شهردار بسطام گفت : شهرهای نمونه گردشگری برای توسعه و آبادانی نیازمند نگاه و توجه ویژه ای از سوی مسوولان هستند .
کد خبر: ۶۵۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ 05 September 2018

ایرنا ، شهرهای بسطام و شهمیرزاد در استان سمنان طبق مصوبه هیات دولت در سال 86، به جمع شهرهای نمونه گردشگری و بین المللی ایران پیوستند. مصوبه ای که قرار بود منشأ تحولی بزرگ نه فقط برای خود این شهرها، بلکه برای کل استان باشد.
بسطام و شهمیرزاد در کنار نیشابور، تفت، ابرکوه و میبد یزد، رامسر و لاهیجان، ماهان در کرمان، سرعین اردبیل، تبریز، شهرری، دماوند و شیراز 14 شهر نمونه گردشگری کشور را تشکیل می دهند.
اما این روزها، به گفته شهردار بسطام این شهر تنها نام 'نمونه گردشگری و بین المللی' را یدک می کشد و تاکنون اقدامی درخور این نام برای آبادانی آن انجام نشده است.
محمد علی یعقوبیان چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در دولت یازدهم نشست هایی با محوریت سازمان میراث فرهنگی تشکیل شده و قرار بود برنامه ای مدون برای شهرهای نمونه گردشگری تعریف شود و در این راستا از شهرداران این شهرها نیز نظرخواهی شده بود.
وی ادامه داد: برای هر یک از شهرها نمادی معرفی شد و ما هم نماد ' چهار علی' ایوان الجایتو در مجموعه تاریخی بسطام را برای این شهر برگزیده و رونمایی کردیم اما این کارها ناتمام ماند.
شهردار بسطام همکاری بیشتر استانداری با شهرهای نمونه گردشگری استان را خواستار شد و گفت: در صورتی که به ما اعتماد شده و اندک اعتباری هم برای توسعه زیرساختی شهر در نظر گرفته شود، می توانیم بیشترین بهره وری را داشته باشیم.
یعقوبیان با بیان اینکه ردیف اعتباری شهرداری ها در سال های گذشته روند صعودی داشته، افزود: فرمانداری شاهرود به ما اعتماد کرد و ما هم به این اعتماد پاسخ مثبت دادیم و در نتیجه این اقدام، سرمایه گذاری های متعددی بویژه در حوزه گردشگری در منطقه بسطام انجام شد.
وی با تأکید بر اینکه با فعال شدن بخش خصوصی درآمدهای شهرداری نیز افزایش یافت، تصریح کرد: در نهایت این تلاش ها موجب شد تا بودجه شهرداری بسطام از 23 میلیارد ریال در سال 91 به 73 میلیارد ریال در سال گذشته افزایش یابد.
یعقوبیان بودجه پیش بینی شده امسال شهرداری را 62 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: نباید شعاری عمل کرد و با توجه به شرایط اقتصادی روز این میزان در نظر گرفته شده اما این اجازه را داریم که در صورت بهبود وضعیت اقتصادی، تا پایان سال 2 اصلاحیه بودجه هم داشته باشیم.
وی همچنین ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام را سبب گسترش گردشگری و رسیدن به اهداف تعیین شده برای این شهر نمونه دانست و تصریح کرد: یکی از دلایل انتخاب بسطام، قدمت بسیار زیاد و وجود آرامگاه عارف نامدار بایزید بسطامی به همراه آثار تاریخی دوره های گوناگون است و باید با تلاش برای ثبت مجموعه، برای حفظ این آثار و جذب بیشتر علاقمندان به این دیار گام برداشت.
شهر بسطام به مساحت 225 هکتار در شمال شاهرود قرار گرفته است. این شهر هشت هزار و 600 تن جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار