کد خبر: ۶۵۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 21 September 2018

بندر چابهارارسال سند آمایش مراکز لجستیک کشور به ۷ دستگاه، فعالیت شرکت IPGL در کنار شریک ایرانی برای اپراتوری بندر چابهار، تاکید معاون وزیر بر شایعه بودن واگذاری بندر چابهار به دیگر کشورها، پایان دوران بلاتکلیفی راهبری پایانه های کانتینری بنادر و ابراز تمایل آفریقای جنوبی برای صادرات کالا از ایران به روسیه از اهم اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

ارسال سند آمایش مراکز لجستیک کشور به ۷ دستگاه

رئیس ستاد مراکز لجستیک کشور، سند آمایش این مراکز را به رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور، وزرای «صمت»، کشور و کشاورزی، سرپرست وزارت تعاون، رئیس‌کل گمرک و دبیر شورایعالی مناطق آزاد جهت استحضار و ابلاغ به زیر بخش‌ها ارسال کرد.

فعالیت شرکت IPGL در کنار شریک ایرانی برای اپراتوری بندر چابهار

سفیر جمهوری هندوستان در ایران تاکید کرد: بر اساس تفاهم‌نامه و قرارداد اپراتوری بین ایران و هندوستان در چارچوب قانونی همکاری و مشارکت، شرکت هندی IPGL برای اپراتوری بندر چابهار در کنار شرکای خود (شریک ایرانی) فعالیت می‌کند.

طرح دسترسی ریلی بندر انزلی در مرحله تکمیلی مطالعاتی

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: عملیات اجرایی دسترسی بندرانزلی به پسکرانه از طریق خط ریلی، پس از انجام و تکمیل مطالعات مقدماتی و تکمیلی آن توسط مشاوران‌ تا قبل از پایان امسال به مرحله اجرا در می‌آید.

تحقق حمل و نقل چند وجهی با اتصال بندر انزلی به راه آهن

خیراله خادمی نیز در سفر به استان گیلان و در بازدید از عملیات اجرایی راه‌آهن رشت- انزلی گفت:‌ تصمیماتی در خصوص نحوه اتصال اسکله بندر انزلی به شبکه ریلی گرفته شده که با تکمیل مطالعات و طراحی احداث ۳.۸ کیلومتر انتهایی این خط ریلی، حمل و نقل چند وجهی در این بندر محقق خواهد شد.

پایان دوران بلاتکلیفی راهبری پایانه های کانتینری بنادر

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جلسه سالیانه شورای‌عالی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان طی یک سال اخیر و تاکید بر اینکه دوره بلاتکلیفی راهبری پایانه‌های کانتینری در بنادر کشور خاتمه یافته است، اظهار کرد: هندی ها انگیزه قابل توجهی برای استفاده از بندرچابهار به عنوان حلقه واسط صادرات، واردات و ترانزیت دارند و سازمان بنادر و دریانوردی به حضور سرمایه‌گذاران و اپراتورهای بین المللی به عنوان یک هدف مهم و راهبردی نگاه می کند و این درحالی است که در بنادر بزرگ دنیا نیز شاهد حضور اپراتورهای چندملیتی هستیم و پایانه های متعدد در اختیار اپراتورهای بین المللی قرار می گیرد و این مهم موجب خواهد شد مزیت رقابتی برای بنادر تجاری جهان ارتقا یابد.

تاثیر کریدور شرق-غرب بر توسعه اجتماعی- اقتصادی پس کرانه سواحل جنوبی

خادمی مديرعامل شركت ساخت وتوسعه زيربناهای حمل و نقل كشور با اشاره به نامه وزیر راه و شهرسازی به رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام آمادگی برای توسعه و تکمیل محورهای منتهی به بندر چابهار از کریدورهای شرق-غرب و شمال-جنوب با هدف اتصال به مرزهای شمالی، درخواست اعتبار و نگاه ویژه داشت.

امکان تردد خطوط مسافری از بنادر جنوبی به جزایر داخلی و کشورهای همسایه

حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: به دنبال افزایش تعداد کشتی‌های کروز برای تردد شبانه در دریا هستیم.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبتهای خود افزود: در حال حاضر پر ترددترین مسیر از بندرعباس به قشم است که تقریبا ۶۵ فروند شناور به جزایر قشم، هرمز و کیش تردد می‌کنند. همچنین، ظرفیت خطوط مسافری در بنادر جنوبی به جزایر داخلی و کشورهای همسایه خارجی وجود دارد، هرچند در روزهای عادی چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و حمل و نقل مسافری از جمله برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی تا مقوله گردشگری و مسافری دریایی توسعه یابد.

واگذاری بندر چابهار یک شایعه خنده دار بود

تقی زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اخبار مبنی بر واگذاری بندر چابهار به هندی‌ها را یک شایعه خنده دار خواند و تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های اوپراتور هندی-ایرانی تحت نظر اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در چارچوب سیاست‌ها و استراتژی‌های وزارت راه و شهرسازی انجام می‌گیرد.

بنادر به جهت حاکمیتی قابل واگذاری نیست

اسدالله قره خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بنادر به جهت بحث حاکمیتی و امنیتی قابل واگذاری به شرکت و یا کشور دیگر نیست و این امر نه تنها در مورد ایران صدق نمی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار