کد خبر: ۶۳۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴ 30 July 2018

تابناک / ساختمان انجمن سینمای جوان با حضور مسئولان کشوری، استانی و فعالان هنری در رشت افتتاح شد.

ساختمان انجمن سینمای جوان رشت ظهر امروز با حضور مدیرعامل انجمن سینمای جوان کشور، مسئولان استانی و فعالان هنری گیلان افتتاح شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در آیین افتتاح این ساختمان با اشاره به اینکه امید است تمامی شهرستان‌های استان گیلان به دفاتر انجمن سینمای جوان مجهز شوند اظهار داشت: در این راستا محدودیت‌هایی در استان گیلان وجود دارد.

فیروز فاضلی با بیان اینکه مدیریت در گیلان همانند ورزش دو امدادی است و نسل گذشته نسل‌های آینده را برای مدیریت تربیت می‌کنند گفت: پیوستگی و تداوم همکاری ما بین نسل گذشته و نسل جوان برای رسیدن به تعالی فرهنگی در گیلان وجود دارد.

فاضلی با تاکید بر اینکه دیدگاه جوان باوری در استان گیلان حاکم است و هوش اجتماعی باید در جوانان افزایش یابد تصریح کرد: جوانان باید درک صحیحی از جامعه و محیط اطراف خود داشته باشند و بتوانند از امکانات موجود به نحو احسنت بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه مسیر درست فرهنگی و بالندگی باید با حضور جوانان طی شود و در این راستا جوانان باید از تجربیات پیشکسوتان بهره‌مند شد گفت: گیلان از ظرفیت‌های فرهنگی گسترده‌ای برخوردار است و می‌تواند در حوزه‌های فرهنگی آثاری ماندگار را در کشور ثبت کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه سینمای جوان استان گیلان باید دارای سالن سینمای بزرگ و کلاس‌هایی برای آموزش باشد تصریح کرد: شأن و شخصیت فرهنگی رشت باید با تجهیز اماکن فرهنگی و هنری حفظ شود.

محمد‌علی محمدی با تاکید بر اینکه مدیریت فرهنگی در سطح کشور یک چرخه زنجیره‌ای است و پیشکسوتان با خالی کردن عرصه‌های فرهنگی آن را به جوانان تحویل می‌دهند گفت: در حال حاضر شأن سینمای ایران از لحاظ ساختار فیزیکی در خطر است.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ محتوا سینمای ایران به درستی خود را در جهان مطرح کرده و حوزه‌های مختلف سینمایی کشور توانمند و سرآمد است بیان کرد: سینمای ایران در حوزه سخت‌افزاری، تجهیزات و فضای ساختمانی نیازمند توسعه است.

محمدی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با افتخار به فعالیت‌های فرهنگی کمک می‌کند گفت: با همکاری و تعامل با نهاد‌های فرهنگی می‌توان یکی از سینما‌های ساقط شده شهر رشت را با تجهیز نوسازی در اختیار انجمن سینمای جوان رشت گذاشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با تاکید بر اینکه انجمن سینمای جوان رشت با حمایت‌های ویژه باید به یک کانون بزرگ فرهنگی در استان تبدیل شود تاکید کرد: شهرستان‌های استان گیلان ظرفیت فعالیت مطلوب را در حوزه‌های فرهنگی دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار