کد خبر: ۶۴۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ 13 August 2018

تابناک / یک مقام مسئول گفت: هم اکنون نرخ هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری 200 تومان نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است.

ناصر نبی‌پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران تخم‌گذار استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار تخم مرغ، اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 7 هزار و 400 و شانه ای 14 هزار تومان است.

به گفته وی، نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری به سبب افزایش جوجه ریزی ناشی از ماه های قبل حدود 200 تومان نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است.

نبی پور در پاسخ به این سوال که آیا فروش هر شانه تخم مرغ با نرخ های 17 تا 20 هزار تومان در خرده فروشی ها منطقی است، بیان کرد: از زمانی که تخم مرغ از درب مرغداری به مصرف کننده برسد، حداقل دست دو تا سه واسطه می چرخد که هر کدام درصدی سود برای خود در نظر می گیرند که با احتساب دیگر هزینه ها از جمله حمل و نقل منطقی است و همواره مسئولان ذی ربط با اعمال نظارت بیشتر بر بازار باید از گران فروشی برخی واحد های متخلف جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: تخم مرغ گران شد/ نرخ هر شانه تخم‌مرغ درب مرغداری 16 هزار تومان

یک مقام مسئول ادامه داد: افزایش چشمگیر قیمت گوشت و مرغ در هفته های اخیر موجب شد تا هجوم مردم به سمت بازار تخم مرغ افزایش یابد و در نهایت قیمت این کالا دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گیرد، اما در هفته جاری قیمت هر کیلو تخم مرغ ناشی از ازدیاد جوجه ریزی در ماه های قبل 200 تومان کاهش یافت که اگر مشکلی در بحث شیوع بیماری پیش نیاید، اتفاق غیر مترقبه ای در بازار رخ نخواهد داد.

وی قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری را 6 هزار و 500 تومان اعلام کرد و افزود: با احتساب 10 تا 15 درصد سود برای مرغدار، قیمت واقعی هر کیلو تخم مرغ 7 هزار و 500 تومان است.

نبی پور درباره آخرین وضعیت واردات تخم مرغ بیان کرد:اگرچه سیاست وزارتخانه برای تعادل قیمت تخم مرغ در بازار بر آن است تا کسری نیاز کشور از طریق واردات تامین می شود، اما با وجود آنکه قیمت تخم مرغ وارداتی با اختصاص ارز 4200 تومانی از داخلی ارزانتر نخواهد بود، واردات به صلاح نیست چرا که با وجود افزایش هزینه های تولید و میزان سرمایه گذاری مرغداران در هر یک از واحدهای تولیدی 10 تا 15 درصد سود رقم چندانی نیست.

رئیس هیئت مدیره مرغداران تخم‌گذار استان تهران در پایان قیمت تخم مرغ در روزهای آتی را پیش‌بینی کرد و گفت: با توجه به آنکه ماهانه 3 تا 4 میلیون مرغ جوجه ریزی می شود، به نظر می رسد که اگر مشکل خاصی در بحث شیوع بیماری رخ ندهد، با افزایش عرضه قیمت تخم مرغ کاهش می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار