معاون حوزه‌های علمیه خواهران گفت: چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران این مرکز به مدت سه روز درجامعه الزهرا(س) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۴۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱ 14 August 2018

 

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد واحدی در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران که در محل حوزه علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: شیعه در دوران اوج فرهنگی خود قرار داشته و رسانه نقش خطیری در نشان دادن این شکوه و عظمت بر عهده دارد.

وی به تشریح برنامه‌های چهاردهمین اجلاس پرداخت و افزود: بعد از برگزاری 13 دوره اجلاس زمان آن رسیده است که به رفع کاستی‌های موجود پرداخته و مدیران مدارس از تاریخ 27 تا 29 مردادماه با حضور در جامعه الزهرا(س) ایده و طرح‌های خود را ارائه دهند.

معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران مهم‌ترین محور این اجلاس را " مدرسه محوری، نگاه درون‌زا به رفع کاستی‌ها" عنوان کرد و گفت: چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران مدارس علمیه کشور با 11 کمیسیون تخصصی با چندین عنوان به ایده پردازی و بیان راهکارهای جدید می‌پردازد.

وی مهم‌ترین عناوین کمیسیون‌ها را آموزش، پژوهش و پذیرش طلاب اعلام کرد و ادامه داد: اصلی‌ترین هدف این کمیسیون‌ها رفع موانع موجود و ارتقاء سطح مدارس در محورهای بیان شده است تا منجر به تصمیم سازی مدیران ارشد مرکز مدیریت حوزه خواهران و استفاده از توانایی‌های بالقوه مدارس شود.

واحدی واعظی از تشکیل این کمیسیون‌ها در فضای مجازی کوثر نت خبر داد و خاطرنشان کرد: این کمیسیون‌ها از یک ماه قبل در فضای مجازی شروع به فعالیت کرده و نظرات مختلفی موردبررسی قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در کشور وجود دارد که ۶۰ هزار طلبه در حال تحصیل هستند. غیر از این تعداد ۱۲ هزار طلبه نیز حضوری و غیرحضوری در جامعه الزهرا(س) تحصیل می‌کنند.

معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران از انتصاب دو مدیر استانی خواهر در کشور خبر داد و افزود: هم‌اکنون 500 مدرسه علمیه در سراسر کشور با مدیریت توانای خواهران اداره شده و بیش آر 90 درصد اساتید خانم هستند که امیدواریم در آینده شاهد انتصاب مدیران استانی خانم بیشتری در کشور باشیم.

وی تنها برنامه جانبی در این اجلاس را تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم عنوان کرد و گفت: سخنران‌های این اجلاس آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله مقتدایی و مدیریت حوزه علمیه خواهران سراسر کشور بوده و در حاشیه این اجلاس نیز از 27 خانواده شهید مدافع حرم که اعضای خانواده آن در حوزه علمیه خواهران مشغول تحصیل هستند تجلیل می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار