دولت ژاپن برای مذاکره با کره شمالی بر سر ربوده شدن شهروندانش تحت فشار داخلی قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۴۵۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 19 August 2018

به گزارش تابناک : ژاپن مدتهاست که از داخل برای تغییر سیاست خود در قبال کره شمالی تحت فشار قرار گرفته و منتقدان خواستار شروع گفتگوها با پیونگ یانگ برای اعطای کمک مالی و بحث درباره موضوع ربودن شهروندان ژاپنی توسط کره شمالی هستند.

هرچند کره شمالی هنوز واکنشی به ادعای ربودن شهروندان ژاپنی در دهه 1970 و 1980 نشان نداده، ژاپن نیز بر روی این سیاست خود پافشاری می‌کند که تا زمان حل این موضوع حاضر به عادی سازی روابط با کره شمالی نیست.

منابع ژاپنی اخیرا اعلام کرده‌اند که به دلیل مخالفتهای شدید در درون دولت این کشور با سیاستهای اخیر شینزو آبه، پیشنهاداتی برای بهبود روابط و بسترسازی برای حل موضوع ربودن شهروندان ژاپنی توسط کره شمالی مطرح شده است.

شینزو آبه از سال 2012 که به قدرت رسید حل این موضوع را یکی از اولویتهای خود قرار داد و اخیرا نیز برای شرکت در مذاکرات مستقیم با کره شمالی ابراز تمایل کرده است.

به گفته منابع از دولت ژاپن انتظار می‌رود با توجه به پیشرفت در مذاکرات اتی میان آمریکا و کره شمالی بر سر موضوع خلع سلاح سیاستگذاری خود درقبال کره شمالی را تغییر دهد. از ماه آوریل تا کنون برای بحث بر سر سیاستهای توکیو در قبال کشاندن پیونگ یانگ به میز مذاکره جلسات متعددی در دفتر شینزو آبه برگزار شده اما تا کنون تصمیمی دراین خصوصو گرفته نشده است.

دولت ژاپن به طور رسمی ربوده شدن 17 شهروند این کشور توسط کره شمالی را تایید کرده است. 5 نفر از این افراد از سال 2002 به بعد به ژاپن بازگشته‌اند اما پیونگ یانگ همچنان تاکید دارد که 8 نفر از این افراد فوت کرده و 4 نفر هرگز به کشور بازنگشته‌اند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: دولت ژاپن ، کره شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار