کد خبر: ۶۴۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ 22 August 2018

تابناک / روز گذشته، فیروز فاضلی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در دیدار با مدیران رسانه تابناک  کشور اظهار کرد: فضای مجازی همیشه مفهومی به نام قدرت را همراه خود داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: قدرت در فضای مجازی بر 3 نوع است که ما با قدرت فردی و قدرت اجتماعی مشکلی نداریم.

وی با تاکید بر اینکه دولت با قدرت اجتماعی در فضای مجازی مشکلی ندارد افزود: هنگامی که طرح شناسنامه‌دار کردن الکترونیکی محتوای دیجیتال اجرا شد، طی یک فراخوان اعلام شد که کانال‌ها باید شامد بگیرند، در یک پرسه زمانی کوتاه یک هزار و 408 شامد ساخته شد.

فاضلی عنوان کرد: اگر هر کانال دارای شامد را 5 هزار نفر در نظر بگیریم جمع آنها به 7 میلیون نفر می‌رسد‌، می‌توان نتیجه گرفت که ما در مورد قدرت اجتماعی مشکلی نداریم.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان مسئله مورد بحث را قدرت تصوری در فضای مجازی دانست و خاطرنشان کرد: جامعه امروز نیازمند همدلی و همگرایی است و ما به کمک رسانه‌ها می‌توانیم این مشکل را حل کنیم.

وی با اشاره به چهل ساله شدن انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: شما ثمره انقلاب هستید و قرار است در چهله انقلاب با فرزندان انقلاب همدلی و همگرایی را بیش از پیش تجربه کنیم.

 

فاضلی: جامعه امروز نیازمند همدلی و همگرایی است؛ قلم

 

فاضلی: جامعه امروز نیازمند همدلی و همگرایی است؛ قلم

 فاضلی: جامعه امروز نیازمند همدلی و همگرایی است؛ قلم

 

محمدصادق عرب، مدیرمسئول رسانه تحلیلی خبری تابناک کشور نیز در این دیدار اظهار داشت: ما در مجموعه تابناک یک اصل را سرلوحه کار خود قرار دادیم و آن اصل این بوده که همیشه مردم و انقلاب برای ما اولویت داشته باشد.

وی با بیان اینکه تابناک فارغ از جناح‌ها، احزاب و گروه‌بندی‌ها، مردم، انقلاب و مسائل مربوط به آن را اصل قرار می‌دهد افزود: تابناک از اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و یا هر فرد یا جریانی که در کشور مشغول فعالیت هستند را مورد نقد قرار می‌دهد‌ و طبیعتا در این فضا برخی تابناک را اصولگرا و برخی نیز آن را اصلاح‌طلب می‌دانند.

مدیر مسئول تابناک در تبیین سخنانش نمایشگاه مطبوعات را فرصتی برای ارتباط مستقیم با مخاطبان که از اقشار مختلف اجتماع هستند، دانست و تصریح کرد: مردم در نمایشگاه مطبوعات می‌گفتند: اگر بخواهیم رویکرد اصولگرایان در مورد مسئله‌ای بدانیم سراغ فلان سایت می‌رویم و اگر بخواهیم، از دیدگاه اصلاح‌طلبان در خصوص مسئله‌ای مطلع شویم، بهمان سایت را مطالعه می‌کنیم، اما چنانچه خواستار باخبر شدن از حقیقت جامعه باشیم «تابناک» را انتخاب می‌کنیم.

عرب همچنین به دیدار سال گذشته با وزیر ارتباطات اشاره کرد و به نقل از وی گفت: پس از بسته شدن تلگرام، به ویژه در دی‌ماه گذشته مخاطبان و خصوصا آنها که خارج از کشور سکونت دارند، برای اطلاع از خبرها، اکثرا تابناک را انتخاب می‌کردند.

وی اذعان داشت: شاید یک خبرنگار عالم علم اقتصاد یا هر علم دیگری نباشد و این واقعیتی است که شاید کمتر کسی به آن توجه داشته باشد.

مدیرمسئول تابناک کشور یادآور شد: طی جلسه‌ای که در مجمع وزارت ارشاد برگزار شد، وزیر محترم اطلاعات در باب انتقاد از عملکرد بعضی از رسانه‌ها و عدم کار کارشناسی فرمودند: رسانه‌ای تیتر می‌زند که از سپرده‌های مردم مالیات دریافت شود، آن رسانه توجه نمی‌کند که اگر ما فشار را روی سپرده‌ها وارد کنیم، مردم پول‌ خود را از بانک‌ها خارج می‌کنند و چنانچه این اتقاق رخ دهد، جدا از مشکلی که در حوزه نقدینگی پدیدار می‌شود، سیستم بانکی ما نیز کشش پاسخگویی آن را ندارد.

وی ادامه داد: مسائل مربوط به سپرده، سودِ سپرده، گردش مالی، بازارهای مالی، یک بحث کارشناسی است و ممکن است نظرات کارشناسی مختلفی در مورد آن بیان شود، لذا چنانچه یک مسئول اطلاعات یا دیتایی در مورد مسائل کشور دارد که به هر دلیلی صلاح نمی‌داند منتشر شود، باید با رسانه‌ها در میان بگذارد وگرنه خبرنگار از کجا باید بداند که فلان خبر نباید انتشار یابد؟

مدیر ارشد خبرگزاری تابناک، کشور را درگیر مسائل مختلفی دانست و گفت: شهریورماه سال گذشته نظام بانکی سود تسهیلات را کاهش داد، با این رویکردِ آقای وزیر آن اقدام را می‌توان یک اقدام غیرکارشناسی و به صورت بدبینانه اقدامی خائنانه دانست، چرا که می‌گوید: شما بهمن نقدینگی را از بانک‌ها خارج و به بازار دلار و ارز و ... متصل کردید!

وی افزود: آن طرف قصه یعنی کسانی که این کار را انجام داده بودند نیز استدلال ضعیفی نداشتند و می‌گفتند: کشور چهار پنج سالی است که در رکود به سر می‌برد و این پول در نظام بانکی فریز شده و چون پول گردش پیدا نکرده صنایع ما یکی پس از دیگری زمین می‌خورند. نظرشان این بود که ما باید به مرور مسیر نقدینگی را عوض کنیم تا مردم برای درامدزایی پول خود را در بازار دیگری غیر از بازار بانکی سرمایه‌گذاری کنند.

عرب ابراز داشت: این ها که عرض شد، نکات پیچیده کارشناسی است که حتی خود کارشناسان متخصص کشور بر سر آن با هم اختلاف نظر اساسی در مرحله پاسخ گرفتن هم بعضا اتفاقاتی رخ می‌دهد که شاید قابل پیش‌بینی نیست کما مثل اتفاقاتی که در دی‌ماه سال گذشته در حوزه پولی و مالی کشور شروع شد.

وی گفت: از خبرنگار باید انصاف و دیدن جوامع کار را انتظار داشت و حقیقت امر این است که شاید در بسیاری از حوزه‌ها خبرنگاران به آن سطح از خبرگی و کارشناسی نرسیده باشند که فرق یک کار عملیاتی را از یک کار غیر عملیاتی تشخیص دهند، اما وقتی خبرنگاران ما صف‌های طولانی خرید و فروش دلار، ارز و سکه را می‌بینند قطعا به این نتیجه می‌رسند که مسیر فعلی مسیر درستی نیست، می‌توانند مصاحبه بگیرند و محل تضارب افکار و عقاید شوند اما اینکه ما انتظار داشته باشیم که یک رسانه همیشه راهکار عملیاتی و خبرهای منتجی به نتیجه داشته باشد، کار بسیار سخت و شاید نشدنی است.

 

تهیه خبر: شیدا گلشاهی/

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار