در اختتامیه هجدهمین جشنواره فیلم و عکس استان قم
در مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره فیلم و عکس استان قم با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم از عکاسان و فیلم سازان برتر این استان تقدیر شد.
کد خبر: ۶۴۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۸ 16 August 2018

به گزارش تابناک قم، مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره فیلم و عکس استان قم چهارشنبه شب با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم، احمد امیرآبادی و حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد.

رضا ابوذر در ابتدای این مراسم گفت: تعدادی فیلم و عکس در جشنواره فیلم و عکس استان قم داوری شد و در برگزاری جشنواره اداره ارشاد و نهادهای دیگر همکاری داشتند.

رئیس انجمن سینمای جوان استان قم ادامه داد: هفته فیلم و عکس در استان قم بهتر از نقاط دیگر کشور برگزار شد و هنرمندان در طول یک هفته در کنار هم آثار یکدیگر را مشاهده کردند و این آثار را مورد ارزیابی قرار دادند.

وجود استعدادهای برتر هنری در قم

سید موسی حسینی کاشانی در ادامه این مراسم با اشاره به ویژگی‌های هنرمندان قمی اظهار کرد: این هنرمندان با استعداد هستند و ظرفیت‌های فراوانی در قشر هنرمند استان وجود دارد، در زمینه تئاتر، عکاسی، فیلم، هنرهای تجسمی استعدادهای خوبی در قم داریم، ولی نتوانستیم به صورت کامل پاسخگوی نیازهای هنرمندان قمی باشیم.

وی ادامه داد: در حاشیه جشنواره فیلم و عکس استان قم به مدت دو روز حدود 100 فیلم در نقاط مختلف شهر قم به نمایش گذاشته شد و اتفاقات خوبی در این جشنواره رخ داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: باید برای شکوفایی استعدادها در قم تلاش کنیم، متاسفانه به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجهیزات سینمایی داده شده است، اما مدیران کانون کار را در زمینه ایجاد سینما به جلو نبردند.

حسینی کاشانی تعداد انجمن‌های فرهنگی و هنری استان قم را 10 انجمن دانست و خاطرنشان کرد: مدیران این انجمن‌ها در انتخابات توسط خود هنرمندان انتخاب می‌شوند.

موفقیت هنرمندان قمی در عرصه ملی و بین المللی

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور در بخش دیگر این مراسم با اشاره به مشکلات بخش هنر استان قم اظهار کرد: هنرمندان مشکلات مختلفی دارند و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی آماده هستند که برای ترقی هنر در استان تلاش کنند.

وی ادامه داد: استان قم ظرفیت خوبی در بخش هنر دارد و هنرمندان قمی دارای استعداد خوبی هستند و این هنرمندان با وجود محدودیت امکانات، رتبه‌های برتر را در جشنواره‌های فیلم کسب می‌کنند، باید استعداد هنرمندان قمی را به فعلیت برسانیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فیلم در بخش هنر دارای اهمیت ویژه ای است و هنرمندان باید در تولید فیلم‌ها به دنبال ارائه یک پیام خاص باشند، باید ارتقای فرهنگی تعالی معنویت و ایجاد انگیزه‌های متعالی در مخاطب هدف هنرمندان از تولید آثار باشد.

فیلم سازان و عکاسان برتر استان قم

ابراهیم سلیمانی، محمد رضا بهشتی منفرد، حسین قدیانی بخش عکس هجدهمین جشنواره فیلم و عکس استان قم را داوری کردند و در این بخش از شیما عابدین زاده، مهدی مرادی، علی جعفری نطنزی، ابراهیم دورتراش و مهدی بلال به عنوان صاحبان آثار برتر تجلیل شد، همچنین اسماعیل میرزایی و مهشاد ملیح به دلیل نگارش نقد مکتوب برای بخش عکس جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتند.

داوران بخش فیلم ب هجدهمین جشنواره فیلم و عکس استان قم، محمود رحمتی فر، روح الله داوری و حمید رضا منتظری بودند و در این بخش سجاد بیطرفان، نجمه اسلامی، حبیب سنگ تراشان، فاطمه سادات جوادی و محمود جلالی به عنوان افراد برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

علی بیطرفان، علی جهانی و محمد حسین سلیمانیان بخش فیلم الف هجدهمین جشنواره فیلم و عکس استان قم را داوری کردند، براساس نظر این داوران زکیه بهبهانی به عنوان بهترین بازیگر و محمد حاجی بابایی به عنوان بهترین بازیگر مرد انتخاب شدند، عنوان بهترین طراحی صحنه این بخش نیز به نیره آشتیانی تعلق گرفت و از محمد رضا دهستانی به عنوان بهترین تدوین گر تقدیر شد.

فیلم سایه های سپید به کارگردانی مهدی امینی به عنوان بهترین فیلم داستانی بخش فیلم الف هجدهمین جشنواره فیلم و عکس استان قم انتخاب شد، همچنین در این بخش از محمود یوسفعلی به عنوان بهترین کارگردان تقدیر صورت گرفت. عنوان بهترین مستند هم به الهام هانی نژاد برای مستند بی بی قمر رسید و حمید طاهری هم به عنوان بهترین فیلم نامه نویس این بخش انتخاب شد.

تقدیر از آثار برتر در بخش‌های نماز و دفاع مقدس هم بخشی از مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره فیلم و عکس استان قم بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار