رئیس اتحادیه مرغ و ماهی‌فروشان کرمانشاه با اشاره به افزایش قیمت حدود هزار تومانی هر کیلو مرغ در بازار، گفت: گران شدن مرغ هرساله در فصل تابستان و به دلیل کاهشجوجه‌ریزی رخ می‌دهد و احتمالا تا اواخر مرداد ادامه دارد.
کد خبر: ۶۳۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ 22 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،میثم غلامی ، با اشاره به افزایش حدود هزار تومانی قیمت مرغ در بازار طی یک ماه اخیر، اظهار کرد: اکنون قیمت هر کیلو مرغ دربکشتارگاه هشت هزار تومان است و کیلویی ۸۵۰۰ تومان به دست مشتری می‌رسد.

وی افزایش قیمت مرغ را ناشی از گرانفروشی ندانست و عنوان کرد: قیمت مرغ واقعا بالا رفته و سود زیادی عاید مرغدار یا مغازه‌دار نمی‌شود.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی‌فروشان کرمانشاه با اشاره به دو دلیل بالا رفتن قیمت مرغ، یادآور شد: یک علت گران شدن نهاده‌ها خصوصا کنجاله است که با نرخ دلار بالا وارد می‌شود.

هزینه آب، برق، دارو و سایر نهاده‌های مورد نیاز هم بالا رفته است.

غلامی کاهش تولید و کمبود در بازار را نیز از دیگر دلایل گران شدن مرغ دانست و تاکید کرد: مرغداران معمولا هر ساله در فصل تابستان برای اینکه تلفات ناشی از گرما کاهش یابدکاهش جوجه‌ریزی دارند.

به گفته غلامی این کاهش تولید معمولا هر ساله از اواخر خرداد آغاز شده و تا اواخر مرداد ادامه دارد.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی‌فروشان کرمانشاه درباره تاثیر قطعی‌های اخیر برق بر تولید مرغ نیز عنوان کرد: مرغی که اکنون در بازار داریم مربوط به جوجه‌ریزی دو ماه قبل است وتاثیر قطعی‌های برق احتمالا طی ۴۵ روز تا دو ماه آینده در بازار مشهود خواهد بود.

غلامی گفت: قطعی برق احتمالا کاهش تولید را در پی خواهد داشت، زیرا بسیاری از مرغداران برای کاهش تلفات جوجه‌ریزی خود را کم کرده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه قیمت کنونی مرغ در بازار همچنان قیمت واقعی نیست و سود چندانی عاید مرغدار نمی‌شود، تصریح کرد: قیمت واقعی حدود ۹ هزار تومان است، زیراهزینه‌های جانبی مرغداران بسیار زیاد است.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی‌فروشان کرمانشاه در پایان با اشاره به فعالیت ۲۳۰ واحد مرغ فروشی مجاز در کرمانشاه، از تشدید نظارت بر این واحد‌ها در شرایط فعلی خبر داد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار