نباید برای انتقام تلبیس کرد و خدعه ساخت و به نام مردم و به کام خویش تفرقه افکند، که اقبال لاهوری فرموده است:در جهان، بال و پر خویش گشودن آموز که پریدن نتوان با پر و بال دیگران.
کد خبر: ۶۵۰۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶ 02 September 2018

دبیر شورای نویسندگان تابناک ایلام::در جامعه امروزی از سیاست عملی گاهی تحت عنوان «سیاست مدرن» یاد می‌شود، سیاست به تعبیر هارولد لاسکی یعنی دانستن اینکه: «چه کسی می‌برد، چه می‌برد، چه موقع می‌برد، چگونه می‌برد و چرا می‌برد».

سیاست در این معنا به همه آن فعالیت‌هایی که مستقیم یا غیرمستقیم با کسب قدرت دولت، تحکیم قدرت دولت و استفاده از قدرت دولت همراه است.بدون شک مجلس در راس امور است و ناظر عملکرد تمام دستگاههای اجرایی و دولت مرکز ثقل تحلیل و بررسی علم سیاست و مجری قوانین وضع شده از سوی مجلس است. در دوران جدید، توسعه سیاسی با آسیب‌ها و چالش‌های گوناگونی مواجه است.

منشأ یکی از چالش‌های اساسی آن، درک نادرست از نسبت توسعه سیاسی باسیاست مدرن است. در واقع اگر تعامل درست و معناداری از رابطه مجلس و دولت در میان نباشد، ممکن است بین طرفداران توسعه سیاسی با کارگزاران سیاست، منازعه و معارضه به وجود آید و آثار و پیامدهای ناگوار آن، علاوه بر کارگزاران این دو حوزه، دامن جامعه را نیز فراگیرد. در سطوح کلان، منازعه گروهی اگر گریبان جامعه‌ای را بگیرد، بلاشک زمینه‌ساز بحران‌های جدی در آن جامعه خواهد شد.

باخبر شدیم در همین آدینه ماضی به منظور پیشبرد اهداف عالیه استان و هماهنگی و همدلی بیشتر بین جناب آقای سلیمانی دشتکی به عنوان عالی ترین مقام اجرایی استان که از سابقه درخشانی در حوزه اجرایی در سطوح مختلف برخوردار است و دکتر جلال میرزایی نماینده مردم شریف استان ایلام، رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید و رییس ستاد دکتر روحانی در استان ، دیداری امید بخش صورت گرفته است.

بدون شک دیدار بین دو شخصیت استان که در یک طرف استاندار ایلام به عنوان نماینده عالی دولت و در طرف دیگر نماینده برآمده از تفکر مردم و یک جریان سیاسی قرار دارد؛ ضمن اینکه میتواند پیامدهای مثبت و روشنی برای توسعه و تعالی استان داشته باشد و به همدلی و انسجام هر چه بیشتر همراهان دولت در استان نیز بیانجامد .


انتظار است به پشتوانه درایت، تدبیر و تجربه فراوان جناب آقای سلیمانی و کیاست مبتنی بر عقلانیت سیاسی دکتر میرزایی و استفاده از توان سایر نمایندگان محترم، استان در مسیر توسعه و ترقی قرار گیرد. بنا بر اخبار واصله، این نشست در فضایی صمیمی و مشفقانه برگزار گردیده و تاکید این دو مقام برآمده از اراده ملت یکی با واسطه و یکی بدون واسطه، بر حل معضلات و مشکلات موجود در استان با همدلی و همراهی همدیگر و کمک و معاضدت دیگر افراد موثر در عرصه استان و کشور بوده است.

اکثریت سیاسیون استان اعتقاد دارند که این دو عزیز هر کدام به تنهایی ظرفیت بزرگ و قابل توجهی دارند و با ارتباطات خاص خود در مرکز و استان می توانند به دور از حاشیه های موجود و نوشته های رسانه های مجازی زرد و تفرقه افکن با اتحاد و پوشش همدیگر به ظرفیت بزرگتری تبدیل و در راستای منافع مردم استان بانی و موجد اتفاقات مثمر ثمری باشند، تا در این دوران سخت اقتصادی بتوانند فراتر از توان خویش در خدمت مردم شریف استان باشند.

بر همگان روشن است در این مدت بیشترین همراهی با دولت تدبیر و امید توسط جناب دکتر میرزایی بعمل آمده است و خوشبختانه امروزه تمام خبرگزاری های ریز و درشت کشوری منعکس کننده مصاحبه های ایشان در حمایت از دولت هستند و این ظرفیت همراهی می بایست در درون استان با تعامل و همفکری با استاندار محترم، نمود بیشتری بیابد.

کلام پایانی خطاب به همه عزیزانی است که هنوز با نبش قبر خاطرات قدیمی در صدد انجام اقداماتی هستند تا تسکین دهنده دل خویش باشند و ریش کننده دل مردم؛ عزیزان باید از گذشته فاصله گرفت و به آینده چشم دوخت، باید به آینده امیدوار بود، باید باور کرد که دوران جدیدی در استان ایلام با همت و تلاش و پیگیری های شبانه روزی جناب استاندار شروع شده است و دکتر میرزایی با قاطعیت در این مسیر سخت و صعب با توان چانه زنی و ارتباطات فراکسیونی در مجلس و تعامل با وزرای دولت محترم، همراهایشان خواهد بود؛ بهتر است کسانی که دغدغه نان و نام و جاه و مقام ندارند با دوری از رد و بدل اطلاعات نادرست در این مسیر پیشرفت و توسعه به سهم خویش موثر باشند که رضایت خداوند و مردم در این است.

نباید برای انتقام تلبیس کرد و خدعه ساخت و به نام مردم و به کام خویش تفرقه افکند، که اقبال لاهوری فرموده است:در جهان، بال و پر خویش گشودن آموز که پریدن نتوان با پر و بال دیگران.

خبرگزاری تابناک ایلام و شورای نویسندگان آن که از افراد توانمند، دانشگاهی و صاحب قلم تشکیل یافته است، ضمن حفظ رویه مستقل خویش، با اعلام حمایت از فضای جدید شکل گرفته، در راستای کمک به منافع استانی و ملی ملت از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

این شورا تاکید دارد نقد صحیح و سازنده موجب تعالی و ترقی است و مدیران را باید با انصاف و توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی جامعه امروز مورد نقد قرار داد و با ارائه راهکار مناسب نواقص را برطرف و به شادابی و نشاط جامعه کمک نمود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار