ائمه جمعه مناطق مختلف استان در خطبه های نماز جمعه این هفته به موضوعات روز اشاره کردند.
کد خبر: ۶۴۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴ 10 August 2018
 تابناک کهگیلویه و بویراحمد / سیاسی،  ائمه جمعه مناطق مختلف استان در خطبه های نماز جمعه این هفته به موضوعات روز اشاره کردند از جمله امام جمعه شهر لیکک که به اهم مشکلات شهرستان بهمئی پرداخت یا امام جمعه موقت شهر چرام که به موضوع مهم این رو های کشور پرداخت و گفت : تنها راه مبارزه با فساد همه گیر اعدام ده ها مفسد اقتصادی است.  
مشکل خاص شهرستان بهمئی در بحث ازدواج 
امام جمعه شهر لیکک گفت : خیلی از گرفتاری‌های ما به خاطر نارضایتی پدر مادر از ماست.
حجت الاسلام افروغی در ادامه گفت: مهریه کم باعث پیوند و دوست داشتن بیشتر می شود و مهریه های سنگین تر باعث افزایش طلاق می شود.
امام جمعه شهر لیکک خاطر نشان کرد: پسران در دوران مجردی کور هستند و دختران بعد از ازدواج کور میشوند.
وی گفت: اصالت خانوادگی حلال خیلی از مشکلات امروزی است.
امام جمعه شهر لیکک افزود : خانم ها باید به درون خانه بیشتر بپردازند تا به کارهای بیرون.
افروغی بیان داشت: مشکلی که در شهرستان بهمئی وجود دارد و در بقیه استان‌ها دیده نمی شود این است که در بعضی از خانواده ها اجازه نمی‌دهند دختر و پسر قبل از عقد با هم صحبت کنند. والدین باید اجازه دهند حداقل در سه جلسه با همدیگر صحبت و گفتگو داشته باشند.
ماجرای مسئولین ما و گوساله سامری 
امام جمعه لیکک گریزی به داستان حضرت موسی و گوساله ی سامری زد و گفت: خیلی از مسئولین ما شبیه سامری در زمان حضرت موسی هستند که دارند با وعده های پوچ، تو خالی، با افترا و تهمت به دیگران، مردم را جمع می کنند و آنها را از دین و اسلام بیزار می‌کنند.
وی در تلنگری به مردم گفت: چرا ما بعضی مواقع اشخاصی را می پرستیم که از پرستش قوم موسی و گوساله سامری بدتر هستند.
افروغی ادامه داد: مبارزه با رانت، مبارزه با جنبش‌های عدالت‌خواهی، دفاع از انسانهای به حق، دفاع از مظلومین و نهیب زدن به مسئولین بی کفایت عین اتحاد است که اگر انسان های ناکارآمد به زیر کشیده شوند این باعث اتحاد ملت است.
وی در همین رابطه افزود: این دو دستگی که در ملت به وجود آمده به خاطر ناکارآمدی بعضی از مسئولین است.
بانک هایی که خون فقرا را می مکند
خطیب امام جمعه شهر لیکک در مورد بانک ها بیان داشت: بانک‌ها مافیایی هستند که خون فقرا را میمکند و چند درصد محدودی که سرمایه دار هستند روزبه‌روز دارند سرمایه دار تر می شوند.
افروغی در مورد بسته ی جدید دولت گفت: این بسته، بسته ی خوبی است و هر جایی که دولت اقدام خوبی انجام دهد صادقانه آن را به مردم بگوید و صادقانه و محکم از آن دفاع میکنیم.
وی گفت: نقدینگی به سمت تولید هدایت نمی‌شود و تولیدکنندگان مظلوم واقع می‌شوند. همچنین در بخش ارزش افزوده به تولیدکنندگان اجحاف می شود.
امام جمعه شهر لیکک در مورد بیمه ها بیان داشت: قوانین بسیار مبهم و سردرگم بیمه که خیلی از کارفرماها در بحث بیمه مشکل اساسی دارند.
اعتراض به سهمیه کم پذیرش داوطلبان شهرستان بهمئی در کنکور سراسری
وی در مورد سهمیه کم پذیرش داوطلبان شهرستان بهمئی در کنکور سراسری امسال آموزش و پرورش که موجب اعتراض داوطلبین و والدین آنها گردید گفت: سهمیه استخدامی آموزش و پرورش به این شکل است که میزان معلمان به دانش آموزان را می سنجند و از این جهت شهرستان بهمئی اضافه معلم هم دارد. همچنین به لحاظ پراکندگی در روستاها و مناطق شهرستان بهمئی و ترکیب جنسیتی حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر معلم خانم نیاز داریم ولی در آزمون سراسری عدم توازن جنسیتی را نمی سنجند.
وی گفت: مدیریت اداره آموزش و پرورش تلاش کرد که این اعتراضات را به صورت مکتوب به دستگاه‌های بالا گزارش دهد و دارند پیگیری می‌کنند که قطعاً در سال‌های آینده اثر دارد.
اصلاح‌طلب و اصولگرا در آموزش و پرورش معنایی ندارد
افروغی در ادامه خطبه ها افزود: بعصی از مسئولین ما از بیرون در جهت انتصاب نیرو در ادارات به مدیران فشار می‌آورند، این افرادی که دارند فشار می‌آورند اصلاً وزنی نیستند و بنده ی حقیر کامل آنها را می شناسم.
وی ادامه داد: اگر مدیری با اقتدار،  با شایسته‌سالاری نه با تقسیم بندی تهوع آور و قوم‌گرایی بیایند نیرو انتخاب کند مطمئنا مورد احترام تمام جناح ها قرار خواهد گرفت.
افروغی در همین رابطه افزود: مدیران با مطالعه، با دقت مخصوص  در آموزش و پرورش که الان بحث انتخابات این اداره است تقسیم نیرو انجام دهند.
وی بیان داشت: تقسیم بندی قومی نداریم، کسی حق ندارد در شهرستان فشاری به مدیرانی که عهده‌دار انتصابات هستند بیاورد.
امام جمعه شهر لیکک ادامه داد: قوم بازی، جناح بازی، اصلاح‌طلب و اصولگرا در آموزش و پرورش معنایی ندارد، چرا که یک نهاد مقدس و علمی است. پس باید با محاسبات علمی و کارشناسی پیش برویم.
وی در بحث انتصابات خاطرنشان کرد: حتی اگر رئیس جمهور و یا وزیری هم زنگ بزند نباید توجه کرد، باید به چیزی که هم خدا راضی باشد و هم قانون می گوید توجه کرد.
فکری برای گرانی و نگرانی مردم بکنید 

حجت‌الاسلام صفایی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و مسائل گرانی در بازار گفت: این ملت، ملتی بزرگی هستند که به خاطر اسلام، شهدا و نظام این مشکلات را تحمل کرده‌اند و به دفعات شاهد بوده‌ایم رهبر معظم انقلاب تذکرات خود را در خصوص وضعیت اقتصادی داده‌اند.

خطیب موقت جمعه گچساران عنوان کرد: دولتمردان باید فکری کنند و به این وضع نابسامانی رسیدگی کنند.

وی اظهار داشت: در کنار این مشکلات هر روز خبر می‌رسد فلان شخص به چه میزان سرمایه و پول دولت را به یغما برده است و این مردم را نگران می‌کند و باید در این خصوص به جد برخورد و رسیدگی شود و باید جلوی این گرانی‌ها و نگرانی‌ها را گرفت.

نگران کننده بودن وضعیت هزینه های ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد 
حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی صالح موسوی‌اعظم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یاسوج با اشاره به اول ذی‌‌حجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) اظهار داشت: این روز به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده و ازدواج این دو بزرگوار در اوج سادگی برگزار شد.

وی با بیان اینکه شیعیان، ملت ایران و مردم کهگیلویه و بویراحمد در تمام زمینه‌ها از جمله ازدواج ساده و آسان از ائمه اطهار الگو بگیرند، ابراز کرد: این در حالی بوده که در این استان مراسمات ازدواج‌ با چشم و هم چشمی و تجملات همراه است.

موسوی اعظم با بیان اینکه ملاک و معیار انتخاب همسر به جای مسائل تجملاتی و اقتصادی باید ایمان و تقوا باشد، افزود: مردم کهگیلویه و بویراحمد نسبت به اعیاد اسلامی، ولادت‌ها و شهادت‌های ائمه تا حدودی بی تفاوت بوده اما میزان شرکت آنان در مساجد برای ترحیم افراد، آشنایان و بستگان بیشتر از اقامه نماز جماعت و یا مراسم‌های دینی و مذهبی است.
 
تنها راه مبارزه با مفاسد اقتصادی 
امام جمعه موقت چرام ، در خطبه های نماز جمعه خاطرنشان کرد: سوء مدیریت دولت و زیر مجموعه‌های آن در بازار و کشور دلیل دیگری از این وضعیت اقتصادی حاکم است، وقتی این اندازه فشار بر اقشار مختلف جامعه هست چرا باید برخی افراد زیر ذی نفوذ در دولت و نهادهای وابسته میلیاردی اختلاس کنند، میلیاردی ارز دولتی بگیرند، فلان شرکت خودروسازی سایت آن شبانه هک شود.

حجت‌الاسلام فرهمند دلیل دیگر را بی انصافی و بی دینی بعضی از بازاریان ذکر کرد و گفت: اجناسی که با قیمت قبلی خریدار شده حرام است با یک قیمت جدید به دست مردم بدهیم، بعضی از کالاهایی که تحریم تاثیری بر آنها نداشته است و مثلاً در کشور تولید می‌شود و یا هم در همین شهرستان به دست می آید چرا باید دو برابر قیمت به دست مردم برسد،این کار بدتر از تحریم است و تأثیر زیادی بر اقتصاد مردم دارد.

امام جمعه موقت چرام، ابراز کرد: به غیر از دولت قوه مقننه و قضائیه محترم هم باید ورود کنند که البته اخیراً قوه محترم قضاییه وارد شده، شاید تنها راه مبارزه با این فساد اقتصادی اعدام کردن ده‌ها مفسد اقتصادی مطرح و گردن کلفت در کشور است تا از این طرف بقیه حساب کار خودشان را بکنند و از طرف دیگر مردم مستضعف و قشر آسیب پذیر جامعه بدانند که این انقلاب هنوز بر همان اصل ابتدایی خود یعنی عدالت و برابری و خدمت به مستضعفان مانده است.
مسئولان درباره تسهیلات کارآفرینی شفاف سازی کنند 
امام جمعه موقت دهدشت در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به در پیش بودن روز صنایع کوچک گفت: صنایع کوچک در مسیر اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت است به طوری که 96 درصد از صنایع کشور را همین صنایع کوچک تشکیل می دهد.
حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی افزود: حدود 50 درصد از نیروی کار کشور در صنایع کوچک و بحث تسهیلات کارآفرینی مشغول به کار هستند و به دلیل اهمیت این موضوع باید دقت شود که تسهیلات کارآفرینی به چه کسانی پرداخت می شود و کسانی که مسئول این کار هستند باید به مردم گزارش دهند و مردم ببینند که این تسهیلات کارآفرینی در مسیر خودش مصرف می شود و یا در این مسیر اختلاس صورت می گیرد.
وی ادامه داد: امیدوارم در این هفته کارآفرینی مسئولان استان به خصوص در مورد تسهیلات کارآفرینی شفاف سازی کنند و به اطلاع مردم برسانند.
امام جمعه موقت دهدشت افزود: آنهایی که اجناس را در انبارها ذخیره و احتکار و گرانفروشی می کنند پیاده نظام آمریکا و کسانی در بازار ارز و طلا اخلال ایجاد می کنند وابسته به استکبار جهانی هستند.
جریان اصلاحات توسعه سیاسی را بر عدالت و اقتصاد مقدم داشت
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی گفت : دولت می‌تواند مشکلات کشور را حل به شرطی که از مدیرانی با ویژگی‌های عدالت توام با معنویت و عقلانیت انقلابی استفاده کند  و در عدالت هم بایستی عقلانیت و هم معنویت باشد و مولا علی(ع) عدالت را ملاک و معیار سیاست می‌داند و متاسفانه بعد از جنگ تحمیلی ویژگی عدالت محوری توام با معنویت و عقلانیت نیست و ملاک عمل در انتخاب مدیران قرار نگرفت و با شکل گیری جریان سازندگی که توسعه اقتصادی را بر عدالت مقدم داشت جریان اصلاحات توسعه سیاسی را بر عدالت و اقتصاد مقدم داشت.
خطیب جمعه قلعه رئیسی یکی از ریشه های مشکلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور را کاهش تقوی الهی در بین کارگزاران نظام از جمله قوه مجریه دانست و ادامه داد: تقوا نیروی است که انسان را در مقابل آفات و لغزش‌ها حفظ می‌کند و اگر مدیر با تقوا باشد در مقابل لغزش ها همچون خیانت به نظام و مردم دست‌اندازی به بیت المال و رشوه‌خواری و بی‌توجهی مقاوم خواهد بود.

صلواتی به روحیه انقلابی و خدمت‌گذاری بی منت اشاره و گفت: رضایت مردم با خدمتگذاری حاصل می‌شود و نظام نیازمند حضور مردم و استحکام و اقتدار نظام بستگی به حضور مردم در صحنه دارد و دولت نهم و دهم هم عدالت را با معنویت توام نمود و دولت اعتدال هم شرایط دو دولت سازندگی و توسعه سیاسی را بیش گرفت و در هر چهار دوره عدالت معنویت و عقلانیت به نوعی فدای یکدیگر شدند و امروز خواسته اصلی مردم از دولت عدالت و مبارزه با بی عدالتی است.
جواب رئیس‌جمهور به ترامپ کوبنده بود
خطیب جمعه کبگیان با اشاره به وضعیت حال مملکت گفت: اوضاع احوالات امروز در جامعه که کلیدش تحقق اقتصاد مقاومتی برای حل مشکلات است نیازمند مدیرانی با تقوا و ولایتمدار که دارای روحیه جهادی،و انقلابی میباشد که با نقد پذیری وبرخورداری از شرح صدر درمیدان مبارزه بافقر وفساد وتبعیض با مدیریت در کار آمدی بالا صد اشرافیگری باشد.
این خطیب جمعه درباره اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت آمریکابا هدف ایجاد فشار روانی در جامعه از یک طرف برشدت تحاریم متعدد می افزاید و از سوی دیگر خواهان مذاکره با ماست. 
علی وحدانی فر با اشاره به جواب دکتر روحانی به ترامپ گفت: سخنان دکتر روحانی مبنی براینکه اول مطالبات جمهوری اسلامی ایران که حق ملت ماست پرداخت شود بعد مذاکره می کنیم جواب کوبنده وتحسین برانگیزی بود. 
حجت الاسلام والمسلمین علی وحدانی فر با اشاره به بیانیه و فتنه انگیزی گروهکهای منافق که باحمایت آمریکا ویهود و دلارهای شیوخ خائن و غرب پرست شعار تخریب انقلاب را سرمی دهند گفت: هم آنان و هم شرکاء هزار رنگشان میدانند که جمهوری اسلامی ایران دره های پرپیچ خم و زیادی، را در دست اندازهای ساختگی فتنه غرب ومنافقین به سلامت پشت سر گذاشته و به حول قوه الهی باقدرت مطلق اتحاد مردم وبصیرت مسئولان در آینده ای نزدیک جشن۴۰سالگی خود را باشکوه بزرگ برگزار خواهد کرد وخواب رویا پردازان فتنه گر جز به صلابت ملت و ارتش و سپاه ما تعبیر نخواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار