کد خبر: ۶۵۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 15 September 2018

jhfkh; / وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه مردم را از ادامه زندگی ناامید نکنیم، اظهار کرد: روند کارها رو به بهبود است اما مشکلات همچنان وجود دارد و نظام بانکی باید به داد واحدهای تولیدی برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت استان گیلان که (۲۳ شهریور) در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود برگزار شد، ضمن تسلیت ماه محرم و شهادت مظلومانه ابا عبدالله الحسین(علیه السلام)، گفت: اقدامات اقتصادی انجام شده حاصل کار فعالان عرصه اقتصادی است و واحدهای تولیدی همانند الماس هایی هستند که از وجود این واحدها احساس رضایت حاصل می شود.

 

وی با بیان اینکه تحریم های دشمن در مقابل توانایی های جمهوری اسلامی ایران ناچیز بوده و ما را تسلیم نخواهد کرد، افزود: این دوران هم می گذرد، ملت از پیچ های جدید هراسان‌ نیست و تحریم ها اگرچه تعدادی از واحدها را با محدودیت هایی مواجه کرده و ریزش هایی اتفاق افتاد، اما در مقابل رویش هایی هم ایجاد کرد.

 

شریعتمداری ادامه داد: ایران اسلامی به راه خود ادامه می دهد و این دوران را نیز با صلابت پشت سر می گذارد، تاریخ گواه این است که ملت ایران دشمنان را مایوس می کند.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی در استان در حال فعالیت است و در پنج ماهه اول سال جاری ۷۰ واحد تولیدی هم ایجاد شد، گفت: با وجود تمام تحریم ها و توطئه ها، سال گذشته شش هزار واحد صنعتی و تولیدی در کشور افتتاح شد، ما با قدرت به مسیر خود ادامه می دهیم و به کوری چشم دشمنان امسال نیز واحدهای تولیدی بیشتری را افتتاح خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به مشکلات حوزه نقدینگی، افزود: دولت تدبیر و امید با اجحاف و گران فروشی مخالف است و فشار به تولیدکنندگان نیز در دستور کار ما نیست بلکه باید با تغییر شرایط اقتصادی به حمایت واحدهای تولیدی پرداخت تا شرایط را هنرمندانه مدیریت کنیم.

 

شریعتمداری ادامه داد: افزایش سرمایه بانک ها را که باید در دستور کار قرار گیرد راه حل واحدهای تولیدی است زیرا عدم تحقق این موضوع مانع فعالیت واحدهای تولیدی است.

 

وی با اشاره به سود بالای تسهیلات بانکی اذعان کرد: معتقدیم این سود برای تولید مقرون به صرفه نیست و باید اصلاح شود.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت، مالیات را مشکل جدی واحدهای تولیدی عنوان و تصریح کرد: مالیات برمصرف از پاک ترین درآمد دولت هاست و در شرایط فعلی باید تحریک برای تولید بیشتر و استفاده اهرمی برای توسعه و فعالیت های تولیدی ایجاد شود.

 

شریعتمداری با تاکید بر اینکه مردم را از ادامه زندگی ناامید نکنیم، اظهار کرد: روند کارها رو به بهبود است اما مشکلات همچنان وجود دارد و نظام بانکی باید به داد واحدهای تولیدی برسد.

 

وی با اشاره به اینکه قبلا واردات کالا بدون انتقال ارز به کشور ممنوع بود گفت: این امر باعث توقف کالاها در گمرک شده بود اما اکنون به واردکنندگان فرصت یک ماهه داده شده تا کالاهای خود را از گمرک ترخیص کنند.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به ممنوعیت صادرات چای ایرانی ، آن را تکذیب و تاکید کرد: مقصود مصوبه چای تولید داخل نبود و برداشت اشتباهی صورت گرفت.

 

وی اضافه کرد: اگر در گمرک این سوء تفاهم ادامه دارد، استاندار گیلان می بایست دستوری در این رابطه صادر کند تا مشکل موجود برطرف شود.

 

شریعتمداری با بیان اینکه این دولت نیز همانند همه دولت ها نقاط ضعفی دارد اما نباید آن ها را بیشتر از واقع انعکاس داد تصریح کرد: با دیدی منصفانه در می‌یابیم تا قبل از حادثه ای که اخیراً رخ داد، دولت با درآمد بسیار کمتر از دولت قبل توانست با استفاده از مدیران کارآمد و افزایش بهره وری، کشور را بسیار بهتر از قبل اداره کند.

 

مصطفی سالاری، استاندار گیلان هم در این‌ جلسه ضمن عذرخواهی بابت تاخیر جلسه به خاطر طولانی شدن جلسات و بازدید در شهرهای دیگر، گفت: مبارزه با احتکار و گران فروشی نیاز جدی این روزهاست اما مسئله خاص این است که تعریفی برای این دو مقوله ارائه نشده است.

 

وی با تاکید بر مبارزه جدی با احتکار و گران فروشی، خاطرنشان کرد: ارائه نشدن تعریف خاص از این دو موضوع نباید باعث انحراف شود و با کسی که محتکر و گران فروش است، برخورد می شود.

 

استاندار گیلان در خصوص دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای محصولات کشاورزی، گفت: تدبیری اندیشیده شود تا به حوزه کشاورزی، برنج، زیتون، چای، ابریشم لطمه ای وارد نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار