چند حبر کوتاه از شهرداری رشت؛
تابناک / علی بهارمست با اشاره به اینکه هر سازمانی که پا به عرصه‌ ی وجود می‌گذارد، دارای رسالتی است، بیان داشت: رسالت هر سازمان در حقیقت فلسفه‌ی وجودی آن است و بیان می‌دارد که سازمان در پی دستیابی به چه اهدافی است.
کد خبر: ۶۳۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ 05 August 2018

 

رسالت و هدف بنیادی سازمان شهرداری، مدیریت مطلوب توسعه‌ی شهری و ارائه‌ی خدمات کیفی به شهروندان است
  تابناک / علی بهارمست با اشاره به اینکه هر سازمانی که پا به عرصه‌ ی وجود می‌گذارد، دارای رسالتی است، بیان داشت: رسالت هر سازمان در حقیقت فلسفه‌ی وجودی آن است و بیان می‌دارد که سازمان در پی دستیابی به چه اهدافی است.
 
 
 

 

به گزارش واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه شهرداری رشت، مهندس علی بهارمست با اشاره به اینکه هر سازمانی که پا به عرصه‌ ی وجود می‌گذارد، دارای رسالتی است، بیان داشت: رسالت هر سازمان در حقیقت فلسفه‌ ی وجودی آن است و بیان می‌دارد که سازمان در پی دستیابی به چه اهدافی است.

سرپرست شهرداری رشت تصریح کرد: رسالت و هدف بنیادی سازمان شهرداری، مدیریت مطلوب توسعه‌ی شهری و ارائه‌ی خدمات کیفی به شهروندان است تا در پرتو چنین خدماتی، زندگی شاداب و آرامش بخشی را تجربه کند.

وی افزود: با افزایش جمعیت شهرها و روند رو به رشد شهرنشینی در جامعه، پرداختن به تمام جوانب زندگی شهری همچون امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، سیاسی و حمل و نقل مورد توجه مدیران بوده است. در این میان مبحث اقتصاد شهری و توسعه آن به دلیل اثرگذاری بر سایر موارد بیشتر از امور دیگر اهمیت دارد.

علی بهارمست تصریح کرد: امروزه با افزایش خودروها و رشد سفرهای درون شهری، ساماندهی و مدیریت ترافیک به یکی از مهمترین ضرورت های مدیریت شهری تبدیل شده است.

وی شهر رشت را شهر اولین ها دانست و گفت: نخستین اتوبوس ایران در شهر رشت آغاز به کار کرد.

مهندس بهارمست تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۴۹ دستگاه اتوبوس، ۱۹۲ دستگاه مینی بوس و۶۰۱۷ دستگاه تاکسی در شهر رشت مشغول در حال فعالیت و خدمات رسانی به شهروندان است.

سرپرست شهرداری رشت یادآور شد: مجموعه مدیریت شهری با همراهی و مشارکت اعضای شورای شهر سعی دارد تا در یک برنامه ریزی مدون در راستای توسعه همه جانبه شهر گام بردارد.

 
 
 

پروژه های ترافیکی متعددی در دستور کار شهرداری قرار دارد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت با تاکید بر نقش مهم شهرداری ها در توسعه همه جانبه کشور بیان داشت: شهرداری رشت به سهم خود سعی دارد تا با بهره مندی از نیروهای متخصص و تکنولوژی روز دنیا در عمران و آبادانی کشور نقش آفرینی نماید.

وی افزود: یکی از مهمترین معضلات شهری رشت که شهرداری به عنوان متولی اصلی و هماهنگ کننده مرکزی وظیفه ساماندهی و حل مشکلات آن را برعهده دارد بحث حمل و نقل و ترافیک فزآینده شهری است که با وجود همه اقدامات فراوان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.

مهندس جمشیدپور مجموع طول معابر شهر رشت را ۲۴/۲ کیلومتر عنوان کرد و گفت: ۶۹ درصد از این مقدار معابر یکطرفه و ۳۱ درصد دوطرفه می باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت با تاکید بر اینکه پروژه های ترافیکی زیادی در دستور کار شهرداری قرار دارد، خاطرنشان کرد: این پروژه ها که بستر توسعه روز افزون شهر را فراهم خواهند کرد عبارتند از تکمیل خطوط ویژه، احداث خط تراموا، هوشمندسازی تقاطعات، بازگشایی معابر، احداث تقاطع های غیر همسطح، ساماندهی خطوط اتوبوسرانی، احداث ایستگاه های اتوبوس و...

 
 
 

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت به عنوان مهمترین بازوی مطالعاتی و اجرایی آن سعی در توسعه همه جانبه شهر دارد

مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت، در سخنانی با تاکید بر تلاش مدیران شهرداری در ایجاد رفاه و آسایش شهروندی تصریح کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت به عنوان مهمترین بازوی مطالعاتی و اجرایی آن سعی در توسعه همه جانبه شهر دارد.

مهندس هادی زاده با اشاره به نقش آموزش در توسعه شهر گفت: در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت ۸۶ ساعت در راستای نحوه تنظیم قراردادهای حمل و نقل، برنامه ریزی سیستم های حمل و نقل شهری، سیستم های هوشمند حمل و نقل و... برگزار کرده است.

 

افزایش بودجه عمرانی شهرداری منطقه ۴ نسبت به سالهای گذشته
  به گزارش واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، مهندس علی بهارمست با اشاره به افزایش شهرنشینی و بروز معضلات متعدد شهرنشینان در دهه های پایانی قرن بیستم، بیان داشت: با توسعه روزانه و شهری شدن زندگی بشر مفاهیم مربوط به توسعه پایدار به حیطه شهر وارد شده است. توسعه پایدار شهر محصول نگاه های جدید به عدالت اجتماعی، فضایی و محیطی نسبت به شهر و ارتقاء رفاه و آسایش شهروندی است.
 
 
 

 

به گزارش واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، مهندس علی بهارمست با اشاره به افزایش شهرنشینی و بروز معضلات متعدد شهرنشینان در دهه های پایانی قرن بیستم، بیان داشت: با توسعه روزانه و شهری شدن زندگی بشر مفاهیم مربوط به توسعه پایدار به حیطه شهر وارد شده است. توسعه پایدار شهر محصول نگاه های جدید به عدالت اجتماعی، فضایی و محیطی نسبت به شهر و ارتقاء رفاه و آسایش شهروندی است.

 
 
 

سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر محرومیت نسبی منطقه ۴ در برخورداری از زیرساخت های توسعه ای خاطرنشان کرد: انجام پروژه‌های عمرانی همسو با نیاز شهر و شهروندان به عنوان یکی از ابزارهای لازم زمینه را در اجرای موفق طرح های توسعه شهری فراهم می کند. بر این اساس پروژه های عمرانی از مهمترین سازه های اجتماعی یک شهر هستند و لحاظ کردن موضوع کمی و کیفی در اجرای اقدامات شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و توجه به آن از ملزومات مدیریت شهری به شمار می‌رود.

 
 
 

وی افزود: بر این اساس شهرداری منطقه ۴ با برخورداری از حمایت های اعضای محترم شورای شهر رشت به خصوص کمیسیون عمران در بحث تخصیص بودجه عمرانی از رشد بسیار مطلوبی نسبت به سال های گذشته برخوردار شد.

کیفیت اجرای پروژه های عمرانی در کاهش هزینه های شهری نقش بسزایی دارد/ اجرای بیش از ۵۰ پروژه عمرانی طی یک سال در سطح منطقه ۴

 
 
 

در ادامه مهندس آرش امیرلو ضمن قدردانی ازتلاش مدیران قبلی شهرداری منطقه ۴ تصریح کرد: شهرداری منطقه ۴ در سال های گذشته، به لحاظ تخصیص بودجه در بحث برنامه زیرسازی، جدول کشی و آسفالت از دیگر مناطق همواره عقب می ماند، اما سال جاری با تخصیص بودجه ۲۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومانی در بحث زیرسازی، آسفالت و ترمیم نوارهای حفاری توانست نسبت به دیگر مناطق از رشد بسیار خوبی بهره مند گردد.

 
 
 

مدیر منطقه ۴ شهرداری رشت در خصوص پروژه های عمرانی شاخص سال ۹۷ گفت: امسال اجرای سه پروژه شاخص و بزرگ عمرانی در برنامه شهرداری منطقه ۴ قرار دارد که عبارتند از عملیات زیرسازی و روکش آسفالت معابر خاکی و همسطح سازی منهول های سطح منطقه ۴ به متراژ ۱۴۵ هزار مترمربع با برآورد اولیه هزینه حدود ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، زیرسازی و آسفالت معابر خاکی و فرعی در محدوده منطقه ۴ با متراژ ۴۵ هزار متر مربع و برآورد اولیه بیش از ۳ میلیارد تومان و عملیات ساماندهی، توسعه و بهسازی شامل پیاده روسازی، حتی نصب روشنایی معابر بلوار شهید افتخاری حد فاصل دخانیات تا نمایندگی محمودی با برآورد اولیه ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، هر سه پروژه فوق در مرحله اخذ پیمانکار است و از دو هفته آینده آغاز به کار خواهد شد.

 
 
 

مدیر منطقه ۴ با تاکید بر اینکه کیفیت اجرای پروژه های عمرانی نقش بسزایی در کاهش هزینه های شهری خواهد داشت، گفت: از آن جایی که هر پروژه عمرانی به مرور زمان، هویت شهر را می سازد. لذا دقت در مطالعات و طراحی پروژه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که پروژه های عمرانی به عنوان یک سازه اجتماعی همواره در معرض دید شهروندان است.

 
 
 

مهندس امیرلو تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداری منطقه ۴ در ورودی هر رشت از غرب استان قرار گرفته در حال حاضر پروژه های بسیار مهمی در حال اجراست که از آن جمله می توان به پروژه ایجاد دور برگردان در بلوار شهید افتخاری مقابل ساختمان بنیاد شهید شهرستان رشت با اعتباری به مبلغ ۲۱۱ میلیون تومان، پروژه تعویض و همسطح سازی درب منهول ها به صورت موردی در سه ناحیه با هزینه کرد بین ۱۱۵ الی ۱۲۰ میلیون تومان، پروژه لکه گیری معابر آسفالتی شامل ترمیم چاله ها، ترک ها و... در سه ناحیه با اخذ سه پیمانکار و هزینه کرد بین ۲۳۰ تا ۲۴۰ میلیون تومانی و... اشاره داشت.

 
 
 

وی با تاکید بر اینکه شهرداری منطقه ۴ یکی از مناطق محروم شهرستان رشت است، گفت: در این منطقه به واسطه ایجاد حفاری های مکرر توسط دستگاه های حفار ناگزیر به اخذ سه پیمانکار در راستای ترمیم نوارهای حفاری در سه ناحیه شده ایم. البته پروژه های ترمیم نوارهای حفاری معابر نواحی منطقه ۴ با هزینه کرد بین ۲۳۰ تا ۲۴۰ میلیون تومانی در یک پروسه دو ماهه انجام خواهند شد.

 
 
 

مدیر منطقه ۴ شهرداری رشت از اجرای بیش از ۵۰ پروژه عمرانی طی یک سال در سطح منطقه خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزی های یک ساله مجموعه همکاران شهرداری منطقه ۴ پروژه های بسیاری مهمی در دست اقدام معاونت عمران این شهرداری قرار گرفته که در مرحله اخذ پیمانکار است و از آن جمله می توان به عملیات ایمن سازی و مناسب سازی معابر، نصب تابلوهای نامگذاری کوچه و معابر منطقه ۴، بهسازی سرویس های بهداشتی محدوده منطقه ۴، تعمیر، ترمیم و یا تعویض درز انبساط پل روگذر میدان شهید افتخاری، عملیات احداث دیوار حائل( گابیون بندی) رودخانه گوهر رود در محدوده منطقه ۴ جنب بیمارستان رازی و پارک گلها، عملیات تعمیر، بهسازی و رنگ آمیزی سرعت کاهها اشاره داشت.

 
 

 

تداوم و استمرار اجرای طرح نمایش خیابانی دائمی از اولویت های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت است
  به گزارش واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با قدردانی از همه ی گروه های نمایشی و هنرمندان شهر باران گفت: از همه ی هنرمندانی که همکاری می کنند تا این اتفاق زیبا در شهر رشت انجام شود تشکر و قدردانی می کنم.
 
 

به گزارش واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با قدردانی از همه ی گروه های نمایشی و هنرمندان شهرباران گفت: از همه ی هنرمندانی که همکاری می کنند تا این اتفاق زیبا در شهر رشت انجام شود تشکر و قدردانی می کنم.

 
 
 

حسنی خاطر نشان کرد: نمایش خیابانی با نمایش صحنه یی متفاوت است چرا که در نمایش صحنه ای افراد خاص مخاطب شما هستند و اینگونه نمایشها در تالارهای نمایش بیشتر تخصصی محور هستند اما مخاطب شما در نمایش خیابانی عامه ی مردم هستند که به همین دلیل باید با حساسیت بیشتر عمل کنید تا هم نیاز آنها برآورده شود و هم شئونات و شعائر اخلاقی و اعتقادی با حساسیت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 
 
 

وی گفت: دغدغه ی شما مسائل مالی است و دغدغه ی ما هم تداوم و کیفیت اجرای برنامه ها است و من به شما قول می دهم که شما در این زمینه دغدغه نداشته نباشید چون سازمان فرهنگی با جدیت از کار شما پشتیبانی و حمایت می کند و شما فقط به فکر ارائه ی کارهای باکیفیت و متناسب با نیاز روز جامعه باشید. به عنوان مثال ما اعیاد قربان و غدیر را پیش رو داریم و نمایش های شاد می تواند نشاط را به شهروندان انتقال دهد.

 
 
 

علیرضا حسنی در نشست با شماری از هنرمندان شهر رشت تاکید کرد: بدون شک شروع یک کار آسانتر از تداوم آن است و حالا که به همت شما این کار آغاز گردیده است، باید همگی تلاش کنیم تا استمرار و تداوم هم داشته باشد.

 
 
 

حسنی در ادامه گفت: برنامه های فرهنگی و هنری دیگری هم در فضای مکث که در پیاده راه هسته ی مرکزی شهر ایجاد می شود و همچنین تماشاخانه ی روباز محوطه ی این سازمان با بهره گیری از ظرفیت تمام هنرمندان در زمینه ی موسیقی سنتی، نمایشهای آیینی و استندآپ ها به زودی افتتاح گردیده و مکمل کار شما هنرمندان گرامی در اجرای طرح نمایش خیابانی دائمی خواهد بود.

 

عیادت علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهری از معاون عملیات سازمان آتش نشانی
  به گزارش واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهری از شهرام مومنی، معاون عملیات سازمان آتش نشانی که در جریان امداد رسانی و اطفای حریق آتش سوزی صبح سه شنبه ۹ مرداد ۹۷ در خیابان شهید مطهری دچار مصدومیت تنفسی شده بود عیادت کردند.
 
 

 

به گزارش واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر رشت و جمعی از مدیران شهری از شهرام مومنی معاون عملیات سازمان آتش نشانی که در جریان امداد رسانی و اطفای حریق آتش سوزی صبح سه شنبه ۹ مرداد ۹۷ در خیابان شهید مطهری دچار مصدومیت تنفسی شده بود عیادت کردند.

 
 
 

گفتنی است در این دیدارها اعضای شورای اسلامی و مدیران شهری ضمن عیادت، از زحمات و رشادت های آتش نشانان تقدیر و برای این آتش نشان پر تلاش آرزوی سلامتی کردند.

 
 
 
 
 
 
 

 

آسفالت محله امیر کبیر حمیدیان رشت انجام شد/ عملیات لایروبی توسط شهرداری رشت همچنان ادامه دارد
  هومن روایی،رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت در گفت و گو با واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت با اشاره به اینکه محله امیرکبیر حمیدیان به صورت خاکی بود و سال ها در انتظار آسفالت قرار داشت اظهار کرد: به همت سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت و در راستای اجرای سیاستهای حوزه معاونت عمرانی و امور زیربنایی آسفالت این محله از ده روز گذشته آغاز شده است.
 
 
 

 

هومن روایی رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت در گفت و گو با واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت با اشاره به اینکه محله امیرکبیر حمیدیان به صورت خاکی بود و سال ها در انتظار آسفالت قرار داشت اظهار کرد: به همت سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت و در راستای اجرای سیاستهای معاونت عمرانی و امور زیربنایی شهرداری آسفالت این محله از ده روز گذشته آغاز شده است.

 
 
 

وی افزود: آسفالت محله امیر کبیر حمیدیان در چند روز آینده به اتمام می رسد و بیش از هشت هزار متر از این محله آسفالت خواهد شد.

 
 

 

 
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت تصریح کرد: عملیات لایروبی توسط شهرداری رشت همچنان ادامه دارد.

روایی با اشاره اینکه در هنگام لایروبی ماشین آلات سازمان عمران بعضاً لوازم خانگی شهروندان نظیر مبل، تخت خواب و ... مشاهده می شد بیان کرد: از شهروندان تقاضا داریم از ریختن زباله و وسایل مستعمل خود به رودخانه ها جداً خودداری کنند.

 
 
 

 

گزارش تصویری از برگزاری تئاتر خیابانی در پیاده راه فرهنگی رشت
  تئاتر خیابانی هر شب در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می شود.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

پیگیری تأمین اعتبار ساماندهی و جلوگیری از ورود فاضلاب بهداشتی به دو رودخانه زرجوب و گوهررود در پی جلسه رئیس شورای اسلامی شهر رشت و سرپرست شهرداری رشت با دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و دیگر مسئولان کشوری ذیربط
  در راستای تأمین اعتبار و پیگیری ساماندهی وضعیت رودخانه های زرجوب و گوهررود و جلوگیری از ورود فاضلابهای بهداشتی به این دو رودخانه با مشارکت شهرداری و شرکت و آب وفاضلاب روز یکشنبه هفتم مردادماه مهندس علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت به همراه مهندس سید امیرحسین علوی رییس شورای اسلامی شهردر جلسات جداگانه ای در دفتر کاردکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، مهندس جانباز معاون وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و دکتر عدل معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.
 

پیگیری تأمین اعتبار ساماندهی و جلوگیری از ورود فاضلاب بهداشتی به دو رودخانه زرجوب و گوهررود در پی جلسه رئیس شورای اسلامی شهر رشت و سرپرست شهرداری رشت با دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و دیگر مسئولان کشوری ذیربط

 

 

در راستای تأمین اعتبار و پیگیری ساماندهی وضعیت رودخانه های زرجوب و گوهررود و جلوگیری از ورود فاضلابهای بهداشتی به این دو رودخانه با مشارکت شهرداری و شرکت و آب وفاضلاب روز یکشنبه هفتم مردادماه مهندس علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت به همراه مهندس سید امیرحسین علوی رییس شورای اسلامی شهردر جلسات جداگانه ای در دفتر کاردکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، مهندس جانباز معاون وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و دکتر عدل معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

 

گفتنی است که در این جلسات پیگیری در خصوص پرداخت مابقی مبلغ باقیمانده از محل ۲۵درصد پیش پرداخت قرارداد احداث زباله سوز  صورت گرفت که توسط دکتر عدل قول مساعد داده شد.

 

نشست مشترک قضات دیوان عدالت اداری کشور و مدیران حقوقی شهرداری‌ ها و مسئولین دبیرخانه مجمع کلان شهرهای ایران در شهرداری تبریز برگزار شد
  به گزارش واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، در این نشست موضوع عوارض ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری، اجرای طرح‌ های توسعه شهری، موضوع ماده صد قانون شهرداری‌ ها، آراء صادره در اجرای ماده ۶۳ قانون دیوان عدالت اداری و عوارض بانک ‌ها و تابلوها در کار گروه‌ های تخصصی به صورت جداگانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
 
 

 

به گزارش واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، در این نشست موضوع عوارض ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری، اجرای طرح‌ های توسعه شهری، موضوع ماده صد قانون شهرداری‌ ها، آراء صادره در اجرای ماده ۶۳ قانون دیوان عدالت اداری و عوارض بانک ‌ها و تابلوها در کار گروه‌ های تخصصی به صورت جداگانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 
 
 

 

این نشست با حضور موحد معاون حقوقی، پیشگیری و پژوهش دیوان عدالت اداری، قضات دیوان عدالت اداری، مرادی مدیر دبیرخانه مجمع شهرداران کلان شهرها، شهین باهر شهردار تبریز، طباطبایی مدیرکل حقوقی شهرداری تهران و یاسر صفا کار مدیر حقوقی شهرداری رشت، سوم و چهارم مردادماه در تبریز برگزار شد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار