کد خبر: ۶۳۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 04 August 2018

تابناک گیلان / عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت:‌ 85 درصد از خریداران مسکن سوداگران و 15 درصد مصرف‌کنندگان هستند.

ایرج رهبر عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مسئله افزایش قیمت مسکن در سه ماه گذشته به اوج رسیده است، گفت: تنها 10 تا 15 درصد از خریداران مسکن در چند ماه گذشته مصرف کنندگان واقعی بوده‌اند.

وی ادامه داد: 85 درصد از خریداران مسکن در سه ماه گذشته سوداگران بوده‌اند که به دلیل امنیت سرمایه‌گذاری در بازارهای موازی به سمت بازار ساخت و ساز و مسکن هجوم آورده و زمینه ساز رشد جهشی قیمت مسکن شده‌اند.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران تأکید کرد: نابسامانی‌هایی که در بازار طلا، ارز و سکه ایجاد شده یکی از دلایل اصلی رشد قیمت مسکن به شمار می‌آید و همین موضوع زمینه‌ساز ورود دلالان به این بازار شده‌ است.

رهبر با بیان اینکه کارشناسان مالیاتی باید با یک برنامه‌ریزی دقیق و مطمئن تنها از دلالان و سوداگران بازار مسکن مالیات اخذ کنند، گفت: اگر خریداری یک واحد مسکونی را در طول یک سال سه تا چهار بار خرید و فروش کند به طور قطع این فرد سوداگر است، بنابراین باید مالیات سنگین از این فرد اخذ شود.

وی در پایان گفت: اخذ مالیات از سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان زمینه‌ساز خروج این سرمایه‌گذار از بازار می‌شود که نتیجه آن کاهش تولیدات مسکن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار