کد خبر: ۶۳۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵ 28 July 2018

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

دکترعلی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در جدیدترین پست اینستاگرامی خود تصاویری از نشست صمیمی اش با هیات رییسه اتاق اصناف قم و هیات مدیره اتحادیه های صنفی منتشر کرد. وی در این جلسه عنوان کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین مایحتاج مردم تخصیص داده می شود/آمریکا جهالت بین المللی در صحنه جهانی راه انداخته است/پیشنهادات اروپایی ها در سطح کلان معقول است.

 

 

 

وی در پستی دیگر مطرح کرد: نمی‌توان سرنوشت ایران را به وعده و وعید گره زد/ نظام همه راه‌ها را رفت تا فشاری به مردم وارد نشود/ تغییرات در دولت باید زودتر آغاز می‌شد.

 

 

 

لاریجانی همچنین از حضورش در  نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم خبر داد. وی در این نشست اظهار داشت: سه برابر شدن نقدینگی در کشور قابل قبول نیست/ دشمنان در صدد تبدیل هر اعتراض صنفی به یک ماجرای تازه.

 

 

 

رئیس مجلس همچنین با انتشار پست زیر نوشت: بسم الله الرحمن الرحیم 
انالله و اناالیه راجعون 
درگذشت آقای فوادکریمی نماینده ادوار اول و دوم‌ مجلس شورای اسلامی موجب تاسف گردید.
برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند مسئلت میکنم.

 

 

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، در توضیح فرایند قانونی سوال از وزرا و شرایط فعلی حاکم در مجلس، گفت: هیچ مسئولی نمی‌تواند به نماینده مجلس بگوید که سوال وی از وزیر بی‌ربط یا غیر اولویت‌دار است. سوال از وزیر یکی از وظایف قانونی نماینده است و اگر این سوالات مطرح نمی‌شد وزارتخانه‌ها به این میزان مقید به وظایف خود نبودند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پرسش و پاسخ‌ها دولتمردان را ملزم به انجام وظایف خود می‌کند، در واقع وجود ناظران و کنترل ها لازمه تعهد مسئولان اجرایی است.

وی افزود: در صورت عدم نظارت و طرح سوال از وزیر، شیرازه وزارتخانه‌ها از هم پاشیده می‌شود. بنابراین طرح برخی مباحث مبنی بر سوالات غیر ضرور یا غیراولویت‌دار یا زمان‌بر نمایندگان تنها بهانه است.

جعفرزاده ایمن‌آبادی یادآور شد: هر ماه مجلس سه هفته جلسه دارد که در هرهفته دو نشست تخصصی در کمیسیون‌ها برگزار می‌شود بنابراین در مجموع هر ماه 6 جلسه کمیسیون برگزار می‌شود که هیچ وزیری در تمامی این جلسات حضور پیدا نمی‌کند، بنابراین سوال نمایندگان وقتی از زمان کاری وزرا نمی‌گیرد.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طرح مباحثی پیرامون سوالات زیاد نمایندگان از وزرا یا فشار نمایندگان از طریق سوال از وزیر بهانه‌ای بیش نیست. نمایندگان به وظایف قانونی خود عمل می‌کنند.

 

 

 

وی در پستی دیگر مطرح کرد:  امریکایی ها فکر می کردند که اگر مانند کره شمالی به ملت ایران فشار آید تسلیم خواهد شد در صورتی که آنها در تحلیل های خود دچار اشتباه فاحشی شده اند.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما افزود: ملت ایران چهل سال است که راه انقلابی خود را انتخاب کرده، برای آن شهید و جانباز داده و پای این نظام و انقلاب ایستاده است. 
وی گفت: فکر می کنم امریکا تصور چنین ایستادگی و مقاومتی را از جانب مردم ایران نداشت.
جعفرزاده ایمن آبادی همچنین با اشاره به نقش رهنمودهای رهبر انقلاب و اتحاد قوای سه گانه برای ایستادگی و مقاومت در برابر تحریم ها و تهدیدها افزود: تصور ترامپ فروپاشی این نظام بود ولی دید که چگونه مردم و مسئولان پای این انقلاب هستند.
وی با اشاره به مقاومت مردم ایران در برابر تهدیدات و تحریم های دشمنان گفت: مدت زیادی برای ترامپ طول خواهید کشید تا بفهمد مردم ایران، مردم انقلابی هستند و اجازه دخالت خارجی ها را نخواهند داد.

 

 

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به سوابق ارزنده محمدباقر نوبخت و لزوم حفظ وی در کابینه اشاره کرد و گفت: بنده معتقدم آمدن به طرف سازمان برنامه و بودجه برای مباحثی همانند مشکلات اقتصادی، با هدف انحراف افکار عمومی است.

وی ادامه داد: همچنین لازم می‌دانم به غیرت این تنها گیلانی حاضر در کابینه درود، آفرین و احسنت بفرستم که برای اینکه دست دولت باز باشد، استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور کردند و ای کاش بقیه وزرا هم ولو به صورت نمایشی استعفای خود را تقدیم رئیس‎جمهور کرده و اعلام آمادگی می‌کردند که اگر شما می‌خواهید تغییراتی انجام دهید ما آماده اینکار هستیم.

جعفرزاده‌ ایمن‌آبادی تأکید کرد: این اقدام نوبخت، دست رئیس‌جمهور را باز گذاشت و این خیلی بزرگ منشی، مردانگی و یک اخلاق بزرگ حرفه‌ای می‌خواهد که ما در بسیاری از افراد ندیده‌ایم و سفت و سخت به صندلی‌های خود چسبیده‌اند.

منتخب مردم رشت در خانه ملت ادامه داد: همچنین باید اشاره کنم که اداره کردن کشور با این امکانات موجود و این بی‌پولی و پاسخگویی به افکار عمومی کار راحتی نیست اما آقای نوبخت خود را هزینه دولت کرد.

وی افزود: بنده معتقدم باید این مرد را تحسین کرد و بقیه را هم تشویق کرد که این راه را بروند و به دولت اجازه دهند که آزادانه تصمیم خود را بگیرد. همه کابینه باید اعلام آمادگی می‌کردند که آقای رئیس جمهور اگر در مورد وزارتخانه‌ای، ذره‌ای شک و شبهه‌ای دارید، دغدغه‌ای نداشته باشید و ما هم برای کنار رفتن آمادگی داریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: بقیه اعضای کابینه هم باید اعلام می‌کردند ما هیچ مقاومتی نخواهیم کرد و آمادگی داریم که وزارتخانه را واگذار کنیم؛ همانگونه که آقای دکتر نوبخت این اقدام را انجام دادند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره رابطه و تعامل نوبخت با کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق اظهار کرد: رابطه بسیار عالی بوده است. بنده قصد گلایه از رؤسای سابق سازمان برنامه و بودجه را ندارم اما برخی از آنان بوده‌اند که در هیچ جلسه کمیسیون تلفیق حضور پیدا نمی‌کردند اما خود دکتر نوبخت شخصا در جلسات حضور پیدا کرده و از عملکردها دفاع می‌کردند.

وی گفت: تسلط، توانمندی، گفتمان و ادبیات صحبت و اینکه با همه نمایندگان از طیف‌ها و گروه‌های مختلف ارتباط برقرار کنند واقعا منحصر به فرد بوده است. 

 

 

 

این نماینده همچنین درباره پرداخت سوبسید به صنایع دستی، گفت: صنایع دستی ایران در دنیا از نظر زیبایی و کیفیت حرف اول را می‌زند اما از آنجایی که اقدامات لازم برای برندسازی در این حوزه صورت نگرفته نمی‌توان از سبقه و پیشینه صنایع دستی اطلاعات چندانی به دست آورد؛ در صورتی می‌توان به صنایع دستی سوبسید یا یارانه پرداخت کرد که با استاندارهای بین‌المللی همخوانی داشته باشند و برندسازی شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خریدار صنایع دستی باید بتواند از پیشینه و تولیدکننده محصولات اطلاعات کافی داشته باشد، افزود: خریدار باید از کیفیت محصول مطمئن شود در صورتی که بداند در تولید این صنعت از نخ مطلوب، چرم اصل و.. استفاده شده می‌تواند با خیالی آسوده برای خرید آنها هزینه کند.

وی بیان کرد: در صورتی که صنایع دستی صنعتی شود و پس از برندسازی در بازار عرضه شوند می‌توان از آنها حمایت کرد و به آن سوبسید و یارانه پرداخت کرد تا زمینه فعالیتش افزایش پیدا کند در غیر این صورت تحت هیچ عنوان دیگری نمی‌توان به آن از نظر مالی کمک کرد.

عضوفراکسیون میراث فرهنگی و صنایع دستی درمجلس خاطرنشان کرد: از آنجایی که سیاست پرداخت یارانه، حمایت از کالاهای باکیفیت است سازمان گردشگری و صنایع دستی می‌تواند تولیدکنندگان صنایع دستی و پرداخت یارانه به آنها را منوط به دریافت تائیدنامه‌ها از سازمان استاندارد و وزارت صمت و ارگان‌های مربوطه کند.

 

 

 

بهروز نعمتی عضو وسخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامى، در صفحه اش یادداشت کرد: پیشنهادم به آقای همتی (رییس کل بانک مرکزی) این است: مجموعه خود را بطور مستقل اداره و از روز اول کاری شفافیت را بعنوان یک اصل در خدمت اقدامات خود قرار دهد.شجاعت در بیان اشتباهات و جسارت در پاسخگویی می‌تواند تن بیمار اعتماد عمومی را درمان کند.

 

 

 

فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک و رئیس کمیسیون انرژى مجلس، با اشاره به طرح شایعاتی مبنی بر تصمیم دولت برای دو نرخی کردن بنزین، گفت: دولت تاکنون نامه و لایحه ای درباره دو نرخی کردن بنزین به مجلس ارائه نکرده است.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: مجلس و دولت هیچ طرحی مبنی بر افزایش قیمت بنزین، سهمیه بندی و چند نرخی کردن بنزین ندارند.

مجلس اجازه افزایش قیمت بنزین را به دولت نمی دهد

وی با بیان اینکه کمیسیون انرژی پیش از سال ۹۷ و پس از آن اعلام کرد که با دونرخی و چند نرخی کردن بنزین و افزایش قیمت مخالف است، ادامه داد: عده ای با برداشت نامناسب رسانه ای موضوع دو نرخی کردن بنزین را مطرح کردند که به هیچ وجه صحت ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مجلس به هیچ وجه موافق افزایش قیمت هیچ فرآورده ای همانند بنزین و گازوییل نیست، یادآور شد: مجلس مخالفت خود را با این اقدام دولت اعلام می کند و به دولت نیز اجازه افزایش قیمت نداده و نمی دهد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: افزایش قیمت بنزین و یا دو نرخی کردن بنزین به مصوبه مجلس نیاز دارد و دولت نمی تواند خودسرانه اقدامی انجام دهد و نباید با طرح مباحث این چنینی در مردم نگرانی ایجاد کرد.

 

 

 

وی همچنین گزارشی از فعالیت های اخیرش ارائه داد.

 

 

 

محمدعلی وکیلی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گذشت سه سال از فاجعه منا گفت: هنوز ابهاماتی در این خصوص وجود دارد که دستگاه دیپلماسی برای شفاف‌سازی این موضوع باید به صورت جدی اقدام کند.
محمدعلی وکیلی عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس، با بیان این‌که فاجعه منا، عدم مدیریت سعودی‌ها را در حوزه مناسک حج در جوامع بین‌المللی به نمایش گذاشت، اظهار داشت: در جلساتی که در مجلس نهم میان اعضای کمیسیون فرهنگی و امنیت ملی با مسوولان و دست‌اندرکاران سازمان حج برگزار شد، تمام زوایای این فاجعه مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه سهل‌انگاری و غفلت سعودی‌ها محرز شد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در مجلس دهم نیز جلسات متعددی برای پیگیری مطالبات خانواده جانباختگان فاجعه منا تشکیل شد که تا امروز به نتیجه دلخواه نرسیده است؛ لذا تا اخذ حق و حقوق این خانواده‌های داغدار از سعودی‌ها هیچ‌گاه از تلاش دست نخواهیم کشید.
نماینده مردم تهران درمجلس با بیان اینکه آل سعود از پاسخگویی به مقامات کشورهایی که حجاجشان در فاجعه منا به شهادت رسیده‌اند، شانه خالی می‌کند، خاطرنشان کرد: این موضوع مختص به جمهوری اسلامی نیست؛ چراکه هزاران حاجی از سایر امت‌های اسلامی در مناسک حج سال 94 به شهادت رسیدند که این موضوع باید در جوامع بین‌المللی پیگیری شود و وزارت امور خارجه باید نسبت به این مسئله به صورت جدی اقدام کند.
وکیلی تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای رسیدگی به پرونده جنایت آل سعود در فاجعه منا را از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت تکلیف کمیته حقیقت‌یاب را هرچه زودتر مشخص کنند تا ابهامات به وجود آمده در این پرونده برای عموم مردم و به ویژه خانواده جانباختگان از بین برود.

 

 

 

روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، از انتخابش به عنوان  دبیر مجمع فرزندان شاهد و ایثارگر شمال‌غرب کشور خبر داد.

 

 

 

امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس، تصاویری از حضورش در  مراسم یادواره شهدا عملیات رمضان منتشر کرد.

 

 

 

سیدفرید موسوی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، در اینستاگرام شخصی اش نوشت: هفته گذشته در دیداری که به همراه اعضای مجمع امید با شهروندان منطقه ۷ داشتیم، تاکیدکردم؛مشکلات اصلی استان تهران را در دو بخش می‌بینم، یکی آنکه متاسفانه مدیران عالی کشور استان تهران را استانی توسعه یافته می‌دانند و در نتیجه در تخصیص اعتبارات، بودجه در نظر گرفته شده برا این استان نسبت به مشکلات موجود عدد بسیار ناچیزی است و مشکل بزرگ دیگر هم عدم‌هماهنگی و عدم هم افزایی دستگاه‌های مختلف در رسیدگی به مطالبات مردم است که در همین راستا از فرماندار تهران خواستم تا هرچه سریع تر با انجام اقدامات اجرایی لازم این مشکل مرتفع شود.

 

 

 

على اصغر یوسف نژاد نماینده مردم سارى و میاندورود در مجلس، تصویری از نشست اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی با رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی به اشتراک گذاشت.

 

 

 

محمد دامادی نماینده ساری و میاندرود در مجلس، از ادامه تعریض محور ورکلا_گهرباران خبر داد.

 

 

 

سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تصاویری از حضورش در  جلسه پیرامون امکان سنجی فضایی شهر نیاسر و احداث پارک نجوم، نشست اش با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و دبیر ستاد توسعه صنایع هوایی و تصاویری از بازدیدش از نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و فضایی ایران منتشر کرد.

 

 

 

 

 

مهرداد لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس، در صفحه شخصی خود خبر داد: فراکسیون مستقلان درباره «مشکلات اقتصادی» با روحانی دیدار می کند.

 

 

 

وی همچنین در توضیح تصویر زیر نوشت: پایان نشست کمیسیون رفع موانع تولید با رئیس بنیاد مستضعفان ومعاونین بنیاد کشور درخصوص بررسی سرمایه گذاری های بنیاد.

 

 

 

کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل،نیر،نمین و سرعین در مجلس نهم شورای اسلامی، در تازه ترین پست اینستاگرامی خود مطرح کرد: امروز فقط و فقط با شعار تبدیل سنت فاسد هزینه کردن به سنت تعهد و خدمت می توان ترقی ایران و تعالی ایرانی را کلید زد، آنچه مصلحت واقعی مردم است چیزی جز استقلال،استغنا و توسعه با نگاه به درون نیست .
بی تردید در برابر فشارهای متعدد آمریکا، راهی جز این وجود ندارد که چشم امید از بازارهای جهانی برداریم و به استعدادهای طبیعی، مادی، انسانی و فرهنگی و جذب و بسیج داخلی بیندیشیم. تا زمانی که نتوانیم به خوداتکایی و استغنای اقتصادی و تکنولوژیک دست یابیم، دم زدن از رقابت با قدرتهای جهان بیشتر به لاف زنی و رجزخوانی شباهت دارد . مشکل اصلی کشور نقدینگی متورم موجود در بخش خصوصی و رسوخ فساد در هزینه های دولتی و اقتصاد کشور می باشد. هر نوع سیاست مقاومتی و دوام ملی در برابر فشارهای خارجی و تشدید محاصره اقتصادی بدون مشارکت سیاسی نیروهای مولد، مادی و معنوی، با ناکامی و شکست روبه رو خواهد شد.
 امروز امپریالیست سلطه جو، هم قدرت بلارقیب و یکه تاز یافته و هم به شدت تهاجمی و سرکوبگرانه عمل می کند . کشور و ملت ما، در این روزگار سخت ترین و تنگ ترین شرایط اقتصادی و اجتماعی را تجربه می کنند. تخریب های عظیمی در بنیه اقتصادی جامعه و منابع و ذخایر مالی و پولی و ارزی کشور وارد شده و همه چیز به صفر یا حداقل ظرفیت گراییده است . تولید کالا و ثروت ملی که اساس هر نظام اقتصادی و اجتماعی است، تعطیل شده و کار و کوشش برای ایجاد کالا و سرمایه و رفاه جامعه جای خود را به کم کاری و ناکارآمدی داده است و تحت نام عدالت،همه چیز و همگان به صورت نان خورهای دولتی درآمده که تنها منبع درآمدش نفت است که آن هم روز به روز با مشکل صادرات مواجه می شود و شرکت های تولیدی دولتی و خصولتی و خصوصی نیز اکثراً زیان ده و سربار جامعه شده اند.  احساس می کنم که این کل ایران و ایرانیت است که بیش از همه ، اقشار و طبقات و مناطق، خسارت دیده و چون قالب یخی شده که با گذشت زمان ،ذوب و با سرعت به هیچ و پوچ شدن می گراید . امروز الویت با ایران و بازسازی اقتصاد آن است که اگر این امر مقدر و محقق شود، اسلام ودیانت و اخلاق هم در درون آن جایگاه مستحکمی می یابد. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار