با تقدیر از ۲۲ هنرمند؛
مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره فیلم و عکس استان قم با تقدیر از ۱۷ هنرمند فیلم و ۵ هنرمند عکاس برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ 16 August 2018

به گزارش تابناک قم، مراسم پایانی این مراسم شامگاه چهارشنبه با حضور استاندار قم، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری و احمد امیرآبادی فراهانی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمع دیگری از مسئولان استان در تالار مرکزی قم برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این مراسم با اشاره به اینکه هنرمندان قم در همه عرصه‌های هنری مستعد و پیشتاز هستند، اظهار کرد: فقط در قم ۸۰ هنرمند ممتاز و شاخص خوشنویسی وجود دارد.

سید موسی حسینی کاشانی با بیان اینکه نتوانسته‌ایم انتظارات هنرمندان قمی را برآورده کنیم، گفت: متأسفانه امکانات استان پاسخگوی همه استعدادها و توانمندی‌های هنرمندان قم نیست.

وی با انتقاد از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ادامه داد: متأسفانه چندی قبل طبق قرارداد تجهیزات سینمایی را در اختیار این مرکز قرار دادیم که آنها نتوانستند از این امکانات بهره برداری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پاسخ به انتقاد یکی از حضار که این اداره کل و انجمن نمایش استان را متهم به کم کاری و استعداد سوزی کرده بود، گفت: ما وظیفه داریم که انتقادات را گوش کنیم اما اگر اشکالی هم در برخی از مراکز هنری وجود دارد به دلیل اینکه مدیریت آنها به انتخاب خود اعضاست دیگر مشکلات آن به ما برنمی‌گردد.

فیلم مهمترین گزینه برای هدایت جامعه است

یکی از نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه عرصه فرهنگی و هنری کشور مشکلات و کمبودهای بسیاری را تحمل می‌کند، گفت: هر هنرمند درد دل و غصه‌های زیادی دارد که باید با صبر و حوصله آن را شنید.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری با طرح این مطلب که فیلم مهمترین گزینه برای هدایت و تأثیرگذاری در جامعه است گفت: لازم است که آثار هنری دارای محتوا و کیفیت خوب و مفید برای جامعه باشد.

وی با تأکید بر اینکه پیام‌های فیلم برای مردم جدی و مؤثر باشد، گفت: قم می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای هنر دینی کشور باشد.

حاشیه‌های جشنواره:

- اختتامیه هجدهمین جشنواره فیلم و عکس نظم و برنامه‌ریزی خوبی نداشت.

- مسئولان مهمان با ورود تدریجی و دیرهنگام خود باعث بی‌نظمی و عدم تمرکز برنامه می‌شدند.

- خبر مرگ خانم اعظم دلداده، یکی از بانوان بازیگر پیشکسوت قمی که ظاهراً قرار بود در جشنواره تجلیل شود، یکی از بخش‌های تأثر برانگیز بود که از زبان دبیر جشنواره با بغض و اندوه اعلام شد.

- در میانه صحبت‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد یکی از هنرمندان تئاتر بدون مقدمه و تعارف از جای خود برخاست و به شدت از عملکرد اداره کل ارشاد در خصوص حمایت از هنرمندان انتقاد کرد و آنها را متهم به استعداد سوزی و بروکراسی اداری کرد و برای دقایقی برنامه را به حاشیه برد.

- احمد امیرآبادی فراهانی روی سن رفت و در حد یک سلام و خداحافظی صحبت کرد و سریع به جای خود برگشت.

- تعداد زیادی از برگزیدگان جشنواره در سالن حضور نداشتند که جایزه آنها روی دست مجریان جشنواره مانده بود.

- در میان مسئولان برگزارکننده، رضا ابوذر (دبیر جشنواره) از اقبال خوبی برخوردار بود و بارها از سوی حاضران تشویق شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار