تابناک گزارش می دهد؛
تابناک / ضمن تبريك پيشاپيش روز خبرنگار خدمت تمامى فعالين اين عرصه در استان گيلان كه تلاش بى دريغ اين عزيزان موجب افزايش آگاهى همگان ميشود، علم بر علت نامگذارى اين روز به نام روز خبرنگار خالى از لطف نيست.
کد خبر: ۶۴۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱ 06 August 2018

تابناک / ضمن تبريك پيشاپيش روز خبرنگار خدمت تمامى فعالين اين عرصه در استان گيلان كه تلاش بى دريغ اين عزيزان موجب افزايش آگاهى همگان ميشود، علم بر علت نامگذارى اين روز به نام روز خبرنگار خالى از لطف نيست.

وجه تسميه اين روز به عنوان روز خبرنگار به سبب حوادث ١٧ مرداد ماه سال ١٣٧٧ مى باشد.

در اين روز محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به مناسبت شهادت این خبرنگار وظیفه شناس، شورای فرهنگ عمومی، 17 مرداد ماه را به عنوان "روز خبرنگار" نام گذاری کرد.

در اهميت تجليل از روز خبرنگار و بزرگداشت مقام شامخ قلم اين سلاح مقدس كه پروردگار قسم بدان ياد كرده است همگان آگاهند و همه ساله تداركات ويژه اى براى برگزارى هرچه بهتر اين مراسم صورت می گيرد.

 

هرج و مرج برای برگزاری مراسم روز خبرنگار در شورا و شهرداری رشت! / چرا راسا شوراى شهر تمايل به برگزارى جشن روز خبرنگار دارد!؟ / عده ای می خواهند ارتباطات و امور بين الملل شهردارى را به حاشیه ببرند!

 

در استان گيلان و شهر رشت هم به منوال سال هاى گذشته كه بر حسب وظيفه مسئوليت برگزارى اين مراسم بر عهده مديريت ارتباطات و امور بين الملل شهردارى رشت بود، انتظار مي رفت كه در اداى اين مسئوليت مشكلى ايجاد نشود چرا که در سال هاى گذشته اين مراسم توسط همين مجموعه به خوبى برگزار شده بود.

شنيده ها حاكى از اين است كه به سبب حكم انشايى شهردار سابق رشت مبنى بر اعطاى سمتى مشابه به خانم رضاطبع و همچنين تلاش شبهه برانگيز شوراى شهر رشت مبنى بر برگزارى اين جشن به صورت مستقل و شنیده هایی از برگزاری اردوی تفریحی، يك عدم هماهنگى فاحش و عجيب را نمايان می سازد.

با توجه به تفكيك وظايف و برگزارى همه ساله اين جشن توسط مديريت ارتباطات و امور بين الملل شهردارى رشت اين كه چرا راسا شوراى شهر و "رضاطبع" تمايل به برگزارى جشن روز خبرنگار دارند جالب توجه است.

اميد است با توجه به اينكه تفكيك مسئوليت ها واضح و آشكار است نيت بدى در اين دست اقدامات وجود نداشته باشد، هرچند كه همين عدم هماهنگى هم يقينا از كيفيت برگزارى مراسم می كاهد.

 

محمدجواد پاکدل/

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار