انتخابات هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز برای سال دوم با انتقادهایی مواجه شده به گونه ای که رئیس پیشین این کمیسیون نیز در نشست خبری که برای تبیین عملکر یک ساله این بخش فرهنگی برگزار شد به چگونگی این انتخابات هم پرداخت.
کد خبر: ۶۵۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 03 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: رئیس پیشین کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز، دوشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: اگر شورای شهر شیراز گرفتار سیاسی کاری و انتخاب های محفلی شود، آسیب خواهد دید و انتظار این است که اعضای این شورا به این سمت و سو نروند و همچنین رسانه ها از کنار این گونه مسایل به راحتی عبور نکنند.
لیلی دودمان افزود: در سه نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر شیراز از سایر اعضا درخواست کردم به ساختار سازمانی و انسجام درونی این نهاد توجه داشته باشند اما متاسفانه کسی به این مساله توجهی نکرد.
وی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز در یک سال گذشته با وجود فعالیت هایی که در حوزه فرهنگی و تغییرات ساختاری داشته اما همواره مورد هجمه دیگر اعضای این شورا قرار می گرفت، اختلاف امری طبیعی است اما شورا اکنون در بحث گفت و گو محوری ضعیف عمل کرده است.
دودمان که در هفته های اخیر از هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز و ریاست کمیسیون فرهنگی این شورا کنار گذاشته شد، خواستار برگزاری نشست های هم اندیشی منظم هفتگی بین اعضای این نهاد شد.
او بیان کرد: مبنای گفت و گو مساله ای نظری است و باید مورد توجه این شورا قرار گیرد تا انسجام درونی در آن ایجاد شود و اگر این گونه شد شورا می تواند به کارش با موفقیت ادامه دهد و به سمت سیاسی کاری هم نرود.
وی، در پاسخ به پرسشی در مورد تصمیم گیری ها برای انتخاب هیات رئیسه شورا و کمیسیون های آن در خارج از شورای شهر شیراز، بیان داشت: شاید کسانی هم در بیرون از شورا باشند که بخواهند در این شورا اعمال قدرت کنند اما اعضای شورا باید با همبستگی با یکدیگر اجازه این کار را ندهند و اگر اینگونه نباشد این مساله باعث انشقاق بین اعضا خواهد شد.
دودمان همچنین در مورد اینکه چرا با وجود فعال بودن، وی از هیات رئیسه شورا شهر شیراز و ریاست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی این نهاد در سال دوم فعالیت کنار گذاشته شد، گفت: امسال بنا به رسالتی که داشتم دو باره کاندید شدم اما اکثریت اعضای شورا و کمیسیون فرهنگی صلاح ندانستند که من در این مسئولیت باشم.

ریل گذاری فرهنگی کردم
رئیس پیشین کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز بر این مساله نیز تاکید کرد که ریل گذاری در امور فرهنگی جزو نخستین کارهای این کمیسیون در نخستین سال فعالیت شورای پنجم شهر شیراز بود و تلاش شد تا برنامه های فرهنگی، رویداد محور شود و از این رو برنامه ها در قالب هشت رویکرد تعریف شد تا شیراز در آینده نزدیک به شهر فرهنگی، زیست پذیر، خلاق و پایدار تبدیل شود.
دودمان اضافه کرد: همچنین برای احیای بافت تاریخی شیراز، ارتقای فرهنگ پاسخگویی و نظرسنجی از مردم، با کمیسیون های فرهنگی کلانشهرهایی مانند اصفهان ارتباط برقرار کردیم.
او گفت: در سال نخست فعالیت دوره پنجم شورای اسلامی شهر شیراز به سبب اینکه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری این شهر هنوز با سیستم و رویکرد جدید تطبیق نداشت، سیاست گذاری ها از سوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی این شورا انجام شد.
دودمان ادامه داد: صرف 300 ساعت وقت برای تطبیق پذیر کردن ظرفیت فرهنگسراهای شیراز با برنامه های فرهنگی جدید، تعریف جشنواره های مختلف بر پایه رویکردها و همچنین اجرای 113برنامه فرهنگی از جمله فعالیت های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در یک سال گذشته بوده است.
انتخابات هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز، ششم شهریور 97 انجام و احمد تنوری به عنوان رئیس این کمیسیون و سیروس پاک فطرت به عنوان نایب رئیس انتخاب شد.
کنار گذاشته شدن، لیلی دودمان از ریاست این کمیسیون در سال دوم در حالی که بر اساس آمار منتشر شده یکی از فعال ترین اعضای شورای پنجم در سال اول بوده در هفته گذشته انتقاداتی را متوجه شورای شهر شیراز کرده است.
احمد تنوری در حالی به ریاست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا شهر شیراز انتخاب شده که بر اساس آمار منتشر شده در یک سال گذشته با وجود عضو بودن در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای این شهر در بیشتر نشست های این کمیسیون غایب بوده و تنها در 38 جلسه حضور داشته در حالی که لیلی دودمان در 102 جلسه این کمیسیون حاضر بوده است.

بروکراسی پیچیده شهرداری مانع از ورود سرمایه گذار
رئیس پیشین کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز در بخش دیگری از مطالب خود در مورد جذب سرمایه گذار خصوصی در حوزه فرهنگی شیراز در یک سال گذشته، بیان کرد: وجود سیستم بروکراسی پیچیده اداری در شهرداری شیراز، مسیرهای ورود سرمایه گذار خصوصی را بسته است.
دودمان افزود: برای حل این مشکل ضروری است در این زمینه و همچنین در ارایه بسته های سرمایه گذاری، بازنگری و آسیب شناسی جدی صورت گیرد تا این گره کور باز و مشکلات ورود سرمایه گذار به حوزه فرهنگی برطرف شود.
وی، با اشاره به اینکه سرمایه گذار بخش خصوصی اطمینان بخشی از بازگشت سرمایه و تعامل می خواهد، افزود: برای ورود سرمایه گذار بخش خصوصی باید فرش قرمز پهن کرد در صورتی که اکنون هم افزایی در این بخش وجود ندارد اما در عین حال تلاش هایی برای جذب سرمایه گذار برای ساخت پردیس سینمایی در شیراز انجام شده که امیدواریم به سرانجام برسد.
عضو شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود نیز بیان کرد: تصور شورای پنجم شهر شیراز بر این است که تیم مدیریتی قبلی شهرداری و شورای اسلامی این شهر، تمرکزشان بر سازه محوری بوده که شاید مورد قبول بخشی از جامعه نیز باشد اما آنچه لیست امید از ابتدا بر آن تاکید داشته، انسان محوری، مشارکت شهروندان و مسایل فرهنگی بوده است.
دودمان افزود: به دلیل رویکرد فرهنگی شورای پنجم، در ابتدای کار لازم بود که معاونت فرهنگی شهرداری شیراز که شاید در دوره قبل زیاد به آن توجه نمی شد، تقویت شود تا جایگاه واقعی خود را پیدا کند.
وی، با تاکید بر اینکه سرمایه های سخت افزاری شیراز به هیچ روی شایسته پایتخت فرهنگی ایران نیست، اظهار داشت: در ابتدای کار شورای پنجم شهر شیراز با همفکری و کمک صاحبان اندیشه و فرهنگ، برنامه ریزی هایی برای تقویت جایگاه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز تدوین شد.
دودمان، با اشاره به کمبود تعداد فرهنگسراها، سالن های ورزشی و سالن مطالعه متعلق به شهرداری در شیراز، گفت: در ابتدا، برنامه ریزی هایی در قالب بسته های فرهنگی آماده شد اما با بررسی جامع تر مشخص شد که به علت کم توجهی های گذشته در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، زیرساخت های لازم برای اجرا این برنامه ها وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار