کد خبر: ۶۴۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲ 13 August 2018

تابناک / نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه محتکران و اختلالگران در اقتصاد کشور به بدنه انقلاب لطمه می زنند، گفت: بسیج یک نیروی انقلابی از بدنه مردم است که در هر عرصه ای وارد میدان شده است موفقیت آمیز بوده است.

آیت الله احمد پروایی در گفت و گو با خبرنگار 8دی درباره اقدامات بسیج در شناسایی محتکران، اظهار کرد: احتکار با انبار داری فرق می کند خیلی از سرمایه دار ها و تولید کنندگان و وارد کنندگان ممکن است کالاهایی را در انبار داشته باشند و هر روز این کالاها را به بازار عرضه کنند و نیاز بازار تأمین شود این انبار داری اشکال ندارد.

وی افزود: آنچه که در اسلام و طبق روایات و نظر فقها حرام است مسله احتکار است، یعنی جمع کردن اقلام و عرضه نکردن به بازار در زمان نیاز مردم به آن کالاها، البته یک بحثی هم هست که آیا احتکار در اقلام خاص محقق می شود یا در کلیه چیزهایی که مورد نیاز مردم است.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه متأخرین از فقها و فقهای معاصر قایل به این هستند که هر چیزی که مورد نیاز جامعه باشد حتی به عنوان مثال آهن، لوازم بهداشتی، پارچه و... عده ای اینها را جمع آوری کنند و در جای خاصی نگه دارند و عرضه به بازار نکنند و این عدم عرضه باعث گرانی شود موضوع احتکار در آن محقق است.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: چیزی را که الان در رسانه ها مثل احتکار لاستیک، خودرو، آهن، سکه و وسایل مورد نیاز دیگر مثل برنج، گندم، سیمان و کاشی و... همه این ها به عنوان قوت برای مردم در نظر گرفته می شود که طبق نظر فقها مایحتاج مردم موضوع احتکار در مورد اینها محقق است وقتی موضوع محقق شد حکم احتکار هم بر آن مترتب می شود.

پروایی با اشاره به حکم تکلیفی احتکار، افزود: این حکم این است که شخصی که محتکر است گناه مرتکب شده است و عمل حرامی را مرتکب شده است، یک تکلیفی هم حکومت اسلامی و حاکم شرع در مقابل احتکار و محتکر دارد و آن این است که اموال محتکر را باید به همان قیمت مناسب به بازار عرضه کند تا نیاز بازار و جامعه تأمین شود و اگر محتکر خودداری کند حتی حاکم شرع می تواند برای او تعزیراتی را در نظر بگیرد.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این عمل، عملی حرامی است و حاکم شرع می تواند جریمه کند.

 

** بسیج برای مقابله با منکری مانند احتکار وارد میدان می شود

پروایی در واکنش به ورود بسیج و نیروهای مردمی در این رابطه بسیج را از بدنه مردم و به عنوان یک نیروی مردمی دانست و با تأکید بر اینکه احتکار یک منکر اجتماعی است، افزود: وظیفه همه آحاد مردم این است که در این مورد نهی از منکر کنند و نهی از منکر در هر موردی فرق دارد و یک جا تذکر لسانی است که این تذکر به محتکر هیچ تأثیری ندارد.

وی با تأکید بر اینکه برای مقابله با این منکر مردم و بسیج هم که از خود مردم است باید وارد میدان شود، تصریح کرد: اگر هم مواردی را سراغ دارند به مراجع ذی صلاح و مسؤولان مربوطه گزارش دهند.

 

** فعالیت های بسیج در هر عرصه ای موفقیت آمیز است

پروایی افزود: بسیج یک نیروی انقلابی از بدنه مردم و انقلاب و فعال در مباحث دفاع مقدس و سازندگی است و در هر عرصه ای وارد میدان شده است موفقیت های زیادی را بدست آورده ایم اینجا هم وظیفه هر ایرانی و بسیجی حفظ نظام است.

 

** محتکران و اختلالگران در اقتصاد کشور به بدنه انقلاب لطمه می زنند

وی محتکران و اختلالگران در بازار و اقتصاد کشور و بانیان مشوش شدن اذهان مردم را لطمه زنان به بدنه انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: این ها با رفتارشان به کشور لطمه می زنند، وظیفه همه است که وارد عرصه شوند و بسیج هم به عنوان نیروی انقلابی وظیفه پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب را دارد.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: اخیرا مشاهده کردیم برادران زحمت کش نیروی انتظامی و هم سربازان گمنان امام زمان(عج) و بچه های وزارت اطلاعات زحمات زیادی کشیدند و واقعا باید تقدیر و تشکر کرد که شبانه روزی تلاش می کنند.

وی افزود: در کنار این برادران عزیز مشاهده کردیم در لارستان شیراز دوستان سپاه را هم دیدیم که وارد شدند و مواردی از احتکار را پیدا کرده بودند و دستگیر کردند.

 

** گرانی ذهن مردم و دلسوزان نظام را مشوش کرده است

پروایی محتکرین و اخلالگران در اقتصاد کشور را افرادی معرفی کرد که تیشه به ریشه انقلاب می زنند و بر لزوم شناسایی و دستگیری این افراد و معرفی و تحویل آنها به دستگاه قضا تأکید کرد و افزود: اینجا مسئله عملکرد دستگاه قضایی خیلی مهم است.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بارها گفته ام که این گرانی مسئله ای است که ذهن مردم و دلسوزان نظام را مشوش کرده است، اضافه کرد: افرادی که با احتکار گرانی را ایجاد می کنند به نظام و انقلاب و مردم خیانت می کنند.

پروایی با اشاره به ورود دشمن با تمام قوا وارد جنگ اقتصادی علیه کشورمان، آمریکای جنایت کار و شیطان بزرگ را در رأس این جبهه گیری علیه نظام جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد که به این انقلاب اسلامی که در رأس آن ولی فقیه عادل جامع الشرایط مدیر ومدبر قرار دارد لطمه می زند.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری این نبرد را جنگ حق و باطل دانست و با تأکید بر لزوم ورود و برخورد و عملکرد انقلابی قوای مجریه و مقننه و قضاییه در برخورد با این افراد، اضافه کرد: این نوع رفتار را مردم از این قوا انتظار دارند و محتکران و اخلالگران اقتصادی و بر هم زنندگان امنیت اقتصادی کشور را با اشد مجازات برخورد کنند.

وی جدیت مسئولان در مبارزه با این مفاسد و محتکران و اخلالگران اقتصادی و معرفی این افراد را از انتظارات مردم برشمرد و تصریح کرد: اگر مردم ما این حرکت انقلابی را از مسئولان ببینند قطعا پشت مسئولان هستند و تا الان بودند و از این به بعد هم محکم تر خواهند بود.

پروایی با بیان اینکه وقتی وظیفه خود را در قبال مردم انجام دهیم، مردم جواب دشمنان خارجی و داخلی این انقلاب را خواهند داد، اضافه کرد: این موضوع در دفاع مقدس، فتنه ۸۸ و صحنه های بسیار دشوار دیگر دیده شد و هرکس به دنبال زدن آسیب به نظام ما بوده است مردم با بصیرت کامل و تبعیت از ولی امر مسلمین جهان مقام معظم رهبری وارد صحنه شدند و انقلاب را حمایت و حفظ کردند.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اینجا وظیفه مسئولان این است که بدون تعارف این متخلفین را معرفی کنند و با مردم رو راست باشند و متخلفین را به اشد مجازات برسانند و عملکردشان را هم در رسانه ملی و رسانه های عمومی به مردم بیان کنند.

وی با اشاره به دغدغه و پیگیری نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری، فقها و حضرات آیات و هیأت رییسه در حل مشکلات اقتصادی و معیشت و مشکلات فرهنگی مردم و سیاسی کشور، افزود: می توان این مشکلات را حل کرد اگر مسئولان نظام و قوه قضاییه و دولت ومجلس به معنای واقعی کلمه وارد میدان شوند و در تبعیت از منویات مقام معظم رهبری دست به دست هم دهند.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه هر آنچه را که مقام معظم رهبری به عنوان نقشه راه معرفی کردند را در مبارزه با فساد نصب العین قرار دهند، تصریح کرد: ما هم قانون اساسی و قوانین مختلف برای حل معضلات داخلی داریم.

وی با سفارش به مردم، جوانان، نخبگان، دانشجویان کشور و همگان در سایه انقلاب اسلامی، اظهار کرد: از کارهایی که دل دشمن را شاد می کند پرهیز کنیم و از مسئولان بخواهیم که مبارزه کنند، اما اگر اتفاقات خاصی بیفتد دل دشمن شاد می شود و نباید کاری کنیم دشمنان دندان طمعشان را برای انقلاب ما تیز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار