کد خبر: ۶۴۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵ 10 August 2018

یادها رفتند و ما هم می رویم از یادها...

سیدرحمان موسوی / تابناک: به مناسبت 17 مرداد ، روز خبرنگارامروز در مراسمی از 13 خبرنگار پیشکسوت ، خانواده های شهیدان خبرنگار و متوفای گیلان در رشت تجلیل شد.

فیروز فاضلی، مدیرکل ارشاد گیلان در همایش تجلیل از خبرنگاران استان که در مجتمع خاتم الانبیا برگزار شد، اظهار داشت: درحال حاضر با ۲۹۳ مجوز صادر شده برای رسانه ها رتبه ششم را داریم!

وی افزود: استان گیلان با ۱۱۷ پایگاه خبری رتبه دوم بعد از تهران را در کل کشور دارا است!

 

آقای فاضلی؛ تعدد رسانه ها در گیلان که بارها با افتخار اعلام می کنید، قطعا جزو لکه سپید کارنامه شما در 5 سال گذشته نیست! / صدور ۲۹۳ مجور و داشتن ۱۱۷پایگاه خبری در استان با چه اصول و منطقی همخوانی دارد!؟ / مقصر نگاه آلوده ای که امروز متوجه رسانه های شناسنامه دار گیلان که صادقانه فعالیت می کنند چه کسی است!؟ / اجازه ندهید که تعریف از رسانه، محلی برای تسویه حساب های شخصی و حق دلالی برخی شود!

 

خبرنگاری یکی از مشاغل حساسی است که شاید برای آنانی که از بیرون به نظاره نشسته‌اند جذاب باشد اما وقتی که درون گود باشی مشکلات آن تمامی ندارد.

خلاءهای قانون مطبوعات ، انواع مختلف سلایق حاکم بر فضای رسانه ، نقص قوانین تامین اجتماعی و کمی دستمزد و ساعات طولانی کار، وظیفه مهم اطلاع رسانی و روشن گری که بر دوش اهالی رسانه نهاده شده چرخ دنده هایی را می سازند که با کوچکترین اشتباهی همه وجود خبرنگار و اهل قلم را خرد می کند.

مشکلاتی همچون پرداخت نشدن حق و حقوق، بیمه نشدن، حقوق کمة تهدید و... هر لحظه خبرنگاران را عذاب می‌دهد و همراه این شغل است.

کمتر کسی است که نداند با کمبود شدید نیروی متخصص در گیلان مواجه هستیم و به دلیل عدم آشنایی کافی با خبرنگاران با اصول حرفه‌ای کار بسیار سخت تر می‌شود.

هزینه‌های بالا و درآمد بسیار ناچیز کار خبری شرایط را به قدری سخت تر کرده که بسیاری از اهالی رسانه استان، نگاه کاملا متفاوتی به این حرفه پیدا کرده اند!

حق الزحمه ها که بعضا به خاطر عدم درآمد ثابت از طرف صاحبان رسانه که باید درآمدشان را با گرفتن رپورتاژ تامین کنند به اجبار از نوشتن بسیاری حقایق محروم شده و زبان به تعریف و تمجید می‌گشایند و قطعا رسالت قلم این نبوده و نیست اما چاره چیست!؟

 

البته به خوبی میدانیم که خبرنگاری یکی از دشوارترین و پرمخاطره‌ترین شغل‌ها است؛

شغلی که میان بد و بدتر انتخاب نمی‌شود و دوستان، با عشق آن را انتخب نموده اند، چرا که بدون این حس، قطعا قادر به تحمل دشواری‌های ناتمام این حرفه نخواند بود.

 

سخن پایانی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان... 

 

آقای فاضلی؛ تعدد رسانه ها در گیلان که بارها با افتخار اعلام می کنید، قطعا جزو لکه سپید کارنامه شما در 5 سال گذشته نیست!

صدور ۲۹۳ مجوز و داشتن ۱۱۷پایگاه خبری در استان با چه اصول و منطقی همخوانی دارد!؟

مقصر نگاه آلوده ای که امروز متوجه رسانه های شناسنامه دار گیلان که صادقانه فعالیت می کنند چه کسی است!؟

اجازه ندهید که تعریف از رسانه، محلی برای تسویه حساب های شخصی و حق دلالی برخی شود!

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار