مروری بر اخبار هفته گذشته
استان فارس در هفته گذشته رویدادهای خبری زیادی را پشت سرگذاشت که از مهمترین آن‌ها می‌توان به «نشان اقتدار» و «برخورد با مفسدان» و «پارلمان محلی» و ... اشاره کرد.
کد خبر: ۶۵۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 15 September 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: دبا آغاز ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) سراسر استان فارس عزادار رثای سیدالشهدا(ع) و یاران وفادارش شده است. هفته گذشته نیز مراسم‌هایی برای استقبال از ماه محرم در سطح استان برگزار و در سومین حرم اهلبیت(ع) نیز ضمن تعویض گنبد این آستان، آیین‌هایی در استقبال از این ماه صورت گرفت.

بوی شهادت

همزمان با ایام سوگواری اسوه جهاد و شهادت و الگوی ایثارگری و ازخودگذشتگی بار دیگر بوی شهادت در استان پیچید و فارس دوباره میزبان شهیدی از مدافعان حرم عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س) شد.

 

 

شهید حجت‌الاسلام فرهاد طالبی اعزامی از گردان 102 سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز بود که در جبهه حق علیه باطل در دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم(س) به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید طالبی اهل روستای دهنو فاضلی چاهورز لامرد و نخستین شهید روحانی مدافع حرم شهرستان لامرد است.

نشان اقتدار

آمادگی توان رزمی برای مقابله با هجمه احتمالی دشمنان همواره مورد توجه بوده و شجاعت این مردان قدرتمند سبب شده تا هیچ اجانبی جرأت رویارویی با لشکر اسلام را نداشته باشد.

 

 رزمایش اقتدار عاشورائیان محمدرسول‌الله(ص) 2 نیز با همین هدف و حضور بیش از 3 هزار نفر از بسیجیان در قالب 74 گردان در استان برگزار شد. بسیجیان در این رزمایش به تمرینات نظامی، اردوکشی، ستون‌کشی خیابانی و اجرای تمرین‌ها و اردوهای تاکتیکی روزانه و شبانه پرداختند.

در این رزمایش 400 گردان جهادی در قالب 8 هزار نیرو در عرصه‌های محرومیت‌زدایی نقاط محروم خدمات‌رسانی کردند.

برخورد با مفسدان

مبارزه با فساد نیز خط مقدم دیگری است که در عرصه‌های مختلف به ویژه اقتصادی ضروری بوده و قوه قضائیه به‌عنوان مجری مبارزه با مفسدان وظیفه برخورد قاطع و قانونی دارد.

در هفته گذشته نیز رئیس کل دادگستری استان اسامی برخی دیگر از مفسدان را علنی کرد. القاصی با بیان اینکه انتشار نام مُفسدان ممکن است خوشایند برخی افراد نباشد اما مورد مطالبه خاص مردم است، تصریح کرد: هرگاه بحث مبارزه با مفسدان مطرح می‌شود، بلافاصله سروصداها بلند شده و برخی‌ها احساس نگرانی می‌کنند چراکه ممکن است این امر به مزاجشان خوش نیاید.

 

 

وی تأکید کرد: در اعلام اسامی محکومان قطعی دستگاه قضایی گوشش بدهکار حرف این‌وآن نیست و به قانون نگاه می‌کند.

القاصی افزود: 9 نفر نیز به جرم تجاوز به عنف نسبت به یک خانم با هویت معلوم تحت تعقیب قرار گرفتند و نهایتاً در شعبه سوم دادگاه کیفری استان به مجازات اعدام محکوم شدند.

سفر لاریجانی به فارس

رئیس قوه مجریه نیز در هفته گذشته به استان فارس سفر کرد و پس از زیارت حرم شاهچراغ‌(ع) و دیدار با تولیت این آستان به شهرستان نی‌ریز و استهبان رفت. لاریجانی پس از شرکت در همایش جبرئیل امین در جلسه شورای اداری نی‌ریز و بازدید از کارخانه فولاد عازم استهبان شد و در جلسه شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.

 

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در روز دوم سفر خود به استان به شهرستان لار سفر کرد و ضمن حضور در گلزار شهدا و مزار حضرات آیات سید عبدالعلی آیت‌اللهی و سید مجتبی موسوی لاری در همایش تقدیر از خادمین و خیرین حسینی حضور یافت.

وی همچنین از مجتمع خیرساز ورزشی منیری و دانشکده خیر ساز علوم پزشکی این شهرستان نیز بازدید و سپس با حضور در فرودگاه لار ترمینال شماره 2 (ترمینال خارجی) فرودگاه را افتتاح کرد.

از پارلمان محلی چه خبر؟

پارلمان محلی شیراز نیز در در جلسه علنی هفته گذشته خود چند طرح را مورد بررسی قرار داد و شهردار شیراز نیز از سفر خود به شانزدهمین اجلاس جهانی اتحادیه شهرهای تاریخی گزارشی را ارائه کرد.

در این نشست طرح رایگان شدن خدمات مترو به مناسبت آغاز سال تحصیلی از اول تا چهارم مهرماه 97 برای شهروندان به تصویب رسید.

 

 

همچنین با موافقت اعضای شورا، مساعدت 500 میلیون ریالی شهرداری شیراز به انجمن جانبازان نخاعی فارس به تصویب رسید.

مساعدت 50 میلیون ریالی شهرداری شیراز برای برگزاری بیست و دومین همایش کشوری دانش‌آموزی فیزیک و اولین همایش کشوری نقش دانشمندان ایرانی اسلامی در گسترش علوم تجربی از دیگر مصوبات شورا بود.

در این جلسه اعضای شورای شهر با یک‌فوریت طرح مدیریت تعارض منافع عمومی در شهرداری شیراز موافقت کردند.

جشنواره تعاونی‌های برتر

سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان فارس نیز هفته گذشته برگزار شد که از تعداد 680 تعاونی شرکت‌کننده در این جشنواره بیش از 75 درصد امتیاز را کسب و منتخب این دوره از جشنواره شدند.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این نشست با اشاره به وجود 5 هزار تعاونی فارس به‌عنوان 5 هزار کانون جذب نقدینگی، گفت: مسؤولین این ظرفیت بزرگ 5 هزار بنگاهی را تقویت کرده و توسعه ببخشند تا آمادگی داشته باند تا به سمت جذب نقدینگی و کار و تولید بروند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار