کد خبر: ۶۵۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸ 17 September 2018
پسر 12 ساله که از بدو تولد ناشنوا بود با عمل کاشت حلزون امیدوار به بازگشت شنوایی اش شد.
 

حسام پسر دوازده ساله‌ای است که از بدو تولد با مشکل شنوایی دست و پنجه نرم می‌کرد و خانواده‌اش اهل یکی از روستای استان سیستان و بلوچستان هستند.

خانواده حسام به‌دلیل عدم توانایی مالی و آگاهی مناسب، نسبت به عمل کاشت حلزون و امکان بازگرداندن شنوایی برای حسام اطلاعات کافی نداشتند تا اینکه پدر حسام از سال 91 برای انجام عمل حسام دست به کار شد اما همچنان وضعیت مالی به آنها اجازه عمل حسام را نداد.

پروسه این عمل نیز به صورتی است که ابتدا پزشک تشخیص می‌دهد بیمار نیاز به عمل جراحی دارد و با سمعک نمی‌تواند بهبود پیدا کند به این ترتیب خانواده حسام در بیمارستان لقمان حاضر شده و نیاز حسام به عمل کاشت حلزون قطعی شد.

خانواده حسام نیز با توجه به وضعیت مالی و عدم توانایی در پرداخت هزینه جراحی با خیریه نیکان ارتباط حاصل کرده و قرار بر این شد که هزینه عمل جراحی (20 میلیون تومان) توسط خیریه نیکان فراهم شود.

با فراهم شدن این مبلغ، زمینه انجام عمل فراهم شد و حسام تحت عمل کاشت حلزون قرار گرفت، حدود 45 روز بعد نیز پروتز کاشت حلزون که روی سر و گوش بیمار قرار می‌گیرد، برای حسام مورد آزمایش قرار گرفت و حسام به این عمل واکنش مثبت نشان داد.

حسام در لحظه قرار گرفتن پروتز کاشت حلزون روی سرش توانست به صدای پزشک و پدرش واکنش مثبت دهد و نخستین بار کله "بابا" را به سخن آورد البته در ادامه روند درمان نیاز به گفتاردرمانی دارد و در طول زمان شنوایی وی بیشتر و بیشتر خواهد شد.

فیلم زیر لحظه آزمایش دستگاه پروتز کاشت حلزون برای حسام و حس شیرین شنیدن را به تصویر کشیده است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار