رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری هندیجان گفت: مطالعه و مستندنگاری بندر تاریخی مهرویان به منظور تعیین عرصه و حریم آن آغاز شد.
کد خبر: ۶۳۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 05 August 2018

اکرم ندیمی پور اظهار داشت: این عملیات از امروز در روستای امام زاده عبداله(موقعیت کنونی مهرویان) آغاز و به مدت یک ماه توسط یک تیم تخصصی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مبلغ 300 میلیون ریال از محل اعتبارت ملی برای این امر اختصاص یافته گفت: پیمایش تخصصی،مستندنگاری و نقشه برداری با پهپاد از جمله عملیاتی است که در این مدت در محل انجام خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری هندیجان ادامه داد: سال 1388 نیز عملیات لایه نگاری این بندر تاریخی انجام که قدمت آن به اواخر دوره ساسانیان مشخص و تایید شد.

ندیمی پور افزود: این عملیات در زمینی به مساحت 100 هکتار و از لبه دریا به سمت خشکی انجام می شود و در صورت لزوم این مساحت افزایش می یابد.

بندر تاریخی مهرویان متعلق به دوره ساسانی است که در 40 کیلومتری شهرستان هندیجان و در موقعیت کنونی روستای امامزاده عبداله قرار دارد.

مهرویان در گذشته از بنادر پررونق کشور بوده و مبادلات تجاری با سایر بنادر منطقه داشته است. این بندر در سال 1310 با شماره 48 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.شهرستان هندیجان در جنوب خوزستان قرار گرفته و یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی این استان است.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار