌هایش تاکید کرد: هرگز نباید چشم به راه حمایت‌های دولتی ماند و با حرکت های مردمی،انسان دوستانه و غیردولتی از مسیری نزدیکتر می‌توان به حمایت از دیگران پرداخت.

«فردا» نخستین ساخته مهدی پاکدل و ایمان افشاریان از 19 خردادماه در گروه سینمایی هنر و تجربه در حال اکران است و تمامی فروش فیلم از آغاز اکران تا پایان آن متعلق به احمدرضا اسعدی است. احمدرضا اسعدی، بازیگر، نویسنده و مولف کتاب است که این روزها به دلیل مشکلات متعدد، در مقابل سینماها دستفروشی می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
کمدیه جالبی بود ، دمت گرم کلی خندیدم
یکی ..........
اون یه تیکه نون خرابم کرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار