کد خبر: ۶۵۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ 04 September 2018

تابناک / مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان گفت: تعدادی از ورزشکاران پر توان این استان از بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی جا ماندند.

مریم بخشی اظهار داشت: تعدادی از ورزشکارانی که امید به مدال آوری داشتند، متاسفانه در لحظات پایانی انتخاب تیم های ملی خط خوردند و نتوانستند به همراه کاوان ورزشی ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی حضور یابند.

وی افزود: این در حالی است که امید بسیاری برای کسب مدال توسط این ورزشکاران را داشتیم که می توان به ورزشکارانی همچون اصغر کاردوست در رشته بسکتبال ، آرمین هادی پور در تکواندو، سارا بهمنیار در کاراته و کریمی در قایقرانی اشاره کرد که به طور حتم همه این ورزشکاران می توانستند در بازی های آسیایی مدال کسب کنند.

وی ادامه داد: با احترام گذاشتن به تیم تخصصی فدراسیون های ورزشی ، تعدادی از ورزشکاران شایسته ما تا پای اعزام به بازی های آسیایی می روند اما کادر فنی آنان را انتخاب نمی کند و یا حتی اوزان را تغییر می دهند که این امر دیگر از دست ما خارج است و در این راستا فدراسیون ها باید جوابگو باشند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان بیان کرد: کاردوست به عنوان برترین بسکتبالیست سال ۹۶ انتخاب شد اما عجیب است که وی در تیم ملی برای حضور در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ انتخاب نمی شود و یا آرمین هادی پور تکواندوکار شایسته گیلانی که امید کسب مدل طلا بود، به رقابت ها اعزام نشد.

بخشی اضافه کرد: ما از کل ظرفیت خود برای آمادگی ورزشکاران استفاده کردیم و در این راستا ورزشکاران نیز باید آن قدر قوی باشند که اگر به تیم ملی انتخاب نشدند، با تلاش بیشتری به تمرینات خود ادامه دهند تا بتوانند دوباره به عضویت ثابت تیم های ملی درآیند.

وی در ادامه با اشاره به کسب چهار مدال توسط ۱۲ ورزشکار گیلانی حاضر در بازی های آسیایی تصریح کرد: سطح کیفی بازی های آسیایی بالا رفته و برای کسب مقام در این رقابت ها باید تلاش بیشتری کرد چون هر دوره رقابت ها سخت تر می شود و به طور مثال ورزشکاری که دوره گذسته مدال نقره کسب کرده بود، در این مسابقات به مدال برنز رسید.

وی همچنین با ابراز شگفتی از عدم حضور کاراته کاری از گیلان در تیم ملی و در بازی های آسیایی خاطرنشان کرد: در چهار دوره گذشته کاراته کاران گیلانی تنها مدال طلای ورزشکاران این استان را در بازی های آسیایی کسب کرده بودند اما متاسفانه در این دوره ما نماینده ای در تیم ملی نداشتیم.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان اظهار کرد: هر رشته ای یک دوره طلایی دارد که در همان هنگام نیز باید در زیرساخت ها و تیم های پایه کار کرد تا این دوران طلایی تداوم داشته باشد تا رده های سنی پایین بتوانند هر دوره به رده های بالا صعود و جایگزین قهرمانان شوند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان اضافه کرد: ما دوران بسیار خوب و طلایی را در کاراته گیلان داشتیم اما متاسفانه از استعدادیابی و سرمایه گذاری در پایه غفلت کردیم که این امر سبب شد تا در این دوره نماینده ای در تیم ملی نداشته باشیم البته حضور حداقل یک بانو در تیم ملی کاراته به طور حتم حق گیلان بود اما در نهایت ما نماینده ای نداشتیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه هم اینک روی تیم های پایه سرمایه گذاری مناسبی شده و قهرمانان ارزنده ای در رده های سنی مختلف داریم که با توجه به این امر امیدواریم که نه تنها در دوره بعدی بازی های آسیایی ، بلکه در المپیک ۲۰۲۰ نیز کاراته کاری از گیلان در مسابقات حضور یابد.

در دوره گذشته بازی های آسیایی ، ۱۰ ورزشکار از استان گیلان به همراه کاروان ورزشی حضور داشتند که موفق به کسب یک مدال طلا، چهار مدال نقره و چهار مدال برنز شده بودند اما در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی، ۱۲ ورزشکار از گیلان حضور یافتند که ماحصل تلاش آنان ، کسب دو مدال نقره و دو مدال برنز بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار