مدیر کل تعاونی های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:
مدیر کل تعاونی های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل ۲۹ تعاونی تامین نیاز در زمینه صنایع پایین دستی پتروشیمی در کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۳۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴ 23 July 2018

یعقوب رستمی اظهار کرد: از آنجا که تعاونی های تامین نیاز صنایع پائین دستی پتروشیمی خرید خود را به صورت تجمیعی انجام می دهند؛ بنابراین راه کاری مناسب برای کاهش قیمت تمام شده کالاهای مصرفی واحدهای تولیدی هستند.

وی بر ضرورت حضور تعاونی های تامین نیاز در فرایند تامین به صرفه مواد اولیه برای واحدهای تولیدی زیر مجموعه تاکید کرد و افزود: تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی کوچک یکی ازمعضل هایی است که این واحدها را در تولید دچار مشکل می کند. در این شرایط نیاز به توزیع مویرگی مواد اولیه هرروز بیش از پیش احساس می شود. همچنین از سویی دیگر با توجه به روند رو به رشد تولید و مصرف همگرایی، به نظر می رسد همکاری میان تمام فعالان صنایع پائین دستی پتروشیمی می تواند بسیار اثر بخش باشد.

وی بیان کرد: همان طور که می دانیم اقتصاد از سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تشکیل شده است. کشورهای صنعتی از ۱۷۰ سال پیش کوشش کردند از طریق تشکیل تعاونی ها اقتصادشان را بهبود دهند در حالی که ما می بینیم همین مدل تعاونی در ۱۴۰۰ سال پیش در قرآن آمده و بر کارگروهی در دین اسلام بسیار تاکید شده است.

رستمی با اشاره به اینکه در شرکت های تعاونی انباشت ثروت های خرد و تقسیم مدیریت را داریم، گفت: برخلاف این که در شرکت های خصوصی تقسیم قدرت وجود ندارد و مدیریت انحصاری است در شرکت های تعاونی تصمیم ها به صورت مشارکتی اتخاذ شده و اعضا نظارت کامل بر عملکرد شرکت تعاونی دارند.

مدیر کل تعاونی های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر نقش غیرقابل انکار تعاونی های تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی در تامین مواد اولیه تصریح کرد: تاکنون ۲۹ تعاونی تامین نیاز در زمینه صنایع پائین دستی پتروشیمی در کشور تشکیل شده است که بعضی از این تعاونی ها حتی تا ۷۰۰ عضو را تحت پوشش خود دارند.

رستمی در پایان با تاکید بر بحث نظارت اعضا بر عملکرد تعاونی های تامین نیاز گفت: علاوه بر نظارت ما بر شرکت های تعاونی، خود اعضا نیز باید نظارت دقیق بر عملکرد تعاونی تامین نیاز داشته باشند و من یقین دارم در صورتی که تعاونی های تامین نیاز عملکرد صحیحی داشته باشند از آنجا که تجمیع خرید و فروش در این تعاونی ها اتفاق می افتد، به عنوان بزرگ ترین و موفق ترین واحد های اقتصادی شناخته خواهند شد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار