تابناک / عصر دیروز دور دوم انتخاب شهردار در شورای شهر کرج برگزار شد و سیروس شفقی با 9 رای مقابل 4 رای هیربد معصومی معاون امور عمرانی استاندار پیشین البرز به عنوان شهردار جدید کرج انتخاب شد.
کد خبر: ۶۵۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲ 06 September 2018

تابناک / عصر دیروز دور دوم انتخاب شهردار در شورای شهر کرج برگزار شد و سیروس شفقی با 9 رای مقابل 4 رای هیربد معصومی معاون امور عمرانی استاندار پیشین البرز به عنوان شهردار جدید کرج انتخاب شد.

در این خصوص باید به دو نکته اشاره کرد:

نخست اینکه انتخاب شفقی به عنوان شهردار کرج نشان داد که فضای سیاسی این کلانشهر آمادگی لازم برای انتخاب یک گیلانی به عنوان شهردار را داشته است. تلطیف این فضا و آمادگی برای پذیرش یک گیلانی به عنوان شهردار بعدی کرج را اما می توان در جایی غیر از عملکرد استاندار سابق گیلان در البرز جستجو کرد؟! انتخاب شفقی به عنوان شهردار کرج را باید تا حد زیادی مرهون عملکرد مثبت استاندار سابق گیلان در کرج دانست. این نجفی بود که با اعتماد به شفقی او را از رشت به کرج فراخواند و حالا شورانشینان کرجی به گزینه مورد اعتماد او، اعتماد کرده اند! البته از کنار تیزهوشی شفقی که توانست از ظرفیت های موجود نهایت استفاده را ببرد، نمی توان به سادگی گذشت.

نکته دوم هم اینکه تا اینجای کار گفته می شود قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل حال استانداران هم خواهد شد و نام استاندار سابق گیلان و فعلی البرز هم در لیست استانداران بازنشسته به چشم می خورد. شاید شفقی تصور می کرده است که با اجرایی شدن این قانون و خداحافظی دکتر نجفی با کرسی استانداری و آمدن استاندار جدید، وی هیچ شانسی برای ادامه تصدی بر کرسی فرمانداری ندارد چراکه بعد از بازنشستگی دکتر نجفی و روی کار آمدن استاندار جدید در البرز، بی شک شفقی به جرم نانوشته غیربومی بودن و صدالبته هم استانی بودن با استاندار سابق می باید کرسی فرمانداری کرج را ترک بگوید. مرد زیرک عرصه سیاست، اما کرسی شهرداری کرج را برگزید تا قبل از اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان، در تعامل با شورانشینان و مدیریت آنان و به لفظ فضای خوشبینی به وجود آمده نسبت به مدیران گیلانی، حسابی جای پای خود را در شهرداری کرج سفت کرده باشد.

 

خزر/

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار