تابناک گزارش می دهد؛
خادمی ابراز کرد: بنده با این نیت قبول مسئولیت کردم که بتوانم برای مردم خدمتی انجام دهم، در واقع کارهای اجرایی برای ما پزشکان سود مادی ندارد و شوق به انجام خدمت است که باعث شده است چنین مسئولیتی را قبول کنم.
کد خبر: ۶۴۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱ 24 August 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست بیمارستان امام خمینی ( ره ) دهدشت در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تابناک با اشارره به مقام والای خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگار و رسانه رکن چهارم دموکراسی است و اعتقاد دارم که خبرنگار باید همانند یک پزشک و قاضی به لحاظ مالی تآمین باشد تا بتواند با فراغ بال خاطر و بدون از وابستگی خاص جناحی، به انتشار اخبار بپردازد آنچنان که میتواند در همه زمینه ها راهنمای مدیران باشد.

وی افزود: گر چه روز خبرنگار گذشته است، اما مجددآ روز خبرنگار را به خبرنگاران زحمتکش و کوشای کهگیلویه بزرگ تبریک می گویم و در تمامی زمینه ها برای این عزیزان آرزوی توفیق دارم، همچنین اعتقاد راسخ دارم چنانچه عملکرد مدیران توسط خبرنگاران و رسانه ها رصد و پایش شوند مطمنآ فرصت انجام هیچ تخلفی را پیدا نمی کنند، هرچند که مدیران ما همگی انسان های فهیم، پاکدست و وظیفه شناسی هستند.

طاها خادمی با تبریک مناسبت های پیش رو عنوان کرد: آغاز هفته دولت را به کارکنان دولت تبریک میگویم همچنین فرا رسیدن روز پزشک و روز داروساز را به تمامی همکاران پزشک و داروسازم تبریک میگویم.

خادمی ابراز کرد: بنده با این نیت قبول مسئولیت کردم که بتوانم برای مردم خدمتی انجام دهم، در واقع کارهای اجرایی برای ما پزشکان سود مادی ندارد و شوق به انجام خدمت است که باعث شده است چنین مسئولیتی را قبول کنم.

این مسئول عنوان کرد: متاسفانه زمانی در بیمارستان امام خمینی دهدشت مسئولیت قبول کردم که در ادامه طرح تحول سلامت دچار مشکلات عدیده مالی شد و اجرای برنامه هایی که مد نظر داشتم با سختی ممکن بود، اما خوشبختانه با رایزنی هایی که با مسئولان محترم وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی استان، مدیر محترم شبکه بهداشت شهرستان و شخص نماینده محترم داشتم، توانستم بعضی از برنامه ها و اقدامات مؤثر و مورد نیاز را به سرانجام برسانم.

خادمی تصریح کرد: در این مدت حدودآ 8 ماهی که قبول مسئولیت کردم، اقدامات و برنامه های بسیار خوبی را با همکاری همه عزیزان انجام دادیم که از جمله آنها خرید دستگاه فیکو است، با توجه به سهل انگاری هایی که در گذشته پیش آمده بود و دستگاه فیکو (دستگاه پیشرفته چشم پزشکی) که سالیان زیادی در این بیمارستان بلا استفاده رها شده بود را به بیمارستان گچساران منتقل کرده بودند، خوشبختانه توانستیم یکی از جدید ترین مدل های دستگاه فیکو را خریداری کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس رایزنی هایی که با دانشگاه علوم پزشکی استان انجام دادیم انشالله تا یک ماه آینده متخصص چشم پزشک جدیدی به شهرستان می آید و آن موقع میتوانیم در زمینه انجام اعمال جراحی با دستگاه فیکو اقدام نماییم.

سرپرست بیمارستان امام خمینی دهدشت در ادامه ابراز کرد: یکی دیگر از اقدامات موثری که در این مدت کوتاه انجام دادیم خرید دستگاه لاپراسکوپی است، دستگاه لاپروسکوپی بیشتر اعمال جراحی درون شکم را بدون بازکردن حفره شکمی انجام می دهد.

وی ادامه داد: دستگاه لاپراسکوپی را با هزینه ای معادل 7 میلیارد ریال خریداری نمودیم و تنها خرید بخشی از قطعات جانبی این دستگاه باقی مانده است و تلاش خواهیم کرد در آینده ای نزدیک تمامی قطعات مورد نیاز دستگاه لاپراسکوپی را خریداری نموده و از آن بهره برداری نماییم.

وی افزود: انجام اعمال جراحی با دستگاه لاپراسکوپی علاوه بر کاهش هزینه ها، از میزان عوارضات بعد از عمل جراحی نیز تا حد بسیار زیادی می کاهد و این اتفاق بسیار بزرگی در زمینه اعمال جراحی است.

این مسئول بیان کرد: از سلسله اقدامات مؤثر دیگر در حوزه تعداد پزشکان است، سال گذشته از تعداد 40 پزشکی که وارد استان شدند، دانشگاه علوم پزشکی تعداد 25 پزشک را به شهرستان کهگیلویه اختصاص داد و اکنون در مجموع بحمدلله مشکل خاصی نداریم گر چه در برخی از رشته ها هنوز با کمبود پزشک متخصص مواجه هستیم.

وی در ادامه گفت: در زمینه پزشک نوروجرسی یا متخصص مغز و اعصاب با توجه با 10 سال گذشته، الان مدت دو الی سه سال است که در این زمینه مشکل خاصی نداریم و پزشکان حاذقی در بیمارستان امام خمینی دهدشت داریم به طوری که تاکنون اعمال جراحی بسیار مهمی را در این بیمارستان انجام دادند، عمل هایی که برای اولین بار در این استان انجام میشوند و این گام بسیار بزرگی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان است.

خادمی در ادامه عنوان کرد: در زمینه پزشکان اطفال این را بگویم که پزشکان بسیار خوبی داریم، طوری که جدیدآ نوزادی 650 گرمی حاصل زایمان دوقلو در این بیمارستان متولد شد و بعد از یکی دو ماه مراقبت های خاص پزشکی، نوزاد به وزن 1 کیلو و 200 گرم رسیده است و با شرایط جسمی بسیار خوب ترخیص شد، در حالی که حداقل وزن کودک باید بین 2/5 تا 3 کیلوگرم باشد و چنین تولدی در این استان تاکنون نادر بوده است و این خود بیانگر حضور متخصصان توانمند در این بیمارستان است.

وی افزود: در زمینه گوش حلق و بینی، پزشکان بسیار خوبی در این بیمارستان داریم و همین مورد کمک بسیار بزرگی به مردم کرده است و نیازی نیست مردم عزیز برای انجام عمل های گوش، حلق و بینی به شهرستان ها و استان های مجاور سفر کنند.

این مسئول بیان کرد: در زمینه اعمال جراحی مامو پلاستی و لیپوساکشن نیز برای اولین بار در شهرستان، توسط جراحان این بیمارستان با کمترین هزینه انجام می شود.

خادمی تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان های کهگیلویه، دیشموک، چرام و لنده با جمعیتی بیش از 200 هزار نفری تنها از طریق همین یک بیمارستان پوشش داده می شوند و خوشبختانه با وجود چنین جمعیتی تاکنون مشکل خاصی نداشتیم و جوابگوی همه مراجعه کنندگان نیز بودیم، علاوه بر آنها از سایر نقاط استان از جمله گچساران و یاسوج و حتی از استانهای مجاور جهت انجام مراحل درمانی نیز به این بیمارستان مراجعه می کنند و بحمدلله با حمایت های رییس دانشگاه علوم پزشکی استان و جناب دکتر داوری تا به امروز علیرغم همه کمبودها توانستیم به نحوی شایسته به مردم عزیز خدمت رسانی کنیم.

خادمی ابراز کرد: برخلاف تصور عامه مردم مبنی بر درآمد بسیار بالای پزشکان، اما چنین چیزی صحت ندارد و در ادامه طرح تحول نظام سلامت با مشکلات مالی زیادی مواجه شدیم و پزشکان عزیز فقط برای رضای خدا و خدمت به خلق تلاش می کنند، پزشکان زیادی را داریم که با وجود اتمام دوره طرح خود در این شهرستان هنوز که هنوز است کارانه ماه اول خود را دریافت نکرده اند.

وی با اشاره به کمبود شدید منابع مالی عنوان کرد: به دلیل کمبود منابع مالی از ابتدای سال 96 تاکنون نتوانستیم کارانه پزشکان و پرسنل را واریز کنیم و با وجود مشکلات و خصوصآ تحریم های موجود، بحمدلله اجازه ندادیم در این زمینه به مردم فشاری وارد شود و همچنین سعی می کنیم با تدابیری که مقام عالی وزارت پیش بینی کرده است و نیز با تلاش های ریاست دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان اجازه داده نخواهد شد مشکل عمده ای سد راهمان شود.

سرپرست بیمارستان امام خمینی دهدشت در زمینه ساخت و سازها در فضای محوطه بیمارستان دهدشت عنوان کرد: از زمانی که بنده به این مجموعه اضافه شدم پروژه زایشگاه که با هزینه 4 میلیارد ریالی شروع شده بود حدود 40 درصد پیشرفت داشته است اما از آن زمان تاکنون به دلیل عدم تآمین اعتبار این پروژه راکد مانده است، در حال حاضر با همین بضاعت موجود در این زمینه مشکل خاصی نداریم و می توانیم به مردم عزیز خدمات ارایه دهیم.

وی با اشاره به اولویت خاص پروژه اورژانس جدید بیان کرد: پروژه اورژانس جدید در زمینی به مساحت 2000 هزار متر مربع با ظرفیتی حدود 70 تخت و قابل افزایش تا 120 تخت در حال احداث است و تاکنون پیشرفت 95 درصدی داشته است.

خادمی ادامه داد: اورژانس جدید بیمارستان امام خمینی دهدشت مطابق با پیشرفته ترین اورژانس های کشور و با پیشرفته ترین تجهیزات احداث شده است و اولویت اصلی ماست و از آن جایی که تلاش نمودیم این پروژه در هفته دولت افتتاح شود اما به دلیل برخی از مشکلات از جمله کمبود اعتبار، افتتاح آن به بعد از هفته دولت موکول می شود.

خادمی در خصوص زمان دقیق افتتاح اورژانس جدید تصریح کرد: در صورت تأمین اعتبار، کمتر از یک ماه آینده پروژه اورژانس جدید افتتاح خواهد شد.

وی در مورد پروژه کلینیک تخصصی عنوان کرد: پروژه کلینیک تخصصی نیز حدود 90 درصد پیشرفت دارد و به دلیل کمبود اعتبار افتتاح آن به بعد از هفته دولت موکول می شود.

خادمی در مورد همکاری مدیران ارشد استانی در خصوص تخصیص و تآمین اعتبارات لازم خاطر نشان کرد: بارها از نزدیک و در جلسات متعددی شاهد بودم که شخص دکتر ایلامی نسبت به راه اندازی پروژه های بهداشت و درمان دهدشت توجه ویژه و تآکید فراوانی داشتند همچنین نماینده محترم کهگیلویه بزرگ در زمینه تجهیزات و تخصیص اعتبارات لازم رایزنی های فراوانی را با وزارت بهداشت و درمان داشته اند که جا دارد همین جا از زحمات این عزیزان تشکر فراوان نمایم.

این مسئول در مورد طرح " حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم" تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان کهگیلویه یک شهرستان بسیار محروم است و پزشکان طرحی شاغل در اینجا مشکلات زیادی دارند به همین خاطر از وزارت بهداشت و درمان درخواست میکنم جهت تشویق پزشکان و ماندگاری آنها در مناطق محروم در تخصیص اعتبارات توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشند، هرچند که در تمامی مناطق کشور مشکلاتی وجود دارد.

خادمی با توجه به لزوم اورژانس هوایی در بیمارستان دهدشت عنوان کرد: با توجه به بعد مسافت و همچنین وجود مناطق صعب العبور در این شهرستان، نیاز به افتتاح اورژانس هوایی در بیمارستان بیش از پیش ضروری و لازم است، در این خصوص با حمایت نماینده محترم رایزنی های لازم صورت گرفت و مجوز اورژانس هوایی نیز صادر و نیز تآمین اعتبار شده است.

خادمی ادامه داد: با توجه به اینکه در این چند شهرستان فقط همین یک بیمارستان وجود دارد و به مردم خدمات ارایه می دهد و از طرفی با توجه به مراجعات بسیار فراوان مردم از سوی شهرستانها، در همین راستا در نظر داریم با همکاری خیرین بیمار سرایی جهت اسکان همراهان بیمار در فضای محوطه بیمارستان امام خمینی دهدشت احداث نماییم تا دیگر همراهان و مردم عزیز در فصول سرد و گرم دچار تحمل مشکلات اقامتی نباشند و بتوانند با خیال آسوده و در شرایط ایمن در این بیمار سرا استراحت نمایند.

وی عنوان کرد: با توجه به بعد طولانی مسافت و فاصله با مرکز استان و شرایط نگهداری فرآورده های خونی و نیاز ضروری مردم به این فرآورده ها، تصمیم داریم با همکاری سازمان انتقال خون استان شعبه ای از آن را در بیمارستان امام خمینی دهدشت احداث نماییم تا دیگر مردم عزیز در این زمینه نیز مشکل خاصی نداشته باشند.

خادمی گفت: مطالعات طرح انجام شده است و حتی زمین مورد نظر را نیز اختصاص دادیم و انشالله در آینده این مهم نیز انجام خواهد شد.

سرپرست بیمارستان امام خمینی دهدشت خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایش حضرت آیت الله خامنه ای مبنی بر اینکه مردم علاوه بر بیمار داری نباید نگرانی دیگری داشته باشند طرح تحول نظام سلامت باعث شده است که مردم دیگر دغدغه هزینه های درمانی را نداشته باشند و تنها 3 الی 10 درصد از کل هزینه ها را پرداخت نمایند.

خادمی ابراز کرد: من و سایر همکارانم در مجموعه بیمارستان امام خمینی دهدشت همواره خدمتگزار مردم بوده و هستیم و مطابق فرموده حضرت امام خمینی مردم را ارباب خود می دانیم، از مردم شریف شهرستان خواهشمندم تنها در ساعات وقت ملاقات، جهت ملاقات بیماران خود مراجعه نمایند و بعد از اتمام وقت قانونی دیگر جهت ملاقات اصرار نکنند و با این کار آسایش بیماران را سلب نکنند، از طرفی دیگر هنگام مراجعه به اورژانس اجازه دهند تا پرسنل و پزشکان اورژانس در آرامش به وضعیت بیماران رسیدگی کنند و با ایجاد ازدحام و شلوغی سرعت و دقت عمل را از پرسنل نگیرند.

وی در پایان گفت: از شما خبرنگار محترم خبرگزاری تابناک کهگیلویه و بویراحمد بابت انجام این مصاحبه تقدیر و تشکر میکنم.

 

خبرنگار و تنظیم گزارش؛ سید مصطفی گنجی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا کاتب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
افرادی همچو دکتر خادمی از دلسوزان و فردی که با مشکلات روزمره پزشکی شهرستان آگاه بوده وایشان میتوانند که در پیشرفت وبهبود نظام پزشکی شهرستان سربلند و موفق باشند...با آرزوی موفقیت و سربلندی برای دکتر خادمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار