حسن سامری؛
تابناک / همانطور که همه می دانیم مسئولیت خبرنگاران به دلیل ارتباط موضوعی با مباحث مختلف، سخت و چالش برانگیز است و به بیان ساده تر ، وسعت عملکرد حوزه ها و فعالیت خبرنگاران بسیط بوده و اگر به درستی و راستی به رسالت خود نپردازند جامعه را با چالش بی خبری از وقایع پیرامون روبرو می کنند.
کد خبر: ۶۵۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲ 10 September 2018

حسن سامری / تابناک: همانطور که همه می دانیم مسئولیت خبرنگاران به دلیل ارتباط موضوعی با مباحث مختلف، سخت و چالش برانگیز است و به بیان ساده تر ، وسعت عملکرد حوزه ها و فعالیت خبرنگاران بسیط بوده و اگر به درستی و راستی به رسالت خود نپردازند جامعه را با چالش بی خبری از وقایع پیرامون روبرو می کنند.

بنابراین عملکرد جامعه خبرنگاری باید به نحوی باشد که جامعه امروز و ایضا آینده به کارکرد این صنف زحمتکش و بی ادعا و همچنین کمتر دیده شده از منظر برخی مسئولان خرده نگرفته و مورد مواخذه قرار ندهند.

 

آقای استاندار؛ معیار، مبنا، تخصص و سوابق بخشداران قراردادی شما در واقع و عملا چه بود!؟ در حوزه روابط عمومی استانداری، هیچ فرد شایسته ای وجود نداشت که یک نفر را از شهرداری وارد کرده اید!؟ / اینکه در پاسخ به انتقادها بگویید بیایید جای من بنشینید با کدام یک از شعارهای دولت تدبیر و امید همخوانی دارد!؟

 

اما آنچه باعث شد تا این خبرنگار قلم در دست گرفته و چند خطی به رشته تحریر در آورد مروری بر اظهارات اخیر دکتر مصطفی سالاری استاندار 42 ساله و جوان گیلان در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی می باشد. چرا که برخی انتصاب‌های افراد خارج از بدنه استانداری گیلان در سمت های مختلف از جمله بخشدار (آن هم بصورت قراردادی) از سوی استاندار محترم گیلان در چند ماه اخیر، مورد انتقاد شدید مردم و همچنین برخی از مسئولین قرار گرفته است . این اقدام البته تامل برانگیز استاندار محترم، علاوه بر کاهش انگیزه و امید جوانان تحصیلکرده آن هم دارای سابقه کارشناسی در بدنه این مجموعه،موجب از بین رفتن حس اعتماد و همدلی در بین جناح های مختلف سیاسی شد .امری که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری مد ظل العالی در خصوص لزوم توجه به اشتغال جوانان و متخصصین و ایضا حفظ وحدت و همدلی بین مسئولان نظام و نیز احترام به اصل شایسته سالاری بوده است.

در همین راستا و در اولین نشست خبری با استاندار، سوالات و انتقاداتی را بعنوان نماینده اذهان عمومی طرح نمودم که در مقابل ایشان در واکنشی عجیب و خلاف عرف پاسخگویی یک مسئول بجای ارائه پاسخهایی روشن ،شفاف و مستند به مردم ،گفت: بیایید جای من بنشیند؟!

نکته جالب توجه در این نشست خبری که در جای خود قابل تامل و توجه است توصیه استاندار گیلان به مدیران مبنی بر اینکه در پاسخگویی به مردم سعه صدر داشته باشید بود. اما وی در مقابل انتقادات در خصوص چگونگی انتصابات از کوره در رفته و اعلام می نماید اگر پست سیاسی به مخالفین دولت بدهم خیانت است!

آقای استاندار ،شما که در ابتدای ورود خود به گیلان قول انتصابات بر اساس شایسته سالاری دادید. آیا به آن عمل کردید؟ شما که در اولین نشست رسمی خود با کارکنان استانداری گیلان گفتید به مردم خلاف واقع نمی گویید! اگر در انتصابات شما شایسته سالاری لحاظ شده است پس یکی از پرسنل شهرداری این استان در کنار شما بعنوان مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل چه می کند؟ به فرض اینکه اگر شما در حوزه روابط عمومی استانداری گیلان ،افراد شایسته نداشتید آیا نمی توانستید از بین خبرنگاران فعال استان برای روابط عمومی خود، مدیر انتخاب کنید؟ اگر ارتباط موضوعی و شغلی بین شهرداری و روابط عمومی استانداری گیلان می بینید برای شفافیت اذهان مردم شریف گیلان توضیح دهید تا بدینوسیله پایبندی جنابعالی نسبت به اصل احترام به افکار عمومی و شعور عامه مردم شریف و شهید پرور استان احراز و اثبات گردد.

آقای استاندار، اگر جوانگرایی مد نظر شماست آیا در بدنه وزارت کشور در گیلان، جوان تحصیلکرده با تجربه نداشتید که فعال سیاسی اجتماعی را بعنوان بخشدار آن هم بصورت قرار دادی وارد وزارت کشور کردید ؟تخصص و سوابق بخشداران قراردادی شما در واقع و عملا چیست؟ آیا انتصاب مدیرانی خارج از بدنه وزارت کشور آن هم در شرایط جنگ اقتصادی واقعا به مصلحت مردم استان گیلان است؟ چرا فکر می کنید جوانانی که در گرایشهای سیاسی با دولت تدبیر و امید همسو نیستند نمی توانند فضای جامع را گرم و پررونق کنند ؟ یا عملا برخی طیف های مختلف با گرایشهای سیاسی غیر همسو با دولت محترم ((و لیکن پایبند به اصل نظام))خلاف منویات و منافع سیاسی جناح حاکم بر دولت تدبیر عمل می نمایند؟!!!

اگر داشتن ذائقه سیاسی ایراد نیست چرا در شرایط جنگ اقتصادی ، در انتصابها فقط از بقول خودتان همراهان سیاسی دولت استفاده کردید؟!

کجا مردم به شما اجازه دادند صرفا بر اساس مواضع سیاسی و بدون توجه به اصل شایسته سالاری و تخصص (برخلاف منویات مقام معظم رهبری) و مصلحت مردم استان گیلان ،مدیر انتصاب کنید؟ آیا استناد قانونی و مستدل برای عدم انتصاب جوانان تحصیلکرده شاغل غیر همسو سیاسی در بدنه وزارت کشور دارید؟

آیا انتصاب بر اساس شایسته سالاری و استفاده از ظرفیت جوانان شاغل در بدنه وزارت کشور با هر گرایش سیاسی در پستهای سیاسی، به زعم جنابعالی خیانت است؟

وقتی دکتر روحانی در گفتگو با مردم با ذکر این عبارت که دست تمام گروه های سیاسی را می بوسم ،از تمام جناح ها در خواست می کند تا فارغ از نگاه های سیاسی برای مقابله با دشمن در این جنگ اقتصادی در کنار هم باشند آیا طرح چنین موضوعاتی از سوی جنابعالی بعنوان نماینده عالی دولت باعث ایجاد اختلاف و تشتت آراء و مهمتر ناامیدی مردم نسبت به عملکرد سلیقه ای و شخصی مسئولان نمی گردد ؟

به نظر می رسد بر اساس اظهارات جنابعالی، در انتصابات بجای اینکه نسبت به مسائل اعتقادی، اخلاقی و تخصص توجه داشته باشید بیشتر به دنبال گرایش های سیاسی مدیران خود هستید. آیا معیارهای تخصص ، ایمان و وجدان کاری افراد در انتصابات برای جنابعالی اهمیتی ندارد؟

در جایی تاکید می کنید امر به معروف و نهی از منکر از جمله مهمترین نقش رسانه ها به شمار می رود اما وقتی انتقادات مردم و برخی مسئولین در خصوص انتصابات را طرح کردم برای من خبرنگار موضع سیاسی تعریف کردید و منتقدین را متهم نمودید که این انتقادات از سر دلسوزی نیست! به چه استناد مستدلی چنین حکمی صادر کردید؟

در بخشی از سخنان خود در این نشست خبری اشاره کردید که زمانی صدتاصدتا بدون ضابطه وارد استانداری می شدند و منتقدی نبود! آقای استاندار،اگر ادعای شما صحت دارد آیا پنهان کردن تخلفات عده ای با ورود صدتا صدتا بدون ضابطه به استانداری و یا فاش نکردن اسم شخصی که از شما توقع داشت تا چیزی بشود خیانت به مردم این استان که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی هزاران شهید تقدیم کردند نیست؟

بی شک اظهارات استاندار گیلان علامت سوالهای بسیاری را در ذهن متبادر مي‌کند. نگاهی گذرا به آنچه پیشتر به آنها اشاره شد، نشان مي‌دهد فضای سیاسی در استان گیلان با وجود تاکید رییس جمهور محترم مبنی بر مشارکت همه گروههای سیاسی برای مقابله با دشمن در شرایط جنگ اقتصادی کاملا در تناقض می باشد.

آقای استاندار ، وقتی یک رسانه معاند با شایعه کمبود بنزین در یک شب نظم و امنیت یک استان را کاملا به مخاطره می اندازد تا خوراک تبلیغاتی مسمومی برای خود و هم کیشانش فراهم سازد و یا زمانیکه دشمن هر روز در پی فرصت و بهانه‌ای برای ضربه زدن به موجودیت کشورمان است باید سخت مراقب باشیم تا با طرح موضوعات تفرقه انگیز ولو سهوا، در مسیر معاندین و برای دشمنان نظام بنگاه های خبری مسموم ایجاد و فراهم نکنیم. اگر مسئولیتی پذیرفتید و نام خود را مسئول می نامید باید مسئولانه با مشکلات استان برخورد کنید و نه با برخورد بعضا قهرآمیز و سلیقه ای ،پاسخگویی را نادیده بگیرید.

آقای استاندار ،خبرنگاران کارگران رسانه ای هیچ نهادی نمی باشند و کاملا مستقل و به دور از حواشی در این حوزه فعالیت نموده و سعی در اطلاع رسانی صحیح و درست و بی کم و کاست را در حوزه های مختلف خبری به جامعه دارند بنابراین نمی توانند روی خطاهای احتمالی برخی مدیران به هر دلیلی ماله بکشند و مسلما از مردم عزیز این استان هم نمی توان انتظار داشت در خصوص آینده گیلان و سرزمین شان بی تفاوت باشند و صدایشان در نیاید.

بی تردید مدیران استان باید به دنبال اجرای مسولیت خود بوده و وظایف را به دور از قرار گرفتن در فضا و دسته بندی‌های سیاسی و جناحی دنبال ‌کنند.

امید است با همدلی مردم عزیز کشورمان و همسویی و پشتکار مسئولان نظام شاهد استقلال و پیشرفت در تمامی زمینه های سیاسی ،اقتصادی،اجتماعی ، فرهنگی و ... باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
فومنی سیاسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
گل گفتید بخدا
حداقلش این بود از مدیران جوان سایر ادارات که کارمند رسمی دولت هستند و تجربه مدیریتی دارند استفاده میکردید نه اینه زیربار سهم خواهی بروید. واقعا آبرو ریزی شده. شما روزی از این استان میروید و خروارها خرابی بی تجربگی برای مردم میماند. به بهانه جوانگرایی چه کارها که دراین چند ماه نشد. همیشه بخشداران ادوار درهمین سن وسال بودند و جوانگرایی بهانه ای بود تا سهم خواهی های خارج از استانداری محقق شود. اگر خیلی ادعا وجود دارد در این سن وسال فرماندار و معاون بزارید .خودتان که در سن بخشدار هستسد جناب استاندار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
در انتصابات در استان گیلان توسط آقای سالاری شایسته سالاری و تعهد و تخصص وجود ندارد آنچه است هم حزب بودن و هم فکر بودن است
چه بسا کسانی در این مدتی که آقای سالاری در استانداری گیلان مشغول به کار است اینها به روشنی و به وضوح دیده میشود
در استان گیلان براساس شایسته سالاری و توانمندی انتصاب نمیشوند بلکه باید با آقای سالاری هم فکر بود تا پستی گرفت
به همین علت استان گیلان از نظر اداری بیشترین فساد اداری را در کشور دارد اگر به همین وضع گیلان حرکت کند گیلان به سوی اولین استانه فساد اداری تبدیل میشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
استاندار از هیکلت خجالت بکش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
استاندار گیلان فردی ایست منفعت طلب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
گیلان با این مدیران دولتی فنا شد فنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار