کد خبر: ۶۴۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲ 13 August 2018

فصل فوتبالی ایران با آغاز رقابتهای لیگ برتر و لیگ دسته یک عملا آغاز شد تا 34 تیم رقابتهای خود را در بالاترین سطح فوتبال ایران آغاز کنند.

به گزارش "ورزش سه"، با به صدا در آمدن زنگ آغاز لیگ دسته اول، حالا فصل فوتبال ایران رسما کار خود را در بالاترین سطح آغاز کرده است. 34 مربی نقش سرمربیان این تیم ها را ایفا می کنند که در بین آنها 4 سرمربی خارجی در لیگ برتر و یک سرمربی خارجی در لیگ دسته اول حضور دارند.

 

در بین مربیان خارجی کروات ها با داشتن دو سهمیه در فوتبال ایران جلوتر از دیگران هستند و مربیانی از آلمان، ولز و پرتغال هم دیگر خارجی هایی هستند که در فوتبال ایران حضور دارند.

 

اما به جز 34 سرمربی که هدایت 34 تیم لیگ برتری و لیگ یکی را برعهده دارند، هستند تعدادی مربی که در سالهای اخیر بر مسند هدایت تیم های زیادی نشسته اند اما در این فصل تیمی از چرخه سرمربیان شاغل فوتبال ایران در لیگ برتر و لیگ یک خارج مانده اند.

 

پرویز مظلومی، حمید درخشان، علی کریمی، علیرضا منصوریان، علی نظر محمدی، منصور ابراهیم زاده، رحمان رضایی، حسین فرکی، صمد مرفاوی و منصور ابراهیم زاده از جمله شاخص ترین مربیانی هستند که با سابقه کار در تیم های مختلف در نقش سرمربی برای فصل جدید در لیست انتظار قرار دارند تا در صورت وقوع تغییر و تحول به نیمکت این تیم ها فراخوانده شوند.

 

پرویز مظلومی از جمله مربیانی است که هروقت در استقلال بوده کارنامه خوبی از خود به جای گذاشته اما معمولا خارج از استقلال نتوانسته کارایی چندانی داشته باشد. اما مظلومی همچنان به واسطه موفقیت هایی که با استقلال داشته می تواند یک آلترناتیو همیشگی برای مربیان در حال تغییر باشد.

 

حسین فرکی از جمله مربیان دارای تجربه، با اخلاق و پر افتخار فوتبال ایران است که با کسب دو مقام قهرمانی در لیگ برتر بعد از امیر قلعه نویی، در کنار برانکو پر افتخار ترین مربیان لیگ برتر ایران هستند. اما فرکی هم از جمله مربیانی است که علیرغم داشتن کارنامه ای قابل توجه پیشنهادی برای هدایت هیچ تیمی نداشته است.

 

حمید درخشان هم از جمله مربیان باتجربه فوتبال ایران است که توانسته در پرسپولیس و دیگر تیم هایی که هدایت آن را پذیرفته توانایی هایش را نشان دهد اما وی نیز فاقد پیشنهاد مربیگری است.

 

علی کریمی از جمله مربیان جوان و جدید فوتبال ایران است که گرچه هنوز فرصتی برای نشان دادن توانمندی هایش نداشته، اما باتوجه به بلندای آوازه نام و نشانش انتظار نمی رفت به این زودی و به این راحتی خارج از گردونه باشد.

 

علی نظرمحمدی از جمله مربیان جوان اما دارای کارنامه است. نظرمحمدی در همین سالهای اندکی که به کسوت مربیگری روی آورده کارنامه موفقی داشته است. او یکبار سپیدرود را از لیگ دو به لیگ یک رساند و یکبار هم همین تیم را از لیگ یک به لیگ برتر آورد. اما با این وجود فضای کار را در رشت برای او تنگ کردند تا نظرمحمدی عطای کار کردن در شهر خودش را به لقای آن ببخشد.

 

با کارنامه ای که علی نظرمحمدی در مربیگری از خود به جای گذاشته حداقل انتظار این است که در لیگ یک پیشنهاد کاری داشته باشد که در عین تعجب این اتفاق نیفتاده است.

 

علیرضا منصوریان هم از مربیان جوانی است که چند سالی می شود در این عرصه فعالیت می کند. منصوریان کار خود را با تیم نفت تهران آغاز کرد و در دو فصلی که در این تیم بود عملکرد بسیار خوبی در لیگ برتر، جام حذفی و آسیا داشت.

 

منصوریان سپس هدایت استقلال را پذیرفت و در اولین فصلی که بر نیمکت این تیم نشست علیرغم وجود مشکلات فراوان که عمده ترین آن بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی بود و باوجود ضررهایی که از اشتباهات داوری کرد در نهایت تیمش را به مقام نایب قهرمانی رساند.

 

فصل دوم حضور منصوریان در استقلال هم با حاشیه هایی همراه بود که در نهایت منجر به قطع همکاری وی با استقلال شد. منصوریان هم می تواند یک آلترناتیو قوی برای مربیان ناکام لیگ برتر در فصل جاری باشد.

 

منصور ابراهیم زاده هم از جمله مربیان با سابقه فوتبال ایران است. وی در آخرین سالهای حضورش در فوتبال کارنامه قابل دفاعی نداشت. سپاهان فصل گذشته فرصت خوبی در اختیار او قرار داد تا تولدی دوباره در عرصه مربیگری داشته باشد که ابراهیم زاده نتوانست از این فرصت طلایی استفاده کند.

 

رحمان رضایی هم از مربیان جوان فوتبال ایران است که فصل گذشته برای اولین بار سرمربیگری را تجربه کرد. او توانست تیم بحران زده و در حال سقوط برق نوین شیراز را نه تنها از سقوط نجات دهد بلکه در شرایط آبرومندانه ای در جدول قرار دهد. انتظار می رفت بعد از موفقیت وی در هدایت برق نوین شیراز او حداقل در چرخه مربیان لیگ یکی باقی بماند که جبر فوتبال این اجازه را به او نداد. اما این موضوع باعث نمی شود تا رضایی یک آلترناتیو قوی برای مربیان ناکام این فصل نباشد.

 

صمد مرفاوی هم از جمله سرمربیان با سابقه فوتبال ایران بوده است که بارها نیز هدایت آبی پوشان پایتخت را در مقاطع مختلف بر عهده داشته است. اما مرفاوی هم سالهای اخیر را با موفقیت پشت سر نگذاشته و حتی سقوط به لیگ دسته پایین تر را هم تجربه کرده است. با این وجود نام مرفاوی هم همواره بعنوان یکی از گزینه ها برای تیم های مختلف مطرح خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار