سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی مشکلات داروخانه‌ها و شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
کد خبر: ۶۳۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ 23 July 2018

به گزارش تابناک اصفهان : حیدر علی عابدی در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در این جلسه مشکلات داروخانه‌ها و شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی مورد بررسی قرار گرفت.

وی توضیح داد: داروخانه‌ها، شرکت‌های دارویی و شرکت‌های تجهیزات پزشکی به عدم پرداخت مطالبات وزارت بهداشت و درمان آموزش اعتراض داشتند که باعث ایجاد بسیاری از مشکلات مالی برای آن ها شده است.

عابدی عدم قیمت گذاری جدید سازمان غذا و دارو برای تجهیزات پزشکی در ۲ سال اخیر را یکی دیگر از مشکلات این صنف دانست و گفت: وجود تحریم‌ها و مشکلات ناشی از آن باعث ایجاد نگرانی در این اصناف شده است که قرار براین شده است که کمیسیون بهداشت درجلسه سه شنبه با وزیربهداشت و درمان و آموزش این موضوع را مطرح و مورد بررسی قرار دهد.

عابدی تغییر نیافتن تعرفه براساس تغییر قیمت دلار را یکی دیگر از مشکلات این صنف دانست و گفت: تعرفه ورود کالا  قبل از افزایش قیمت دلار ۳۰ درصد بوده است که با افزایش دلار می‌بایست به نصف کاهش پیدا کند اما به آن بی توجهی شده است؛ خرابی سایت‌ها و تاخیر در واردات دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور، مشکل دیگر این اصناف است که وزارت صنعت معدن و تجارت باید به آنها رسیدگی کند.

وی ادامه داد: در شرایطی که به آغاز تحریم‌ها نزدیک می شویم دولت به جای تسهیل و کمک رسانی کار را سخت تر می‌کند آن هم در شرایطی که باید با همکاری وزارت بهداشت و داروسازان، مواد اولیه داروها را برای ۲ سال آینده تهیه و ذخیره کنیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین به بررسی طرح سازمان نظام مددکاری اجتماعی با حضور موسوی رئیس انجمن مددکاری و ساداتیان عضو انجمن مددکای ایران، درخشانی مدیرکل دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی اشاره و اظهار کرد:کمیسیون در نعایت بعد از بحث و بررسی کلیات طرح سازمان نظام مددکاری اجتماعی را تصویب کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار