کد خبر: ۶۴۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳ 13 August 2018
شیرین بانو زرین در یادداشتی خطاب به سردار عدل هاشمی نماینده محترم کهگیلویه کهن نوشت:

 

لطفا با چماق لری و با اعلام برائت جستن پدر از فرزند برای مردم محروم کهگیلویه مطالبه گری نکنید.

با سلام و درود بر آنها که خالصانه راه خدمت به مردم
را برگزیده اند..

 

مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز
ور نه در مجلس رندان خبری نیست که نیست

 

((شهید مطهری:
انسان کامل یعنی انسانی که قهرمان همه ارزش های انسانی ست، در همه میدان ها انسانیت قهرمان است))

انسان های بزرگ همواره در اندیشه دیگرانند و دل در گرو خدمت به مردم می نهند.

در هفته ی که گذشت شاهد اعلام مواضع تند آقای عدل هاشمی نماینده شهرستان کهگیلویه استان کهگیلویه و بویراحمد بر علیه یادگار شهید استاد مطهری بودیم که بی شک واکنش های متفاوتی از درون استان و کشور داشت.
فارغ از هر گونه تعصب سیاسی و صرفا جهت یادآوری و تنویر افکار لازم دیدم به نگارش درآورم دیدگاه خود به عنوان یک شنونده نطق مجلس از طرف نماینده شهرستان دهدشت (( بلادشاپور با قدمتی تاریخی .))

جناب آقای هاشمی نماینده محترم کهگیلویه
با تشکر و قدردانی از زحمات فراوان حضرتعالی و مجموعه مدیریتی یتان در خدمت به مردم کهگیلویه، شهری که محرومیت ها، کاستی ها
ناامیدی جوانان و
عدم رونق و پیشرفت سالهاست با خاک آن دیار عجین بسته ست.

عرصه سياست، عرصه تدبير و مديريت جوامع و روابط بين الملل است. اين عرصه پيچيده‌ترين حوزه عمل انسانى است. پيچيده بودن ميدان عملياتى اين حوزه ايجاب می‌کند که کسانى که وارد اين عرصه مى‌شوند نه تنها از خصوصياتى منحصر به فرد نظير عقلانيت، هوش، ادب، متانت، عزت نفس، تواضع و … برخوردارباشند بلکه بايد در اين زمينه رفتارى را از خويش منعکس کنند که الگو قرار بگيرند.
زبان ابزار هويت و نقطه تمايز جامعه‌اى از جامعه‌اى ديگر است. وقتى اين زبان، زبان مقامات و رهبران سياسى جوامع مى‌گردد، عامل و معرف هويت جمعى يک ملت و فرهنگ مى‌شود. مسئوليت ناشی از این امر، سخن گفتن مقامات سياسى را به قدرى سنگين مى‌کند که قبل از ايراد سخن فارغ از اينکه اظهارات آنان کارشناسى مى‌گردد، توسط گوينده بارها تجزيه و تحليل شده و سپس بر زبان جاری مى‌شود.
سیاستمداران در حوزه سياست نه تنها معرف حوزه خويشند، بلکه بخاطر تاثيرگذارى عمومى ‌حوزه سياست بر بستراجتماعی، نقش يک فرهنگ ساز را داشته و دارند. اين موضوع مسئوليتى سنگينی را بر دوش رهبران سیاسی در بکارگيرى کلام ايجاد می‌کند. هرگونه اهمال در این امر، عملى نابخشودنى و صدمه‌اى به فرهنگ ملت و مردم و جایگاه آن در نزد سایر محسوب مى‌گردد.
سياستمدار بايد خود را از آفت‌هاى زبان چون خشونت، غرور، عوام فريبى، دورنگى، دروغ، تظاهر، همه چيزدانى، رياکارى دور نموده و صداقت، صراحت، شجاعت، راستى، ادب و متانت را ملکه سخن خويش کند.

 

جناب سردار هاشمی اگر درد مردم دارید نتيجه قضاوتهایتان بايد به افزايش شان و مقام مردمی که نمايندگى آن را دارید بيانجامد. نه اینکه با سخنان خود به هر علتی در جایگاهی که امید ملت و راس همه امور هست اینگونه بروی همسنگر خود با زبان تند بتازید .
که در اذهان بماند که
که نقد به عملکرد یک فرد با توهین به شخصیت آن کاملا متفاوت ست.

و این توهین نمادی شود بر پیشانی شهرستان و استانی که هنوز هم فقر و محرومیت بر چهره ش سالهاست فسیل بسته است. شهرستانی که همیشه همراه و یاور آرمان های این مملکت و سربلندی آن بوده ست.

فقر تنها به معنای نان نداشتن نیست
این پیشوند میتواند معرفی باشد برای بسیاری از ضعف ها…
ضعف ندانستن
ضعف بی خبری
ضعف فرهنگ
ضعف و عدم آگاهی
و….
معمولاَ رجزخوانى سياستمدار در قالب الفاظ غيرمعمول و دور از شان براى پوشش ضعفها و شکست‌هاست. رجزخوانى اگر شيوه است، بايد به ارتقاى عزت و شان يک ملت کمک کند نه اينکه ناهنجاريها را به هنجار تبديل نمايد…..

باید عرض کنم صرفا تمام محتوای کلام و نوشته م در مورد سخنان حضرتعالی در صحن علنی مجلسی ست که متعلق به هزاران نفر از یک شهر هست.
کلام شما بی شک معرف کلام مردم حوزه انتخابیه یت هست.
آیا مردم دیار با ریشه و اصالت بلاد شاپور، جوان، پیر، همه و همه
از اینگونه سخن راندن خوشحال ند و خوشنود؟
اگر حضرتعالی با تکیه براعتبار و حسن نیت آن مردم شریف با داشتن حاشیه ای امن هر از چند گاهی در مورد مسئله ای اعلام موضع میکنید و سپس در پس سپر دفاعی خود پنهان می شوید، فرزند خلف شهید مطهری یادگار استاد اخلاق و ادب بر خلاف شما سال هاست که با صراحت لهجه مثال زدنی و بیان شیوای خود در همه بزنگاه های سخت و دشوار به دور از هر ترس و واهمه ای پشتوانه ای برای مردم و هموطنانش بوده و این روحیه آزادی و آزادگی که بی شک از پدر به ارث برده ست همواره در جهت حق طلبی بکار گرفته است.

چگونه قابل درک هست ؟؟؟

چطور به خود مشروعیت قضاوت در مورد خلوص افراد را می دهید.؟
باید به محضرتان عرض کنم زمانی که ادعای منادی گری اندیشه دلسوزی و درد مردم را دارید باید تاب و تحمل یک نقد ساده آن هم از سوی همسنگر خود را داشته باشید.
شهید مطهری دلی داشت دلباخته به قرآن، مغزی داشت سرسپرده به عرفان، جانی داشت وابسته به برهان. متفکر بود، اهل دل بود، اهل معنی بود. آنچه برای همیشه از شهید مطهری ماندگار شد و کاملا محسوس بود حریت و آزادی شهید مطهری بود.

او دارای دلی بود آزاد و دارای مغزی بود آزاد و دارای زبان و قلمی آزاد بود.

کسی که تقویم کشورمان در 12 اردیبهشت ماه روز شهادت ”  مرتضی مطهری ” شهید علم و تقوی و به تبع آن به نام “روز معلم” نامگذاری شده است تا از یکسو به جایگاه و مقام شامخ این معلم و استاد بزرگ تاریخ معاصر کشورمان و از سوی دیگر به مقام عالی همه معلمان عزیز کشورمان که برای تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم جهد و تلاش می کنند ارج نهیم.
کسی که درد آشنا و زمان شناس، تیزبین و انسان ساز بود و زمانه و جامعه خود را بخوبی درک کرد و بر اساس آن نسخه های علمی پیچید.
صحیح به نظر نمیرسد بدون آنکه شناخت درستی از شهید مطهری داشته باشیم احساس کنیم یادگار و راهرو پدر و فرزند آن شهید راه دیگری جز رستگاری و آزادی و عزت ملت را می‌رود.

و در انظار همه و گوش شنوای رسانه ها در سراسر دنیا در خانه ملت اعلام کنید که اینچین پدری از اینچین فرزندی اعلام
برائت میکرد اگر در قید حیات بودند.
((جناب آقای مطهری اگر پدر بزرگوارتان امروز در قید حیات بودند، از شما برائت می‌جستند.))

فطرت و وجدان بیدار جامعه همواره رصد می‌کند چه افرادی از حقوق ملت و عدالت دفاع می‌کنند و چه‌کسانی همرنگ جماعت و سوار بر موج می‌شوند و اسب خود را می‌رانند.

جناب سردار، مشتی تواناست که انگشتانی نیرومند داشته باشد.

در این وضعیت نابسامان معیشتی و اقتصادی و محرومیت ها
نیک است به فکر بحران های دیار رو به قحطی و خشکسالی کهگیلویه
و افسردگی و اعتیاد ناشی از ناامیدی و بیکاری جوان های حوزه انتخابیه باشید
نه اینکه با بحث و جدل های پوچ هر روز گامی دیگر کهگیویه را به عقب بکشانید….

بد نگوییم به مهتاب اگر تب داریم…
اصلاحات را از خود آغاز کنید تا مردم کلام شما را بپذیرند.
مردم کهگیلویه شریف تر از آنند که در دوره ی از طرف نماینده یشان بدنام چماق لری شوند
و دوره ی دیگر بدنام توهین به فرزند کسی شوند که بنا به فرموده رهبر انقلاب
استاد شهید مطهری یکی از بزرگترین معماران بنای فکری نظام اسلامی و جریان شناس نحله های فکری بودند.

عمر مدیریتی ارتباط مستقیم به خدمت و رضایت عمومی دارد و مصونیتی آهنین در این بین وجود ندارد پس چه خوب است که برای ایجاد اعتماد عمومی و امنیت اجتماعی پایدار و افزایش نظارت و کنترل اجتماعی و استفاده صحیح از منابع و شایسته سالاری و توسعه شاخص های رفاه اجتماعی مردم فراموش شده کهگیلویه و حتی استان و رفع محرومیت های چندین ساله و… بدور از هرگونه افراط و با سعه صدر و تعامل سازنده در فضای مطالبه گری  در چارچوب قوانین به حیات و پیشرفت منطقه توجه نمود و با جدی گرفتن نقش و جایگاه خود بدور از هرگونه هنجار شکنی در بستر قوانین و با ایجاد روحیه مطالبه گری توسعه و آبادانی به ارمغان آورید….

با آرزوی توفیق روزافزون برای همه مسوولین استان در جهت رفع محرومیت ها، پیشرفت و سازندگی هر چه بیشتر این دیار کهن را از خداوند متعال خواستاریم.

والسلام.
1397/05/19

شیرین بانو زرین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار