سالاری: طبق قانون از مطبوعات حمایت می‌کنم و اگر اعمال تبعیضی از طرف من دیدید با صدای بلند داد بزنید!
مصطفی سالاری استاندار گیلان در نشست اخیر خود با اصحاب رسانه و مطبوعات نکاتی را درباره استخدام چهار بخشدار خود مطرح کرد که پرداختن بدان خالی از لطف نیست.
کد خبر: ۶۴۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲ 12 August 2018

مصطفی سالاری استاندار گیلان در نشست اخیر خود با اصحاب رسانه و مطبوعات نکاتی را درباره استخدام چهار بخشدار خود مطرح کرد که پرداختن بدان خالی از لطف نیست.

 

آیا واقعا در سه سمت استاندار، فرماندار و بخشدار از غیر کارمند هم می توان جذب داشت!؟ / پاسخ عاطفی به گزارش فارس چه کسی را قانع می کند!؟ / فارس مدعی شد انتصاب این چهار بخشدار بر عدم وجود افراد واجد شرایط در مجموعه استانداری و فرمانداری‌های تابعه حکایت دارد! ؛ هزینه از رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهور برای توجیه انتصاب 4 بخشدار دور از انصاف است!

 

تابناک / مصطفی سالاری استاندار گیلان در نشست خبری دهم مردادماه در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: طبق قانون از مطبوعات حمایت می‌کنم و اگر اعمال تبعیضی از طرف من دیدید با صدای بلند داد بزنید.

وی در بخشی از سخنان خود در توجیه انتصاب چهار بخشدار مرکزی رشت، مرکزی رودبار، خشکبیجار و کرگان‌رود آن‌هم بدون رابطه استخدامی با دستگاه‌های اجرایی گفت: قبلاً باوجود ورود دسته‌جمعی افراد به استانداری در دوره‌های گذشته صدای کسی بلند نشد اما برای چهار جوان متخصص و شناخته‌شده انواع مخالفت‌ها را کردند درحالی‌که قانون اجازه می‌دهد که در سه سمت استاندار، فرماندار و بخشدار از غیر کارمند جذب داشته باشیم.

استاندار گیلان دانشجوی دکترای رشته حقوق بوده و منطقاً به قواعد مغایرت قوانین اشراف دارد اما بااین‌وجود جهت یادآوری از قانون بر پایه دلایل مستدل ذکر چند نکته ضروری است.

 

در دولت نهم و دهم انتصابات و جذب‌هایی شد که خلاف قوانین و مقررات بود و این موضوع امری بدیهی بود و قطعاً یکی از دلایل رأی مردم به دولت تدبیر و امید شعارهای دکتر روحانی مبنی بر التزام به قانون‌گرایی بود، اما چگونه است که به تخلف قانونی  انتصاب برخی از بخشداران در دوره دولت نهم و دهم اذعان که به‌مرور برخی از آنان تبدیل وضعیت به استخدام پیمانی شدند اذعان داشته و در مقابل خود به همان شیوه برای انتصاب افرادی غیر مستخدم را به منصب بخشداری گماشتید، غافل از آنکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی امروز بیشتر التزام به قانون دارد تا معاونت برنامه‌ریزی زمان دولت‌های نهم و دهم و از همین رو است که علیرغم تلاش‌های معموله، تبدیل وضعیت برای این چهار بخشدار تاکنون محقق نشده است.

نکته جالب اینکه در آخرین سابقه بیمه‌ای  بخشدار انتصابی رشت اردیبهشت 97 با عنوان کارگاهی برنج‌کوبی در رضوانشهر و بخشدار انتصابی خشکبیجار نیز باسابقه بیمه‌ای در سال 96، در یک شرکت پیمانکاری در خمام به چشم می‌خورد و دو بخشدار انتصابی دیگر سابقه بیمه‌ای ندارند و با توجه به خلأ قانونی موجود پس از انتصاب این چهار بخشدار در دی‌ماه سال گذشته هنوز لیست بیمه برای آن‌ها رد نشده است.

 علیرغم مخالفت وزارت کشور که جنابعالی بارها بر اجرای مأموریت‌های قانونی محوله از سمت وزارت تأکید داشته‌اید دلیل اصرار بر انتصاب این افراد چیست؟!

 

 وزیر کشور طی تفویض نامه‌ای به استناد مصوبه شورای عالی اداری کشور اختیارات مربوط به نصب و عزل بخشداران را به استانداران تفویض کرد اما بر اساس اعلام معاون منابع انسانی وزارت کشور که مکرراً به استانداران تأکید نیز شد، این تفویض، قابل تسری به ظرفیت‌های قانونی پیش‌بینی‌شده در تبصره ماده شش و ماده هفت لایحه اصلاح قانون تقسیمات کشوری مصوب 1358 شورای انقلاب نبوده و نیز مؤکداً تأکید شده از هرگونه انتصاب افراد فاقد رابطه استخدامی با دولت در سمت‌های فرماندار و بخشدار خودداری و اجتناب کنند.

مسئله اول این تعارض باسیاست‌های ابلاغی وزارت کشور را چگونه توجیه می‌کنید؟ مسئله دوم حقوق این چهار نفر از کدام محل پرداخت می‌شود؟ از منابع استانداری یا خودیاری دهیاران؟!

از حیث تعارض قوانین نیز باید متذکر شد از آنجائی که اصلاح قانون تقسیمات کشوری مصوب 1358 شورای انقلاب قانون خاص محسوب می‌شود، با توجه به ابلاغ قانون مدیریت خدمات کشوری که آن‌هم قانون خاص است و تأکید ماده 52 این قانون که عنوان کرده است: «هر نوع به‌کارگیری افراد در دستگاه‌های اجرایی در غیر از حالات مندرج در ماده 45 و تبصره 32 این قانون ممنوع می‌باشد و همچنین ماده 127 این قانون کلیه قوانین مغایر قبلی را لغو کرده است» بنابراین کاملاً مشخص است که دیگر لایحه قانونی مصوب شورای انقلاب قابلیت استناد ندارد و انتصابات می‌بایست از بدنه مستخدم دستگاه‌های اجرایی صورت بگیرد.

همچنین اطلاعات واصله مبنی بر آن است که موضوع این انتصابات در دستگاه‌های نظارتی و محاکم صالح قضایی مانند سازمان بازرسی و نیز دیوان عدالت اداری در حال رسیدگی است که انتظار عمومی بر آن است که هرچه سریع‌تر منتج به نتیجه شود.

مسئله سوم جناب آقای استاندار، در زمان رقابت‌های انتخاباتی در سال 1388 مخالفین دولت نهم، ایرادی را در خصوص هم‌زمانی استانداری احمدی‌نژاد در اردبیل و تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه علم و صنعت تهران مطرح کردند که در آن مقطع زمان بسیار مورد استناد قرار گرفت، حال این سؤال مطرح می‌شود که با توجه به اینکه تحصیل در مقطع دکترا تمام‌وقت است چگونه جنابعالی در مقطع دکترا رشته حقوق دانشگاه تهران، تحصیل و هم‌زمان به‌عنوان استاندار استان‌های بوشهر و سپس گیلان امورات استان را به‌طور 24 ساعته پیگیری می‌کنید؟! هرچند که این موضوع موردبحث در زمان حاضر نیست.

 

 

 

در پی درج خبر «انحراف از قانون با شعار قانون‌گرایی!» استانداری گیلان توضیحاتی را ارسال کرد.


ضمن گرامیداشت سالروز عروج خبرنگار شهید محمود صارمی و با تبریک روز خبرنگار، عطف به مطلب منتشرشده در آن خبرگزاری به تاریخ 13/05/1397 با عنوان " به بهانه صحبت‌های استاندار در نشست خبری؛ انحراف از قانون با شعار قانون‌گرایی! " صرفاً در ارتباط با «بخش حقوقی و شبهه قانونی مطرح‌شده نسبت به انتصاب 4 بخشدار جوان و غیر‌مستخدم دولت» توضیحات ذیل ارسال می‌شود، مقتضی است وفق ماده ۲۳ قانون مطبوعات و خبرگزاری‌ها، نسبت به انتشار اقدام نمایید.

به‌موجب حکم مصرح در تبصره ماده 7 لایحه قانونی اصلاح قانون تقسیمات کشوری و وظایف فرمانداران و بخشداران مصوب 1316 (اصلاحی مصوب 1358 شورای انقلاب)؛ «بخشدار از بین مستخدمین رسمی دولت یا اشخاصی که دارای سابقه خدمت دولتی نیستند به پیشنهاد استاندار و حکم وزارت کشور منصوب می‌شود.» لذا انتصابات مورداشاره به‌موجب حکم و تجویز صریح قانون‌گذار، تفویض اختیار بدون قید و شرط وزیر محترم کشور به استانداران در صدور حکم انتصاب بخشداران و قاعده مسلم حقوقی «ملازمه اذن در شی با اذن در لوازم آن» که در موارد مکرر قانونی ازجمله در ماده 671 قانونی مدنی تصریح‌شده است، انجام پذیرفته و در دولت‌های مختلف نیز از این ظرفیت قانونی به میزان گسترده‌تری استفاده‌شده است.

با عنایت به این موضوع که مطلب مذکور فاقد معیارهای حرفه‌ای یک گزارش یا خبر است و بیشتر به یادداشت -البته بدون درج نام نگارنده- شباهت دارد؛ نگارنده محترم این نکته بدیهی را نادیده گرفته است که بخشنامه‌های موخرالصدور معاون محترم توسعه منابع وزارت کشور خطاب به استانداران سراسر کشور مبنی بر توقف استفاده از این ظرفیت قانونی نیز، همگی بعد از انتصاب بخشداران مذکور صادر گردیده‌اند و فاقد قید تسری به سابق بوده و قابلیت عطف به ماسبق ندارند.

نهایتاً اینکه انتصاب 4نفر از جوانان ذیصلاح به سمت بخشداری نیز در راستای به‌کارگیری از ظرفیت‌های قوانین جاری کشوری و همسو با تأکیدات مکرر و حکیمانه مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید در استفاده از ظرفیت جوانان در سطوح مدیریتی و توأم با به‌کارگیری ده‌ها نفر از جوانان مستخدم دولت در سایر سمت‌های مدیریتی انجام پذیرفته و این رویکرد، مطالبه قاطبه جوانان بوده و نیازمند استمرار می‌باشد و قطعاً این انتظار از همه دلسوزان وجود دارد که مسیر نقش‌آفرینی جوانان در امور کشور را تسهیل نمایند.

امید است اهالی پرتلاش و شریف رسانه به‌منظور جلوگیری از تکرار طرح موارد نادرست و بر اساس رسالت حرفه‌ای، پیش از انتشار گزارش‌ها و مطالب مشابه، نسبت به کسب اطلاعات صحیح اقدام نمایند که در این راستا اداره کل روابط عمومی استانداری گیلان، کمافی‌السابق آمادگی خود را جهت ارائه اطلاعات صحیح و پاسخ به سؤالات احتمالی رسانه‌ها اعلام می‌دارد.

مرتضی عاطفی
مدیرکل روابط عمومی و تشریفات استانداری گیلان

در پی صدور جوابیه معاون روابط عمومی و تشریفات دفتر استاندار در واکنش به خبر «انحراف از قانون با شعار قانون‌گرایی!» خبرگزاری فارس گیلان جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی را ارائه می‌کند.

1- برفرض تفویض بدون قید و شرط وزیر کشور به استانداران در صدور حکم انتصاب بخشداران و برفرض عدم اشراف بر علم مغایرت قوانین که در درس مقدمه علم حقوق در ترم اول دوره کارشناسی رشته حقوق تدریس می‌شود، نگاهی به دستورالعمل اجرایی شرایط عمومی و اختصاصی نحوه انتخاب و انتصاب فرمانداران و بخشداران مصوب شورای عالی اداری کشور در تاریخ یکم تیر 1395  شرایط انتصاب بخشداران را در « اشتغال در مجموعه‌های تابعه وزارت کشور؛ 5 سال تجربه کارشناسی در وزارت کشور و در سایر دستگاه‌های اجرایی؛ 10 سال سابقه که حداقل 5 سال آن در پست مدیریت پایه باشد» عنوان کرده است. بنابراین واضح است که بخشداران منصوب موضوع بحث فاقد شرایط لازم هستند و اولاً دستورالعمل مذکور قبل از انتصاب بخشداران ابلاغ‌شده و ثانیاً رئیس شورای عالی اداری کشور، شخص رئیس‌جمهور است.

 

2- با در نظر داشتن این اصل که قانون تقسیمات کشوری و وظایف فرمانداران و بخشداران مصوب 1316 اصلاحیه 1358 و نیز قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386 از قوانین خاص است  و قانون مدنی قانون عام بوده و در تقابل میان قانون عام و خاص، و قانون خاص مقدم و قانون خاص مؤخر، قانون خاص مؤخر(قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386) حاکم است عین ماده 671 قانون مدنی جهت تنویر بهتر خوانندگان درج می‌شود: «ماده 671 - وکالت در هر امر مستلزم وکالت در لوازم و مقدمات آن نیز هست مگر اینکه تصریح به عدم وکالت باشد.» ملازمه اذن در شی در اذن در لوازم آن، زمانی به‌عنوان قاعده حقوقی مستند قرار می‌گیرد که اصلی قانونی، صراحتاً تکلیف موضوع را مشخص نکرده باشد و زمانی که در ماده 52 قانون مدیریت خدمات کشوری، هرگونه به‌کارگیری افراد صرفاً در حالات تبصره ماده 32 و ماده 45 این قانون تجویز شده است و به استناد ماده 127 کلیه قوانین مغایر قبلی لغو گردیده است لذا هر اقدامی به غیر تجویز مذکور برخلاف قوانین محسوب می‌شود. بنابراین نمی‌توان اذن در لوازم را، نادیده گرفتن این نصوص معنا کرد.

3- بخشنامه شماره 85402/43/4/1 مورخ 22 مهرماه 1392 وزیر کشور در موضوع انتصابات مدیریتی را ملاحظه کرده‌اید؟ بند 2- اولویت با نیروهای موردنیاز برای مشاغل مدیریتی از بین کارکنان وزارت کشور و سازمان‌های تابعه است. بند 4- استفاده از نیروهای خارج از کادر وزارت کشور(کارکنان غیررسمی[نه غیر مستخدم] و مأمورین سایر سازمان‌ها) منوط به عدم وجود فرد واحد شرایط در داخل سازمان و دارا بودن دانش و مهارت‌های ویژه مدیریتی افراد موردنظر است. در این‌گونه موارد ارسال گزارش توجیهی مربوطه همراه با مدرک تحصیلی، آخرین حکم کارگزینی فرد و خلاصه پرونده وی از سوی استاندار به وزارت کشور الزامی است. با در نظر گرفتن مفاد این بندها، انتصاب این چهار تن بر عدم وجود افراد واجد شرایط در مجموعه استانداری و فرمانداری‌های تابعه حکایت دارد! و نتیجه‌گیری آن می‌شود که؛ حتی در سایر سازمان‌ها نیز افراد واجد شرایط برای تصدی این مناصب وجود نداشته که ناگزیر، از نیروی غیر مستخدم استفاده کردید!

4- هزینه از رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهور برای توجیه انتصاب 4 بخشدار دور از انصاف است چراکه رهبر معظم انقلاب بارها و بارها و مؤکداً بر اجرای قوانین تأکید کرده‌اند. به‌خصوص فرمایشات ایشان در دیدار با هیأت دولت در دوم شهریور 1387 که بیان کردند: «تا مادامی‌که قانون، قانون است، حتماً بایستی به آن عمل بشود و به آن اهمیت داده بشود من این را تأکید می‌کنم» ازاین‌رو به نظر می‌رسد مقامات به‌جای تفسیر، لازم است تا مُر قوانین را رعایت کنند.

5-تأکید بر قانونی بودن این انتصابات در حالی است که هنوز پرداختی از منابع استانداری به این افراد علیرغم گذشت حدود 8 ماه از انتصابشان صورت نگرفته است و همچنین این افراد هنوز تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی فرمانداری‌ها نشده‌اند این در حالی است که بر اساس قوانین کار و تأمین اجتماعی به‌کارگیری افراد بدون پرداخت حقوق و بیمه نمودن تخلف است و می‌تواند به محکومیت کارفرما منتهی شود. همچنین مسئولیت هرگونه وقوع حوادث برای این افراد بر عهده مقام منصوب کننده می‌باشد کما اینکه برای یکی از این بخشداران در پایان سال گذشته، سانحه تصادفی روی داد که به خیر گذشت. لازم به ذکر است مستفاد از ماده 4 قانون تأسیس دیوان محاسبات، هرگونه بهره‌مندی افراد فاقد اهلیت قانونی از وجوه، اموال و دارایی‌ها، قابلیت رسیدگی توسط این دیوان را دارد. حال سؤال این است که: دلیل سکوت دستگاه‌های نظارتی مانند: سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، تأمین اجتماعی و... چیست و چرا تاکنون  اقدام قانونی‌ای معمول نداشته‌اند؟

6- طرح سؤال از وزیر کشور با محوریت انتصاب این چهار بخشدار هم‌اکنون در مجلس شورای اسلامی در جریان است ولی بااین‌حال تلاش شما بر این است تا به نحوی مجوز قراردادی این چهار نفر را از سازمان امور استخدامی کشور اخذ نمایید، آیا فکر می‌کنید سازمان امور استخدامی کشور بیش از ظرفیت پیش‌بینی‌شده در ماده 32 قانون مدیریت خدمات کشوری، به استانداری گیلان سهمیه اختصاص می‌دهد؟!

7- بحث این 4 نفر بخشدار در جای خود محفوظ، انتصاب معاون عمرانی فرماندار رودبار بدون رابطه استخدامی (رسمی، پیمانی و قراردادی) با دستگاه‌های اجرایی را چگونه می‌توان توجیه کرد؟! انتصاب این مقام که در حیطه اختیارات استاندار است!

خبرگزاری فارس گیلان رویه خود در درج اخبار را با تکیه‌بر رعایت انصاف و صحت بنانهاده و به‌هیچ‌وجه به دنبال راه افتادن فضای پاسخگویی پینگ‌پنگی نیست و آیا بهتر نبود به‌جای توجیه امر، این رویه پیش از آنکه جمعی از حامیان دولت خطاب به وزیر کشور نامه انتقادی در این خصوص ارسال نمایند اصلاح می‌شد و نکته آخر عدم توضیح درباره همزمانی ادامه تحصیل در مقطع دکترا با تصدی استانداری را می‌توان پذیرفتن تلویحی نقد مطرح شده دانست.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
این استاندار گیلان را عاقبت میفروشد دلش هر چه میخواهد میگوید و دلش هر چه خواست انجام میدهد
نمایندگان محترم گیلان در مجلس با این استاندار مقابله کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
آقای روحانی این استاندار گیلان هم مثله خودته ..........................................
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
این استاندار نه تدبیر دارد نه امید ایشان فقط پول و سرمایه داری رو میشناسد این رو چه کسی به گیلان غالب کرد خدا از اون نگذره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
اولا تشکر میکنم از نماینده رشت آقای جعفرزاده که از این استاندار گیلان شدیدن حمایت میکند نمی دانم آقای جعفرزاده که همیشه به نفع خودش حرف میزند آقای جعفرزاده و استاندار گیلان مردم غدارو با دهنشان میخورند نه با گوششان
میدانیم این استاندار چه ها نکرد با این استان
وزیر کشور داری با این انتصاباتتان گیلان رو به کجا میبری
وزیر کشور با این انتصاب گیلان رو فلج کردی فلج
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
استاندار هیچ موقع از مقام معظم رهبری مایه نزارید
آقای استاندار در عمل نشان بدهید گفته های مقام رهبری رو عمل میکنید
استاندار اولین و آخرین بارت باشد از مقام معظم رهبری مایه میگذارید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
استاندار کاش به اندازه قدو هیکلت نترس بودی و میگفتی چه بلایی به سر گیلان آوردی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
آیا به نظر شما خود این استاندار رانتی بوده وهست میتواند خدا وکیلی کار کند بلکه رانت میدهد واین گیلان سرسبز رو به تاریکی میبرد
استاندار به قانون برگردید
ملت قانون رو میخواهند نه رانت رو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
راستی آقای استاندار الان توی شبکه های مجازی راه افتاده و از مسولین میپرسند فرزند کجاست
من از شما میپرسم چه جوری وارد دولت شدید و چه کسانی شمارو به دولت بردند
لطفن توضیع دهید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
مردم گیلان از این استاندار راضی نیستند چون هم به ملت و قومیت های گیلان توهین کرده است ودیگری نیز گیلان را به نزدیکی پرتگاه برده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
نمایندگان گیلان
به خاطره این استاندار وزیر کشور رو استیضاح کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
با سلام و احترام به سردبیری تابناک
ببینید فقط این استاندار نیست که رانتی است یک کمی فکر و اندیشه بکنیم میبینیم تمام فرمانداران گیلان رانتی مدیران کل رانتی بخشدارانش رانتی فساد آور آدم کدومشو بگه
یکی از همین بخشداران گیلان الکی ایست مشروب میخورد و به این ملتی که به روحانی رای دادن توهین میکنه
واقعن تاسف آور واقعن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
با نام یاد خدا
ریس جمهورش دریای خزر را فروخت این استاندار هم گیلان را بفروشد چه اشکالی دارد تدبیرشان این بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
عجب استانداری داریم خودش مجری قانون در گیلان است اما قانون رو زیر پا میگذارد
متاسفم هیت دولت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
آقای استاندار قانون مدار باشید از رانت و رانت زدگی دوری کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
آقای استاندار یه معاون فرمانداری آوردی به لاهیجان رقاصه است
بزن و برقص باریکلا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
استاندار کجا چنین شتابان وایستید همراه قانون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
استاندار شما رشته حقوق خواندید به قانون و قانون مداری احترام بگذارید مردم تشنه قانون و عدالت هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
تمامی فرمانداران و استانداران دولت روحانی ناکارمد هستند وزیرش آخوندی فاسد کرباسیان بی سواد وزیر اقتصاد
همین نوبخت یک ملت گیلان رو به خاک سیاه نشاند
ا
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
وزیر محترم کشور
اینو از کجا پیدا کردید اصلن داشتن یک استاندار بی قانون و قد بلند برای گیلان لازم بود
خدا اموات اونی اینو فرستاده گیلان بیامورزه
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
چرا استان گیلان دیار مدیران نالایق و کم کار است
چرا ؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
استاندار از اینکه قانون رو زیر پا میگذارید تعجب نمیکنم شما در هر کجا در بدنه دولت بودید قانون رو له کردید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
به آقای استاندار بفرمایید که مردم از بی قانونی و رانتهایی که داده میشه راضی نیستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
سلام آقای استاندار با گیلان و گیلانی چه میکنی
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
استاندار قانون رو اجرا کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
در رسانه ها دیدم آقای معاون سیاسی استاندار گفتند که در مورد انتصابات فرمانداران و معاونانشان و بخشداران ما تصمیم گیر نیستیم تصمیم ساز هستیم
شما تصمیم سازیتون بخوره به سره مردم اینا کین دارین میکنین فرماندار معاون فرماندار بخش دار
حیف از اون رایی که به روحانی دادم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
وزیر اقتصاداش کرباسیان باشد استاندارش این میشود
وزیر اقتصاد کرباسیان راننده تریلی بود
استاندار؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
استاندار مراقب اعمال و رفتارت باش
مردم رو بازیچه سیاستهای اشتباه دولت قرار ندهید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
استاندار گیلان فرد انقلابی نیست و هرچه دلش میخواهد میکند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
استاندار از مردم که خجالت نمیکشی حداقل از خدا بترس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
استاندار با تدبیر عقلانیت حرکت کنید گیلان در پرتگاه مدیران فاسد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
استاندار اینا کین هستند حکم میزنید آیا مردم به خاطر اینا به روحانی رای دادند
۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
شنیده ها حاکی از آن است که با علی رقم رد صلاحیت برخی از فرمانداران و معاونان و بخشداران از طرف وزارت اطلاعات استاندار برای آنها حکم زده است
وزیر و مدیرکل محترم اطلاعات در برابر زیاده خواهی استاندار طبق قانون ایستادگی کنید چون این مدیران فاسد دارند خون مردم رو میمکند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
دولت روحانی از مردم و برای مردم نبود دولت تصمیم دارد توسط استاندار گیلان استان گیلان رو به رتبه یک و ممتاز رانت و رانت خواری تبدیل کند
روحانی رای مارو پس بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
در خبرها خواندم که آقای سیف ریس اسبق بانک مرکزی اقرار کرده است که دلیل افزایش نرخ دلار آقای نهاوندیان معاون اقتصادی ریس جمهور بوده است
از طریق افزایش دلار میخواستند اهرم فشار بر حاکمیت ایران برای مذاکره با شیطان بزرگ آمریکا شوند
آقای نهاوندیان ما با کشور آمریکا در مورد برجام مستقیم مذاکره کردیم ولی دولت آمریکا برجام رو پاره کرده و از آن خارج شد
طبق فرمایشات مقام عظمای ولایت آمریکا قابل اعتماد نیست و آمریکا به دنبال سیاستهای رژیم سهیونیستی در منطقه است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
آقای روحانی سیاستهای غلط و اشتباه استاندار گیلان رو جمع کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
آقای روحانی بیش از ۷۰ درصد مردم گیلان به حضرتعالی رای دادند
اما متاسفانه به استان گیلان استانداری رو منصوب کردی که لایق استان گیلان و مردمانش نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
استاندار با عملکردتان مردم رو به نظام بدبین نکنید این نظام بر پایه خون شهیدان گرانقدر و ایثارگران و جانبازان است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
آقای وزیر کشور این استاندار از کجا آمده و برای چه آمده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
استاندار فکر نکن توی نظام جمهوری اسلامی ایران قانون حاکم نیست تو داری با این حرکات آبروی نظام و خون شهیدان را به حراج میگذاری
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
این تدبیر نیست این بی کفایتی مسولان استانی خصوصا استاندار است
ناشناس
|
Greece
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
آقای روحانی استاندارت دارد چه کار میکند در گیلان
متاسفم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
استاندار داد میزنیم که شما کارهای غیر قانونی انجام میدهی
استاندارررررررر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
مجمع نمایندگان استان گیلان
به وزیر کشور به خاطر استاندار گیلان تذکر جدی داده شود
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
بنام خدا
استاندار گیلان به خاطره کارهای غیر قانونی باید توسط وزیر کشور عزل شود
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
اکثر فرمانداران و معاونان و بخش داران گیلان با رانت آمده اند خیلی از اینها الف و ب سیاست رو نمیدانند
استاندار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
استاندار خجالت داره این کارها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
ریس جمهور در آستانه استیضاح
آقای استاندار رانتهای شما و همکارانتان در کشور باعث نگرانی ملت و مردم شده است و همه شما باعث بانی فساد اداری و رانت خواری در کشور شده اید
استعفا بدهید و بروید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
استاندار عزل شود
این خواست توده ملت گیلان است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
امروز آقای ریس جمهور از مردم کمک خواست و مردم رو به باد انتقاد قرار داد و گفت مردم باید به ما کمک کند
ریس جمهور مردم ۲ بار به شما یکی سا۹۲ و یکی در سال۹۶ کمک کردند شما به ملت چه کار کردی
البته کارهایی انجام دادی مثلن وزیرهای فرسوده و استاندارهای رانتی تحویل ملت دادی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
وزیر کشور رو به خاطر تخلفهای استاندار گیلان استیضاح کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اداره کل اطلاعات استان گیلان چرا از تخلفها و رانت دهی های استاندار گزارش نمیکنید
مردم بدون نان
استاندار رانت خوار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
باید دولت روحانی و تمام وزرا دوباره از مجلس رای اعتماد بگیرند
رانت و رانت خواری و سو استفاده ها مدیران ارشد دولت ملت را ناراحت کرده است
استاندار عزل شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
خدا به داد مردم استان گیلان برسد با این استاندار غیر منطقی و غیر قانونی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
ای استاندار مردم گیلان از کارهای غیر قانونی شما به تنگ آمده اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
ملت و مردم شهید پرور استان گیلان تقاضای عزل استاندار رانت خوار را ازدولت را خواست دارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
دولت اسامی دو تا بعیتی رو اعلام کند
استاندار دو تابعیتی نیست ولی خیلی فساد آور است
مردم و هم استانی هایمان از استاندار راضی نیستند
استاندار در گیلان مردم گیلان را بی کار کرده است و کارهارو به فامیلهایش از (استان بوشهر)میدهد
نمایندگان گیلان قیام کنید و استاندار گیلان رو عزل کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
استاندار گیلان زودی زود گیلان رو ترک کنید
متاسفم روحانی بهت رای دادم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
استاندار گیلان گردن کلفتی میکنی در برابر قانون
همه مردم در برابر ملت مساوی هستند
استاندار یه کمی قد بلنده هست فکر میکنی گردن کلفتی
مردم گیلان از تو استاندار ناراضی هستند
رحمان فضلی وزیر کشور مردم عزل استاندار رو میخواهند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۸
استاندار گیلان باید به کارهای غیر قانونی و غیر اخلاقی در محکمه عدالت پاسخگو باشد
وقتی به مردم احتیاج دارن دامن مردم رو میگیرند وقتی سوار اسب قدرت میشوند می تازند و چپاول وغارت میکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
استاندار ما شمارو نمیخواهیم چون تمام فرماندارانت و بخش دارانت رانتی هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
آقای استاندار هم جنابعالی و هم دولت ناکارآمد هستین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
وزیر محترم کشور
ما مردم گیلان عزل استاندار بی خاصیت رو خواستاریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
من خودم یکی از طرفداران آقای روحانی بودم و رایم را به آقای روحانی دادم
ولی متاسفانه استاندار گیلان منفعلانه و رانت پذیری میکند و تمام فرمانداران گیلان به سوی منفعت طلبی گام برمیدارند و مردم رو کشک حساب میکنند از این رو اینجانب الان از منتقدین آقای روحانی بوده و هستم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
مردم گیلان استاندار متخلف نمیخواهند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
استاندار خجالت بکشید و استعفا دهید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
استاندار گیلان انقلابی و متعهد و متخصص نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
این دیگه کیه استاندار کردن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
دولت مردم رو فریب داد استاندار حقه باز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
آقای روحانی به استاندار گیلان افتخار میکنی
آقای روحانی اینا کین بهشون پست استانداری دادین نه تعهد دارن نه وژدان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
روحانی ازت خوشم اومد مردمو خوب سره کار گذاشتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
نمایندگان استان گیلان در مجلس
معاون سیاسی استاندار از دشتستان بوشهر می آید
طبق شنیده ها حاکیست بعد از رفتن سالاری از استانداری گیلان همشهری و دوست خود را جایگزین خود کند
نمایندگان گیلان نگذارید اینکار محقق شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
استاندار برات متاسفم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
توی گیلان باسواد نبود استاندار انتخابش کنن این استاندار
که من میبینم خدا رحم کنه به گیلان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
آقای استاندار برای گیلان چه کار کردی از وقتی اومدی برای فامیلات و دوستات از بوشهر در گیلان جویای کار شدی
نمایندگان گیلان توجه نمااااایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
دولت مملکت رو رها کرده استاندار گیلان داره توی استان سو استفاده میکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
استاندار خجالت بکش مردمو چی حساب کردین
مردمو میکشونید به صندوق های رای بعدش مردم هیچی
روحانی و دولت خجالت بکشید مردم از این استاندار هیچ دله خوشی ندارند روحانی کیلدت زنگ زد برجام مورد استاندار دارد با حیثیت مردم بازی میکند مردم گیلان قیام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
استاندار از حزب کارگزاران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
استاندار از روحانی نمیترسی از خدا بترس
چوب خدا صدا ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
استاندار بی شخصیت گیلان
اینجا گیلان است اینجا بوشهر نیست از کجا اومدی برو اونجا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
آقای روحانی استاندار گیلان رو در استان گل کاشتی
این کیه گذاشتین استاندار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار