تابناک / درشرایطی که در چند روز گذشته انتقادات پی در پی از نوع مدیریت دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه منجر به آن شد که وی بدلیل مسئولیت پذیری بالا و به صورت داوطلبانه اعلام استعفا کند، اما مشخص است که بیشتر از این که این امر برای خود دکتر نوبخت خروج از این پست و مقام نگران کننده باشد برای بعضی دوستان و یاران نزدیکش خطرناک بود.
کد خبر: ۶۴۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ 18 August 2018

تابناک / درشرایطی که در چند روز گذشته انتقادات پی در پی از نوع مدیریت دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه منجر به آن شد که وی بدلیل مسئولیت پذیری بالا و به صورت داوطلبانه اعلام استعفا کند، اما مشخص است که بیشتر از این که این امر برای خود دکتر نوبخت خروج از این پست و مقام نگران کننده باشد برای بعضی دوستان و یاران نزدیکش خطرناک بود.

 

سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان باید پاسخگوی رسانه ها در مورد بودجه های مصرفی در ساخت و سازها و شایعات مطرح شده اخیر باشد! / عدم پاسخ مناسب یک نفر را زیر سوال خواهد برد. همان فردی که زیر فشار انتقادات مجبور به کناره گیری شد! / چرا یک سازمان تخصصی و کارشناس محور شبیه به سازمانی امنیتی شده است!؟

 

شاید اگر آن ها نیز همچون نوبخت شرایطی که حساس و پرخطر خوانده می شود درک می کردند به جای آن که وظیفه اصلی خود را انجام دهند و یا همراه با دکتر نوبخت از مسئولیت ها کناره می گرفتند به دنبال کارهای حاشیه ای نمی رفتند.

این که شاهد آن باشیم سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در این مقطع که حساس و بحرانی خوانده شده وظیفه و هدف اصلی خود را فراموش کرده و به فکر ساختمان سازی و گسترش مجموعه خود می باشند از همان نمونه اقداماتی است که غلبه کردن حاشیه ها بر اصل کار را نشان می دهد.


در شرایطی که چندی پیش رئیس امور منابع انسانی و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه کشور طی دستورالعملی نحوه صرفه جویی در هزینه ها را به تمامی روسای استانی خود ابلاغ می کند این هزینه و بودجه در استان گیلان برای ساخت سالن ورزشی و سالن غذاخوری و تخریب و ساخت های غیرضروری از کدام منابع تامین میشود؟!


اگر دکتر نوبخت با وجود مشغله فراوان فرصتی پیدا کند تا در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان حضور پیدا کند با یک کارگاه ساختمانی روبرو میشود که تعداد زیادی کارگر در طبقات مختلف با سرعت در حال کارکردن میباشند. البته این ساخت و ساز از ابتدای شروع به کار رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان تا به الان ادامه دارد.


و در ادامه این سوال پیش می آید، در این شرایط حساس که در بعضی از استانها بودجه لازم برای برطرف کردن بسیاری از نیازهای اولیه مردم با مضیقه روبرو میباشد چرا باید در استان گیلان بودجه هنگفتی برای ساخت و سازهای بی مورد مصرف شود. چرا سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان پیوسته درگیر تخریب و تعمیر و ساخت و ساز بوده است ، از هزینه های گزافی که برای لوکس کردن اتاق رئیس و معاونین این سازمان مصرف شده تا هزینه هایی که برای گذاشتن گیت امنیتی این سازمان خرج شده تا یک سازمان تخصصی و کارشناس محور شبیه به سازمانی امنیتی شود.


آیا این تدابیر امنیتی هدفی جز تحت نظر قراردادن و خروج ها برای سرپوش گذاشتن بر خیلی از مسائل پنهانی دارد؟!!!


آیا رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر دارد که در این برهه حساس رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان قسمت اعظمی از بودجه سازمان خود را صرف ساخت سالن ورزشی و غذاخوری و سرویس بهداشتی با رنگ و لعاب جدید کرده است که نشاندهنده اولویت این ساخت و سازهای غیرضروری بر مسائل و مشکلات بیشمار استان گیلان می باشد.


بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران استان گیلان عدم رضایت خود از سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان بدلیل سیاسی کاری و عدم تعامل را بارها اعلام کرده اند که پایین آمدن بسیاری از شاخص ها در بین استانها نشان دهنده این موضوع می باشد.


سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان باید پاسخگوی رسانه ها در مورد بودجه های مصرفی در ساخت و سازها و شایعات مطرح شده درمورد روابط با پیمانکاران و مسائل مبهم در مورد پرداخت بی ضابطه بودجه به هیئت های ورزشی و پرداخت بودجه ناظران امین و شرکت های درگیرطرح آمایش باشد. امری که در صورت عدم پاسخ مناسب به آن ها بیشتر از آن که نام آن ها به خطر بیفتد یک نفر زیر سوال خواهد رفت. همان فردی که زیر فشار انتقادات مجبور به کناره گیری شد.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
کیوان محمدی یکی از رانتی های حزب اعتدال و توسعه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار