تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
کد خبر: ۶۵۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۸ 02 September 2018

تابناک گیلان / تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

حمایت ظریف از رفع فیلتر توئیتر

ظریف در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت:به سفرای ایران دستورالعمل فعال شدن در توئیتر داده شده است.حضور گسترده تر کاربران ایرانی می‌توانست برخی حرکت‌هایی که در توییتر علیه ما انجام می‌شود را بیشتر پاسخ بدهد. الان بیشتر حضور در توییتر از ایرانی‌ها کسانی است که با ما رابطه خوبی ندارند و بیشتر هم از خارج هدایت می‌شود، مخصوصا از سعودی و آمریکا یک حرکت بسیار گسترده ای در این زمینه هست.تعجب می‌کنم از این شرکت ها که حساب‌های ایرانی‌ها را بستند ولی این حساب‌های فیکی که از این کشورها کاملا مشخص است که هدایت شده و شاید هم بیشترشان به صورت ربات انجام شود و هر بار می بینیم که یک حجم وسیعی از حرف‌های خلاف آداب و شئونات انسانیت در اینجاها مطرح می‌شود را آزاد گذاشتند.به هر حال احساس من این است که حضور گسترده تر کاربران واقعی ایرانی می تواند یک پاد زهری باشد برای این حضور هماهنگ شده و در واقع خریداری شده برخی افراد واقعی و عموما غیر واقعی روی توییتر.سیاست‌مان این است که افکار عمومی در دنیا از واقعیت‌ها مطلع باشند. یکی از ابزارهای خوب برای این کار توئیتر است.

آمار عجیبی از مومیایی کردن اجساد در تهران

مسعود قادی‌پاشا، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت:اکثر اجسادی که مومیایی می‌شوند در واقع روندی برای ارسال به خارج بوده و در واقع برخی از اجساد که قرار است در خارج از کشور دفن شوند، جهت تابعیت از قانون حمل و نقل اجساد، مومیایی می‌شوند که اکثر اجساد مومیایی شده مربوط به کشورهای آسیایی و اروپایی است.هزینه مومیایی در کشور نسبت به کشورهای مشابه پایین‌تر است، این مبلغ در حال حاضر حدود 3 میلیون تومان است./فارس

تابش: وزیر بعدی اقتصاد هم نمی‌تواند کاری بکند

تابش، نایب رییس فراکسیون امید مجلس گفت: ما معتقدیم اگر ساختار اصلاح نشود نفر بعدی خیلی هم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. ما باید ریشه تحولات بازار ارز و سکه را قدری منبعث از مسائل سیاسی بدانیم و نسبت به حل آنها اهتمام کنیم.مسئولیت سوء‌تدبیری‌ها و ناکارآمدی‌ها در وهله اول متوجه رییس جمهوری است. انتظار می‌رود ایشان شرایط را رصد کند و اگر خلاء و ضعفی است آن را برطرف کند. اگر هم باید جابه‌جایی شود این کار را انجام دهد./ايسنا

الله‌کرم: اصول‌گرایان دی ۹۶ فهمیدند حرکت‌های خیابانی دولبه دارد

حسین الله‌کرم درباره اینکه بخشی از اصول‌گرایان در جریان تحریم‌ها مطالبات مردمی را تشویق و تشدید می‌کنند، گفت:شاید بخش هایی از جریان اصول‌گرا دست به این کار می زدند یا آنکه تلاش می کردند این وضعیت را مورد بهره برداری قرار دهند اما بلافاصله در همان دی ماه سال 96 متوجه شدند که این حرکت های خیابانی به طور دو لبه عمل می کند. به نظرم می آید که آنها این رویکرد را رها کردند.

خط فقر در تهران به 5 میلیون تومان رسید

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: خط فقر برای کسی که در تهران است با فردی که در یک روستا است، متفاوت است. برای فردی که مسکن دارد با کسی که از مسکن بی‌بهره نیست، متفاوت است. بنابراین عددی که برای آن (پنج میلیون تومان) گفته می‌شود محتملا میانگین است و برای احتمالا تهران مطرح شده است./ايلنا

منع یک ساله فروش خودروهای صفرکیلومتر،خوب یا بد؟

مهدی تقوی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی درباره طرحی مبنی بر منع معامله و فروش خودرو توسط کسانی که اخیرا خودرو گرفته اند تا یک سال، گفت:این طرح به ذات طرح بسیار خوبی است اما به نظر می رسد ابزارهای مهمی که دنیا به واسطه آن با سوداگری و دلالی مبارزه کرده است همچنان مغفول مانده و باید توجه دولتمردان و سیاستگذاران را به این موضوع جلب کرد .▫️وقتی فردی خانه‌ای را می‌خرد ، تا مثلا سرمایه خود را حفظ کند، با افزایش قیمت خانه، دست به فروش می‌زند تا در پیش فروش خودرو شرکت کند و سپس خودروی خریداری شده را دوباره تبدیل به مسکن و طلا و سکه می‌کند، از هر معامله‌ای انتظار سود دارد و همین انتظار است که قیمت‌ها را بالا می‌برد.

استیضاح شریعتمداری "دوقبضه" شد

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارجاع طرح‌های استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت به کمیسیون صنایع و معادن خبر داد.علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت‌رئیسه مجلس با اشاره به طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس، گفت: چندی پیش طرح استیضاح آقای شریعتمداری وزیر «صمت» از سوی حدود 70 تن از نمایندگان مجلس با محوریت نابه‌سامانی‌های بازار خودرو و رکود در بخش تولید تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شد.وی افزود: کنار طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت که هفته گذشته تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شد، طرح استیضاح دیگری با برخی موضوعات مشابه از سوی حدود 12 تن از نمایندگان مجلس تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان شده است.عضو هیئت‌رئیسه مجلس اضافه کرد: با توجه به اینکه دو طرح برای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت و با امضاهای گوناگون تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده، بنابراین طبق آیین‌نامه هر دو طرح استیضاح باید برای رسیدگی به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع شود که ما در هیئت‌‌رئیسه این طرح‌ها را به کمیسیون صنایع ارجاع داده‌ایم./تسنیم

واکنش زائری به حواشی اخیر درباره حضور عراقی‌ها در مشهد

حجت الاسلام محمدرضازائری در روزنامه خراسان نوشت: جریان گسترده رسانه‌ای هفته‌های گذشته در باره سوء استفاده همسایگان عراقی از فضای مشهد با یک تیر دو نشان را هدف گرفته است. از یک سو روابط مثبت و صمیمی میان مردم ایران و عراق را مخدوش می‌کند و نقشه‌ای را که صهیونیست‌ها ده‌ها سال دنبال کرده‌اند، محقق می‌سازد و از سوی دیگر - با هدفی بسیار مهم‌تر و حساس تر- به مفهوم و جایگاه زیارت لطمه می‌زند. این دو سرمایه ارزشمند فرهنگی، مذهبی و اجتماعی، سیاسی هر یک از جهاتی بسیار مهم و گران بهایند که فقدان شان یا حتی آسیب دیدن شان ما را با مشکلات جدی روبه رو می‌سازد. زیارت و رابطه معنوی و عاطفی با سلطان خراسان آخرین برج و باروی هویتی و دینی ماست که نقصان‌ها و مشکلات دیگر ما را جبران می‌کند و دشمن هوشمندانه این دژ مستحکم را هدف گرفته است. رابطه همسایگان ایرانی و عراقی هم که به رغم سال‌ها جنگ تحمیلی از برکت راهپیمایی اربعین در سال‌های اخیر در حال نزدیک‌تر شدن بوده قطعا تهدید بزرگی برای همه توطئه‌های دشمن است. قصد این نوشتار تکذیب اصل مشکل نیست و طبعا دشمن هم قطعا جایی سرمایه گذاری می‌کند که زمینه‌ای برای بهره برداری اش وجود داشته باشد. از چند سال قبل یک متخصص روان شناس که در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعال بود و به مشهد تردد داشت در این خصوص صحبت کرده و تذکر داده بود. اما حجم اغراق شده موضوع و نوع جریان سازی رسانه‌ای در فضای مجازی به خوبی نشان دهنده برنامه ریزی حساب شده و دست‌های پنهان در این تبلیغات آشکار بود. نقشه‌ای که اتاق فکر رژیم صهیونیستی و گروه‌های عملیاتی آنان طراحی کرده‌اند چنان پیچیده و دقیق است و اهمیت هر دو هدف برای آنان چنان است که اگر لازم باشد خودشان می‌توانند افرادی را به عنوان مسافر به مشهد بفرستند سپس عکس و فیلم هم تهیه کنند و در فضای مجازی منتشر سازند و بعد هم عوامل دیگرشان در این آتش بدمند و با تحریک عواطف و احساسات مردم غیور ایران شعله هایش را بیشتر برافروزند. اگر کسی‌اندکی تردید داشته باشد کافی است تجربه نیمه نخست قرن گذشته میلادی جاسوس‌های انگلیسی در عراق را مرور کند و شیوه‌های آنان در فتنه انگیزی و آتش افروزی را ببیند. مسئله اکنون تنها حرمت و ارزش مردم بزرگوار خراسان و رابطه برادرانه مسلمانان دو کشور نیست. دشمن جایگاه تمدنی زیارت در فرهنگ ایرانی ما را هدف گرفته است و می‌کوشد تا با یک تیر هر دو هدف بزرگ را بزند.

جوانفکر، مشایی و بقایی فردا محاکمه می شوند

اسفندیار رحیم مشایی، حمید بقایی و علی اکبر جوانفکر فردا یکشنبه در دادگاه های انقلاب و کارکنان دولت محاکمه می شوند.درحالی دومین جلسه علنی محاکمه اسفندیار رحیم مشایی در شعبه اول دادگاه انقلاب به ریاست قاضی غضنفرآبادی برگزار می شود که از علی اکبر جوانفکر هم خواسته شده در این جلسه حضور یابد. جوانفکر به دلیل مشایعت مشایی در به آتش کشیدن حکم دادگاه بقایی در مقابل سفارت انگلیس به دادگاه احضار شده است.حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم هم با وجود برگزاری دو دادگاه بدوی و تجدیدنظر برای او و محکوم شدن به ١٣ سال حبس، دوباره به دادگاه فراخوانده شده است. بقایی به دلیل اظهارات مرداد امسال علیه مسئولان حین بازگشت به اوین پس از پایان دوره مرخصی درمانی، مجددا به دادگاه احضار و پرونده جدیدی برای او تشکیل شد.اسفندیار رحیم مشایی که در جلسه قبل در روز سوم شهریورماه که وکلایش برای دفاع حضور نداشتند و خود هم قصد شرکت در دادگاه را نداشت، مجددا در نامه ای اعلام کرد جلسات را به رسمیت نمی شناسد و قصد حضور در دادگاه را ندارد مگر اینکه او را به اجبار از زندان به دادگاه انقلاب منتقل کنند.البته جوانفکر هم اعلام کرد که خود و وکیل مدافعش هیچ کدام در دادگاه حضور نخواهند یافت زیرا او ادعا می کند کیفرخواست برای او ارسال نشده و دادگاه باید در حضور رسانه های آزاد برگزار شود.

ورود هیات نظارت بر نمایندگان به اظهارات مطهری

عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس از ورود هیات متبوعش به اظهارات علی مطهری نایب رئیس مجلس در واکنش به یک منتقد در گلپایگان خبر داد.حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار کلیپی حاوی واکنش تند علی مطهری نایب رئیس مجلس به یک منتقد، اظهار داشت: نماینده باید در هر صورت با سعه صدر و شرح صدر بیشتری با مردم برخورد داشته باشد.وی افزود: جا داشت که آقای مطهری به صورت منطقی به آن شخص پاسخ می‌داد که اجرا با مجلس نیست؛ بلکه مجری قانون در واقع دولت است و در ادامه هم عنوان می‌کرد که استیضاح وزیر صنعت در دستور کار مجلس است.

باقری‌لنکرانی: راه‌حل‌های روحانی شکست خورده است

عضو کابینه دولت نهم با بیان اینکه روحانی از راه‌حل‌های شکست خورده در مجلس دفاع کرد، گفت: نظارت‌های مجلس بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی باید به موقع و بهنگام باشد.کامران باقری لنکرانی عضو کابینه دولت نهم با اشاره به جلسه سوال از رئیس‌جمهور، اظهار داشت: از رای مجلس پس از پاسخ های رئیس‌جمهور روشن است که مجلس و افکار عمومی قانع نشدند، اما با این موضوع باید به صورت سازنده برخورد کرد و برخورد سازنده هم این است که از تشریک مساعی بیشتری بین قوا برای حل معضلات کشور استفاده کنیم.وی افزود: آنچه نگران کننده است، استفاده از راه حل های قدیمی علیرغم روبرو شدن با شرایط جدید است. متاسفانه راه حل های قدیمی که برخی مربوط به ده ها سال پیش است و تجربه شده و همان موقع هم حاصلش این بود که با بدهی خارجی زیادی روبرو شویم، مجددا با یک روکش جدید دنبال می شود.وزیر بهداشت دولت نهم با تاکید بر ضرورت نگاه به داخل و استفاده از ظرفیت های بومی، تصریح کرد: نتیجه منطقی که همه بخصوص دولت و آقای روحانی باید از جلسه سوال از رئیس‌جمهور بگیرند این است که در مسیر راه حل‌های جدیدی که ظرفیت و بنیاد فکری آن در کشور وجود دارد و برخی از آنها نیز قبلا استفاده شده است، حرکت کنند./ایلنا

کروبی، تکلیف اعتمادملی را روشن کرد

دبیرکل حزب اعتمادملی در نامه‌ای با اشاره به نظر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در مورد ضرورت برگزاری دوباره انتخابات شورای مرکزی حزب اعتمادملی، از الیاس حضرتی خواست تا مقدمات برگزاری کنگره این حزب با حضور اکثریت اعضا را به منظور برگزاری مجدد انتخابات شورای مرکزی حزب اعتمادملی فراهم کند.

واکنشی دیگر به شایعه مضحک پخش شده درباره مشهد

استاندار خراسان رضوی گفت: تنها ۳ درصد زائران خارجی که به مشهد سفر می کنند مجرد بوده و این افراد نیز جزو افراد متدین هستند که تنها برای زیارت بارگاه منور رضوی به این شهر می آیند.علیرضا رشیدیان ظهر شنبه در صد و بیست ویکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی که در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد اظهارکرد: طبق آمار موجود از میان زائران خارجی تنها ۳ درصد مجرد بوده و این افراد نیز هدفی جز زیارت ندارند.وی افزود: در کشور ما برخورد با مسائل غیر اخلاقی بسیار سختگیرانه صورت می گیرد و اگر عده ای به دنبال اهداف دیگری در سفر به مشهد بودند قطعا این شهر را انتخاب نمی کردند و به کشورهای دیگر می رفتند.استاندار خراسان رضوی بیان کرد: تخریب مشهد با سفارش سعودی ها و از روزنامه انگلیسی گاردین آغاز شد واین روزها دوباره به این موضوع پرداخته شده و عده ای نیز در داخل کشور بلندگوی دشمن در این زمینه شده اند./مهر

ایست بازرسی‌ها مردم را نگران کرده بود، گشت محله راه انداختیم

سردار غیب‌پرور با اشاره به راه‌اندازی گشت‌های محله محور، گفت: ما این گشت‌ها را هفت هشت ماهی است آغاز کرده‌ایم و معتقدیم این گشت‌ها، ایست‌های بازرسی را پوشش می‌دهد چرا که به نظر می‌رسید نگرانی‌هایی در مورد ایست بازرسی‌های کف خیابان، برای مردم وجود دارد و به همین دلیل گشت‌های محله محور را مورد تاکید قرار دادیم و برای آن نام «شبکه نخبگان رضویون» را در نظر گرفته‌ایم و بازخوردهای خوبی هم تاکنون داشته است.

همتی: ذخایر ارزی ناموس بانک مرکزی است

رئیس کل بانک مرکزی می‌گوید ذخایر ارزی عین ناموس این بانک بوده و از آن برای خرج در بازار استفاده نمی‌کند مگر در شرایط خاص.همتی با تاکید بر اینکه ذخایر ارزی ناموس بانک مرکزی است و با سیاستی که در حال اجرا داریم بتوانیم آن را حفظ و افزوده کنیم. گفت: هدف اصلی عدم استفاده از ارز بانک مرکزی برای کنترل بازار است و تا حد ممکن این کار را نخواهیم کرد، از ارز نفتی فقط برای تامین کالای اساسی استفاده خواهد شد مگر در شرایط خاص. این در حالی است که سالانه حدود ۴۰ میلیارد دلار ارز ناشی از صادرات غیرنفتی وجود دارد که می تواند برای تامین بازار کافی باشد.

این کار در شآن صداو سیما نبود

نایب رییس مجلس همچنین در نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما پخش ویدیوی مربوط به حواشی سخنرانی خود در گلپایگان را مغرضانه و هدفدار توصیف کرد و خواستار اختصاص میزان دو برابر زمان برای جبران آن شد. متن نامه مطهری به علی عسکری به این شرح است: «با سلام، در بخش خبری ۲۰ و ۳۰ شبکه ۲ آن سازمان در روز جمعه ۹ شهریور، بخشی انتخاب‌شده از یک ویدئوی فضای مجازی در ارتباط با سخنرانی اینجانب در گلپایگان در روز عید غدیر، به صورت مغرضانه و هدفدار پخش شد که در شأن این سازمان نبود. صدا و سیما به جای آنکه فردی را که در قالب یک نمایش برای تهیه ویدئو، با تندی اعتراض می‌کند که چرا در روز عید غدیر درباره غدیر صحبت کردی محکوم کند، او را صرفاً به عنوان معترض گرانی پراید محق جلوه می‌دهد و طرف مقابل را محکوم می‌کند. در واقع یک بازیگر سیاسی را منتقد اقتصادی معرفی می‌کند و به نفع او رأی صادر می‌کند. این که بخش سیاسی و خبر صدا و سیما در اختیار جناب‌عالی نیست و از جای دیگر دستور می‌گیرد رافع مسئولیت شما نیست و باید پس از چندین ماهی که از ریاست جناب‌عالی می‌گذرد تسلط لازم را بر این بخش پیدا کرده باشید. لازم است بخش خبری مذکور طبق ماده واحده مصوب ۲۳/ ۳/ ۱۳۸۸ مجمع تشخیص مصلحت نظام به میزان دو برابر زمانی که صرف وارونه جلوه دادن واقعیت کرد، برای جبران آن اختصاص دهد. متن پیوست جهت استفاده ارسال می‌گردد. با تقدیم احترام علی مطهری

وزرا گذرشان به مجلس نیفتد

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مجلس درباره عملکرد وزرا و استیضاح آنها هشدار داد. وی در توئیتر خود نوشت: «با توجه به عملکرد نادرست رئیس دولت و تیم همراهش در یکسال گذشته و حال و هوای فعلی مجلس اگر هر وزیری گذرش به مجلس بیافتد قطعا استیضاحش رای می آورد توصیه میکنم وزرای محترم ترتیبی اتخاذ کنند تا گذرشان به مجلس نیافتد چون اگر چنین شود آن شود که برای دو‌ تن دیگر شد!»

صفایی‌فراهانی و عبدالله نوری حضور در شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را تکذیب کردند

ایرنا نوشت: «محسن صفایی فراهانی» و «عبدالله نوری» دو عضو شاخص جریان اصلاحات خبر برخی رسانه ها مبنی بر عضویت آنها در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان را نادرست اعلام کردند. در پی انتشار خبری مبنی بر دعوت از صفایی فراهانی و عبدالله نوری برای حضور در شورای عالی اصلاح طلبان، این دو عضو شاخص جریان اصلاحات نسبت به این موضوع اظهار بی اطلاعی کردند. صفایی فراهانی از چنین موضوعی اظهار بی اطلاعی کرد. همچنین دفتر عبدالله نوری در کانال اطلاع رسانی خود نوشت: «ایشان تصمیمی جهت حضور در شورای مذکور ندارند».  این مطلب را فرزند عبدالله نوری نیز تایید کرد.  روزنامه سازندگی در شماره امروز خود با انتشار مطلبی تحت عنوان «خون تازه در رگ اصلاحات» مدعی شد: محسن صفایی فراهانی، عبدالله نوری، محسن هاشمی و مصطفی معین به شورای عالی اصلاح طلبان دعوت شده اند. «مصطفی معین» پیش از این در گفت‌وگو با ایرنا تأکید کرده بود در جریان این دعوت نیست و انتشار این خبر بدون هماهنگی و اطلاع خود او بوده است. پیش از این حسین مرعشی عضو هیات رییسه شورای عالی اصلاح طلبان نیز در گفت و گویی درباره خبر پیوستن عبدالله نوری به شورای عالی اصلاح طلبان تاکید کرد که وی به شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان نمی آید.

"ارز بدهند پوشک بچه را گران نمی‌کنیم"

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران گفت: متأسفانه به این صنعت ارز دولتی تخصیص پیدا نکرده و همین موضوع عاملی شده تا واحدهای تولیدی برای خرید مواد اولیه از محل واردات با کمبود نقدینگی روبرو شوند. به نحوی که آنها به زحمت با ارز آزاد مواد مورد نیاز خود را خریداری کنند. 80 درصد مواد اولیه پوشاک بچه وارداتی است و تولیدکننده مجبور است آنها را با ارز آزاد خریداری کند. عباس فصیح خوشگرد گفت: درصددیم با جلسات مختلف و رایزنی‌ها با وزارت صنعت نسبت به دریافت ارز دولتی اقدام کرده و با موافقت مسئولین بتوانیم مانع افزایش قیمت‌ها شویم.

نصب شنود در درختان شهر تهران خنده دار است

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نصب شنود در درختان این شهر را "خنده دار" دانسته است. آرش میلانی گفته چندی پیش اعلام شد که دستگاه شنود در درختان تهران وجود دارد که این "خنده دار" است، چرا که باتری و سیستم آن کجا است؟ آیا از درخت تغذیه می شود؟ اشاره آقای میلانی به کلیپی است که چندی پیش در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود و در آن فردی در حال بیرون آوردن یک شنود از تنه درختی در یکی از خیابان های تهران بود!/ایسنا

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار