بسته خبری تابناک؛
رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: گاف رئیس دفتر رئیس جمهور!/ادیانی: مردم رأی نداده‌اند که نماینده تسبیح بزند،‌ ریش شانه کند!/احتمال «طرح مجدد سؤال از رئيس‌جمهور» در مجلس و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۵۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ 06 September 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

امیرآبادی: به سلحشوری اهانت نکردم

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده اصولگرای قم که پس از نطق پروانه سلحشوری، معترض او شده بود، می‌گوید «مؤدبانه» اعتراض کرده و از واژه «بی‌بته» برای نماینده تهران استفاده نکرده است. پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید دیروز در نطق میان دستور مجلس، با انتقاد از وضعیت کشور، راه برون‌رفت از معضلات و مشکلات را «برگزاری همه‌پرسی» دانست. بعد از نطق سلحشوری که در آن از نظارت استصوابی شورای نگهبان هم انتقاد شده بود، برخی از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری، به او معترض شدند.

به گفته سلحشوری برخی از این نمایندگان با ادبیاتی تند با او برخورد کردند. گرچه این نماینده اصلاح‌طلب مجلس جزئیات بیشتری درباره «ادبیات تند» نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری نگفت، اما برخی نمایندگان که نخواستند نامشان فاش شود، مدعی شدند احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم بعد از نطق سلحشوری به او معترض شده است. بنابر اظهارات این نمایندگان، فراهانی خطاب به سلحشوری گفته است: «من این حرفت را قبول دارم، اگر شورای نگهبان اصلاح‌طلبانی که اسم و رسم دارند و سرشان به تنشان می‌ارزد را رد صلاحیت نکند، آدم‌های بی‌بُته‌ای مثل تو به مجلس نمی‌آیند!»با این حال، امیرآبادی‌فراهانی در گفت‌وگو با ایرناپلاس تأکید دارد که به سلحشوری اهانت نکرده و مؤدبانه صحبت کرده است.

انتقاد ضرغامی از ممنوع‌المنبری زائری

عزت‌الله ضرغامی، رئیس پیشین صداوسیما از ممنوع‌ المنبری محمدرضا زائری انتقاد کرد. عزت الله ضرغامی در حساب توئیتری خود نوشت: ممنوع شدن منبری که حداقل چند صد هزار مخاطب در فضای مجازی دارد،معنا ندارد! زائری دغدغه‌مند، خون گرم و پر حرارت است. اعتقادش را صریحا ابراز می کند و از رفتارهای دوگانه پرهیز دارد. (همین)زائری در همین دهه محرم منبر خواهد رفت. گرمتر از گذشته.»

بازداشتی جدید در شورای شهر

رئیس شورای شهر بابل از دستگیری 5 عضو شورای شهر 9 نفره این شهر خبر داد. فرامرز ابوالحسنی در گفت‌وگو با ایسنا از احضار و دستگیری 5 تن از اعضای این شورا خبر داد. به نظر می رسد عمده اتهام افراد بازداشتی، مالی و اخلاقی است.

گاف رئیس دفتر رئیس جمهور!

انتقاد رئیس دفتر رئیس جمهور از صحبت‌های دیروز آیت الله جنتی در حاشیه هیئت دولت، حکایت از ارائه اطلاعات غلط به او دارد. محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور ظهر امروز (چهارشنبه 14 شهریور) در حاشیه دولت با اشاره به سخنان روز گذشته آیت الله جنتی در پنجمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری مدعی شد که او گفته است، "برخی به نیویورک می روند که با ترامپ ملاقات کنند" برایم عجیب بود. ممکن است برخی در کوچه و بازار این حرف ها را بزنند اما اینکه رئیس مجلس خبرگان صحبتی کند که پایه و اساسی ندارد و هیچ وقت مطرح نبوده؛ برایم جای تعجب داشت؛ از همه بزرگان می خواهم وقتی می خواهند مطلبی را بیان کنند آن را بیشتر بررسی کنند یا اینکه سوال کنند تا براساس مطالبی که می گویند مردم باور کنند". این در حالی است که روز گذشته آیت الله جنتی در نطق پیش از دستور خود در پنجمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری گفته بود که " ترامپ هم به دنبال شیطنت هایی است که در حاشیه اجلاس سازمان ملل با آقای روحانی دیدار کند، در حالی که رهبری هم مکررا گفته اند که هیچ مقامی حق ندارد با دولت آمریکا مذاکره کند".

حمله تروریستی به برجک مرزی سراوان ناکام ماند

فرماندار سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: برجک مرزی میل 160 و 161 این شهرستان ساعاتی پیش مورد هدف حمله کور گروهک تروریستی جیش الظلم قرار گرفت. درویش نارویی در این باره اظهار داشت: ساعتی قبل برجک های میل 160و161 میل مرزی شهرستان سراوان مورد هدف حمله کور گروهک تروریستی جیش الظلم قرار گرفت که با هوشیاری نیروی‌های مرزبانی و سپاه ناکام ماند. وی افزود: بر اساس گزارش های اولیه خوشبختانه این حمله تروریستی هیچ گونه تلفات جانی و مالی نداشت. فرماندار سراوان گفت: اعضای این گروهک تروریستی بعد از ناکامی به خاک پاکستان گریختند. سراوان در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان قرار دارد. /ایرنا

آمار تکان‌دهنده از خشکسالی در ایران

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت: براساس شاخص ده ساله (SPE بارش، دما و تبخیر)، 98. 1 درصد مساحت کشور دچار درجات مختلف خشکسالی است و در این بازه زمانی، تنها 1. 6 درصد مساحت کشور در وضعیت نرمال و سه دهم درصد مساحت ایران در شرایط ترسالی قرار دارد. /ايسنا

چرا رئیس‌جمهور در اجلاس خبرگان رهبری شرکت نکرد

یک منبع آگاه در پی انتشار مطالبی از سوی برخی رسانه‌ها درباره عدم حضور رئیس‌جمهور در اجلاس خبرگان رهبری اعلام کرد: بحث حضور حسن روحانی به عنوان عضو مجلس خبرگان رهبری در اجلاسیه خبرگان با حضور وی به عنوان رئیس جمهور دو موضوع جدا از هم است. این منبع آگاه یادآورشد: حجت‌الاسلام روحانی به عنوان عضو مجلس خبرگان در جلسات مثل همه اعضا دیگر در شرکت کرده و می‌کنند اما دیدار و گفت وگوی رئیس جمهور با اعضا خبرگان رهبری در خلال اجلاسیه‌های سالیانه این مجلس دارای سنتی دیر پا و دیرینه است که کاملا با آنچه در حال حاضر برخی بر آن اصرار دارند متفاوت است . وی افزود: در تمام ادوار مختلف ریاست جمهوری چه در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری و چه در زمان ریاست جمهوری آقان هاشمی رفسنجانی و خاتمی و حتی یکی دو سال اول ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد سنت این دیدار و گفت وگو بر این منوال بوده که اعضا خبرگان در یکی از شب‌های برگزاری اجلاس به دیدار رئیس جمهور می رفتند و جلسه ای به میزبانی رئیس جمهور برگزار می شد، این اتفاق در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد به دلایلی منتفی می شود اما معلوم نیست به چه دلیلی هنوز اصرار به عدم رعایت این سنت دیر پا وجود دارد، در حالی شایسته این است که این سنت دوباره احیا شود. وی ادامه داد: بعضی رسانه‌ها و افراد می‌خواهند رسمی که در دوره احمدی‌نژاد ملغی شده را به اسم حسن روحانی تمام کنند. /ایسنا

روایت توئیتری ظریف از وقاحت ترامپ در سوء استفاده از شورای امنیت

وزیر امور خارجه در توییتر نوشت: شورای امنیت تنها یک قطعنامه در باره ایران دارد و ترامپ آنرا نقض کرده و با قلدری می خواهد دیگران را هم به نقض آن وادار کند. اکنون وی می خواهد با سوءاستفاده از ریاست دوره ای بر شورای امنیت موضوعی را که برای ۷۰ سال به فلسطین اختصاص داشته منحرف کرده و در آن جلسه ایران را برای اوضاع وحشتناکی که او و مشتریانش در سراسر خاورمیانه ایجاد کرده اند متهم کند؛ وقاحت!

ادیانی: مردم رأی نداده‌اند که نماینده تسبیح بزند، ‌ریش شانه کند!

طرح شفافیت آرای نمایندگان مخالفان زیادی دارد؛ از جمله علی ادیانی، نماینده مردم قائمشهر. او در این رابطه گفت: رأی گیری بر اساس آئین نامه داخلی مجلس است و طبق قانون باید رای گیری در مجلس به جز مواردی که خود نمایندگان درخواست علنی شدن آن را دارند مخفی باشد. لذا ملاک و معیار ارزیابی نمایندگان را می توان تذکرات پیشنهادات و نطق های آنان قرار داد. مردم رأی نداده‌اند که نماینده به مجلس برود تسبیح بزند، ریش شانه کند، به موبایلش مشغول باشد و به کارهای غیر مرتبط بپردازد. یادمان نرود صحن علنی مجلس اتاق جراحی قانون است، مگر می‌شود جراح در حین جراحی به کاری غیر از جراحی بپردازد؟

تقوی: چرا مردم دلارها را به بازار نیاوردند؟

مهدی تقوی، اقتصاددان در مورد تأثیر ابلاغ و اجرای بسته ارزی دولت برای کنترل نرخ بازار : احتمالا اگر مردم حرف‌های دولت را قبول داشتند، ‌دلارهای خود را به بازار می‌آوردند و بدین صورت نرخ ارز کاهش می‌یافت، اما عکس این ماجرا اتفاق افتاد و حتی ممکن است در روزهای آینده نرخ ارز بالاتر رود. بر اساس بررسی‌های بنده در ۲۳ اسفند ۹۶، هر دلار استرالیا ۳هزار و ۸۵۰ تومان خریداری شده و به قیمت ۳هزار و ۸۸۰ تومان به فروش رسیده؛ در حالی که در ۱۰ شهریور ۹۷ دلار استرالیا به قیمت ۸هزار و ۵۰ تومان خرید و فروش شده و دلار آمریکا نیز در همین تاریخ یعنی دهم شهریور به قیمت ۱۰هزار و ۹۰۰ تومان خریداری شده و به قیمت ۱۰هزار و ۹۹۰ تومان به فروش می‌رسد که نرخ‌هایی بسیار عجیب و غریب و دور از ذهن است.

آمریکا مجوز موردی برای خرید نفت ایران به هند می‌دهد

مقامات وزارت خارجه آمریکا در آستانه سفیر وزیر خارجه‌شان به هند، از کوتاه آمدن واشنگتن از گزینه «صفر کردن صادرات فروش نفت ایران» و بررسی اعطای مجوزهای موردی به دهلی‌نو برای ادامه خرید نفت ایرانی خبر دادند. /فارس

بیست نماینده مجلس: نطق سلحشوری و حیدری تشویش اذهان عمومی بود

بیست نماینده مجلس شورای اسلامی با امضای نامه ای خطاب به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، با انتقاد از اظهارات دو نماینده تهران در نطق میان دستور، اظهارات این افراد را موجب تشویش اذهان عمومی نسبت به ارکان نظام خواندند و خواستار بررسی پرونده این افراد در قوه قضاییه شدند. متن کامل این نامه به شرح زیر است:

هیأت محترم نظارت بر رفتار نمایندگان

احتراما ما امضا کنندگان این نامه شاهد نطق های مجلس در روز سه شنبه مورخ ۱۳ شهریور ماه بودیم، خانم پروانه سلحشوری و آقای غلامرضا حیدری نمایندگان تهران در مجلس مطالبی را بیان کردند که خلاف واقع بود و موجب تشویش اذهان عمومی نسبت به ارکان نظام مقدس اسلامی بود. خواهشمند است دستور رسیدگی فرمایید و از حقوق مردم، مجلس و ارکان نظام دفاع کنید.

مدعی‌العموم درباره پخش فیلم کریمی قدوسی اقدام کند

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار ورود مدعی العموم و دادستان تهران به موضوع پخش فیلم محرمانه در مجلس شورای اسلامی از سوی کریمی قدوسی شد. علیرضا رحیمی با اشاره به انتشار فیلم مربوط به دوتابعیتی‌های مذاکرات از سوی کریمی قدوسی گفت: این فیلم چند ماه قبل به صورت کامل در کمیسیون امنیت ملی توسط نماینده سازمان اطلاعات سپاه پخش و اعلام شد که فیلم محرمانه است و مفاد آن منتقل نشود. در آن زمان ما موضوع دوتابعیتی‌ها را در کمیسیون بررسی می‌کردیم و نمایندگان سازمان اطلاعات سپاه و مسئولین وزارت اطلاعات هم در آن جلسه حضور داشتند. در همان جلسه اختلاف نظر عمیقی در مورد موضوع دوتابعیتی‌ها بود و به صورت مصداقی درباره آقای دری اصفهانی اظهارات مختلفی توسط دستگاه‌های امنیتی مطرح شد. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اخلاق اسلامی و حقوق شهروندی و سپس رعایت قانون مقدمه بر همه چیز است، اظهار کرد: اگر ما ادعای امنیت کشور را داریم امنیت این نیست که مستند محرمانه‌ای را نه تنها در صحن علنی مجلس شورای اسلامی پخش کنیم بلکه آن را در اختیار عموم مردم و رسانه‌ها قرار دهیم؛ لذا به نظرم مدعی العموم و دادستان تهران باید حساسیت لازم را نسبت به این موضوع داشته باشند و به این موضوع ورود پیدا کنند و به دلیل محرمانه بودن فیلم علت و عوامل پخش آن را نیز پیگیری کنند.

مصباح یزدی: به تعداد انگشتان یک دست، دوست در دنیا نداریم

آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی گفت: نمی‌خواهم سیاه‌نمایی کنم اما در میان صد و خورده‌ای از کشورهای جهان کمتر از انگشتان یک دست دوست واقعی داریم. اکثریتشان به خون ما تشنه هستند. در بهترین حالت نسبت به ما بی‌تفاوت هستند. ممکن است به زبان نرم با ما صحبت کنند اما تجربه نشان داده که با ما دشمن هستند. در این شرایط که آنها از ابزارهای اقتصادی و فرهنگی و حتی بهداشتی از فرهنگ ما استفاده می‌کنند باید همانند اول انقلاب و دوران دفاع مقدس بسیج شویم. گناه مردم ما این بود که بجز دنیانگری به آخرت خود نیز فکر کرده است.

واکنش تند یک نماینده به سخنان دیروز نمایندگان: از منافقان پیشی گرفته‌اند

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه امروز ایران به قدرت‌پرستی و مقام‌طلبی آلوده شده است و همین عامل باعث عدم پیشرفت کشور شده است. وی تأکید کرد: کشوری با منابع انسانی بی‌نظیر و جوانان با استعداد همراه با معادن فراوان نباید دچار معضلات فعلی شوند. بسیار متاسف هستم و بگویم شدت ضدیت با انقلاب و نظام در برخی سخنانی که در این روزها از تریبون مجلس شورای اسلامی شنیده می‌شود از اراجیف رادیوهای بیگانه و منافقین بیشتر است.

آمریکایی‌ها درباره جنگ خالی می‌بندند

سردار غلامحسین غیب پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین پیشرفت‌های کشور را نعمت بسیار بزرگی دانست که باید قدر آن را دانست. رئیس بسیج افزود: امکان جنگ وجود ندارد و وقتی حضرت آقا می‌فرمایند جنگی نخواهد شد، این یک پشتوانه قوی دارد. وی با تاکید بر این که امکان جنگ محال است افزود: آمریکایی به دنبال این قضایا نیستند و اگر می‌گویند خالی می‌بندند.

فرمانده سپاه: برخی راه حل همه را به مذاکره پیوند می‌زنند

سردار جعفری ادامه داد: وظیفه حفاظت و پاسداری از انقلاب اسلامی علاوه بر حضور شما دریادلان در مرزهای آبی حتی به شهرها، بازار، جامعه و حتی خانه‌های ما باز می‌گردد که نباید از آن غفلت کنیم. فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه علیرغم تاکید مقام معظم رهبری که نگاه‌ها باید برای حل مشکلات اقتصادی به داخل باشد اما بارها برخی از مدیران کشور تمام راه حل مشکلات اقتصادی کشور را سیاسی و در نهایت به مذاکره پیوند می‌زنند. وی در ادامه بزرگترین مشکل کشور را حاکم نبودن مدیریت مبتنی با مبانی اسلامی و اعتقادات دینی دانست و افزود: سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، حفاظت و پاسداری از انقلاب اسلامی را در تمام حوزه‌ها به ویژه حوزه مدیریتی مورد توجه قرار داده است.

واکنش وزیر احمدی‌نژاد به سخنان خودرویی شریعتمداری

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست روز یکشنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس بی آنکه شورای رقابت را از شمول قیمت گذاری خودرو خلع ید بداند، دو مرجع کارشناسی قیمت گذاری را به ترتیب هیات تعیین و تثبیت قیمت ها در سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و ستاد تنظیم بازار اعلام کرده بود. عبدالرضا مصری، عضو ناظر مجلس در شورای رقابت در اين باره گفت: طبق صراحت قانون، شورای رقابت مسؤول قیمت گذاری خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان است. حالا اگر وزیر صنعت، معدن و تجارت از شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا اختیارات جدیدی برنامه قیمت گذاری خودرو گرفته باشد، بنده خبر ندارم. /ايسنا

سرباز جنجالی کوی دانشگاه، رئیس پاسگاه شد؟

اروجعلی ببرزاده، سرباز وظیفه‌ای که در جریان کوی دانشگاه تهران محکوم شده بود، هم‌اکنون رئیس کلانتری ۱۵۷ مسعودیه تهران است. مسعود کاظمی خبرنگار در توییتر خود درباره این ادعا نوشته است: امروز صبح رهسپار کلانتری 157 مسعودیه شدم. سرهنگ اروجعلی ببرزاده را دیدم. خودش بود. همان که در پی حمله به کوی دانشگاه تهران در سال 78، به اتهام سرقت یک ریش‌تراش به 91 روز حبس محکوم شد. حاضر به گفت‌وگو نشد و اعلام کرد نه با من نه هیچ خبرنگار دیگری صحبت نخواهد کرد. تلفنم را برایش گذاشتم به امید اینکه شاید نظرش تغییر کند و حرف بزند. گفت حفاظت اجازه صحبت نمی‌دهد. گفتم بعدا بیایم تا از حفاظت اجازه گرفته باشی؟ گفت: نه هرگز اینجا برنگرد. گفتم: می‌خواهم از زبان خودت داستانت را روایت کنم قبل از اینکه دیگران روایت‌های احتمالا غیردقیق بگویند. دست خالی برگشتم. چون تلفن همراهم را نتوانستم به داخل کلانتری ببرم نشد از او عکس بگیرم. این عکس از جای دیگری به دستم رسید. سرهنگ تمام، اروجعلی ببرزاده فرزند محمد متولد 1349. ریاست محترم کلانتری 157 مسعودیه. ظاهرا در این دو دهه هیچ خبرنگاری سراغش نرفته بود. /اختر

اسامی نمایندگان منظم در سه ماه اول اجلاسیه سوم مجلس

هیأت رئیسه مجلس در گزارشی اسامی نمایندگانی که منظم ترین حضور در جلسات علنی و کمیسیون متبوع داشته اند را طی سه ماهه اول اجلاسیه سوم دوره دهم مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد.

اسامی نمایندگان به این شرح است: شهروز برزگر کلشانی نماینده سلماس، محمدحسین فرهنگی، نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو، روح الله بابایی صالح نماینده بوئین زهرا و آوج، محمدرضا تابش نماینده اردکان، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه، حسن کامران دستجردی نماینده اصفهان، علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری و میاندرود، فردین فرمند نماینده میانه، علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان، سیده فاطمه ذوالقدر نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس. /خانه ملت

احتمال "طرح مجدد سؤال از رئيس‌جمهور" در مجلس

محمدعلی پورمختار، عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی، از احتمال طرح مجدد سؤال از حسن روحانی خبر داد. این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین استیضاح رئيس‌جمهور را منتفی دانست. او در عین حال با اشاره به قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های روحانی در جلسه پیشین گفت، اگر عملکرد دولت برای حل مشکلات در یک روند شش‌ماهه مثبت نباشد، ممکن است بحث سؤال از رئيس‌جمهور دوباره مطرح شود. پورمختار همچنین گفت: «دولت می‌تواند تغییر پیدا کند و وزرای ناکارآمد بروند. » او قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های رئیس‌جمهور را "تلنگری" به روحانی، مجموعه دولت و کابینه خواند و گفت: «باید کار و تلاش بیشتری انجام دهند، مخصوصا راجع به چهار محور سئوال که مجلس به آن‌ها رأی منفی داد.»/اعتماد آنلاین

مشکلات کشور راه‌حل‌های سه ماهه دارد نه سه ساله

محمد باقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مشکلات کشور راه‌حل‌های روشن دارد؛ راه‌حل‌هایی که وعده نمی‌دهد که سه سال بعد آثارش مشخص شود بلکه راه‌حل‌هایی که سه ماه بعد مردم تأثیر آن را ببینند. این شعار «پوشک، موشک» یک جنگ روانی است که بگویند مردم اینها پول برای موشک دیگران را دارند؛ اما برای پوشک کودکان شما ندارند. هر چالشی که امروز در کشور داریم در حوزه کارکردهاست و ربطی به آرمان‌های انقلاب ندارد. با همه فشارها و تحریم‌ها قادریم که در سال ۱۴۰۰ یک ثبات ایجاد کنیم. من این بحث را مکتوب کرده ام و برای دوستانی که لازم بود فرستادم. /تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار